قابلیت موردانتظار ویرایش توییتر ممکن است تاریخچه توییت‌های ویرایش‌شده را ثبت کند

یک‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد قابلیت ویرایش توییتر تاریخچه‌ی تغییرات توییت را حفظ می‌کند.
تبلیغات

جین منچون وانگ، فردی که در حوزه‌ی مهندسی معکوس فعال است، ادعا می‌کند ویرایش توییت با استفاده از دکمه‌ی ویرایش که شاید در آینده به توییتر اضافه شود، می‌تواند ردی دیجیتالی از تاریخچه‌‌ی کاربر در فضای مجازی به جا بگذارد. وی با انتشار توییتی توضیح داد به نظر می‌رسد عملکرد ویرایش توییتر «تغییرناپذیر» است به این معنی که این شبکه‌ی اجتماعی هنگام تغییر توییت،‌ پستی کاملاً جدید ایجاد کرده و نسخه‌های قبلی را حفظ کند.

منچون وونگ می‌گوید:

به نظر می‌رسد رویکرد توییتر درباره ویرایش توییت تغییرناپذیر است، زیرا به‌جای تغییر متن توییت در همان شناسه، پست جدیدی با محتوای اصلاح‌شده، همراه با لیست توییت‌های قبلی را دوباره ایجاد می‌کند.
Looks like Twitter’s approach to Edit Tweet is immutable, as in, instead of mutating the Tweet text within the same Tweet (same ID), it re-creates a new Tweet with the amended content, along with the list of the old Tweets prior of that edit— Jane Manchun Wong (@wongmjane) April 16, 2022

به گزارش ورج و طبق گفته‌های منچون ونگ، مشخص نیست که تاریخچه‌ی ویرایش توییت چگونه برای کاربران ظاهر می‌شود یا اصلاً آن‌ها می‌توانند این بخش را ببیند یا خیر. عمومی کردن تاریخچه‌ی توییت اقدامی منطقی به نظر می‌رسد و راهی برای رفع نگرانی‌ها در مورد سوء‌استفاده احتمالی از این ویژگی خواهد بود زیرا برخی از منتقدان معتقدند می‌توان از آن برای تغییر سابقه‌ی عمومی و گمراه کردن کاربران استفاده کرد.

محقق اپلیکیشن، الساندرو پالوزی نیز در توییتر آنچه را که به نظر می‌رسد اسکرین‌شات‌هایی از این ویژگی جدید است، منتشر کرد. با دیدن این تصاویر می‌توان در ذهن تصویری کلی از نحوه‌‌ی نمایش دکمه‌ی ویرایش توییتر داشت. در یکی از اسکرین‌شات‌ها، پالوزی نشان می‌دهد چگونه گزینه‌ی «ویرایش توییت» (Edit Tweet)‌ می‌تواند در منوی سه نقطه سمت راست توییت‌های شما ظاهر شود.

اسکرین شات نحوه کارکرد قابلیت ویرایش توییت در توییتر

انتخاب دکمه‌ی مذکور شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که بسیار شبیه به صفحه‌ی نوشتن توییت معمولی این شبکه‌ی اجتماعی است. تنها تفاوت این است که صفحه‌‌ با متن توییت شما از قبل پر شده و در گوشه‌ی سمت راست پایین به‌جای « Tweet» عبارت «Update» به چشم می‌خورد. بااین‌حال، اسکرین شات‌های منتشرشده گزینه‌ای برای مشاهده تاریخچه ویرایش توییت نشان نمی‌دهند.

اوایل ماه جاری توییتر برای اولین بار اعلام کرد که در حال کار کردن روی دکمه‌ی ویرایش است؛ اما درست قبل از تأیید رسمی توییتر، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پس از افشای خرید ۹٫۲ درصد از سهام توییتر و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین سهام‌دار فردی شرکت مذکور، از دنبال‌کنندگان خود درباره‌ی دکمه‌ی ویرایش نظرسنجی کرد. از آن زمان به بعد، با پیوستن ماسک به هیئت مدیره توییتر و ترک آن و سپس پیشنهاد خرید کل شرکت، خبرهای متعددی از این شبکه‌ی اجتماعی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

توییتر هنوز به اظهارات منچون وانگ مبنی‌بر تاریخچه‌ی ویرایش در توییتر واکنشی نشان نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات