حواشی توییتر ادامه دارد؛ واکنش توهین‌آمیز ایلان ماسک به مدیرعامل این شبکه اجتماعی

سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک در واکنش به شفاف‌سازی مدیرعامل توییتر درباره‌ی تعداد حساب‌های کاربری اسپم، از یک ایموجی توهین‌آمیز استفاده کرد تا جنجال بین ماسک و توییتر وارد مرحله‌ی جدیدی شود.
تبلیغات

پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، در واکنش به نگرانی‌های ایلان ماسک درباره‌ی تعداد حساب‌های کاربری جعلی و اسپم در این شبکه‌ی اجتماعی می‌گوید معیار مدیرعامل تسلا برای بررسی تعداد حساب‌های اسپم جواب‌گو نیست. ایلان ماسک گفته بود نمونه‌ای تصادفی از ۱۰۰ حساب کاربری را با این هدف بررسی می‌کند، چون به ادعای ماسک، خودِ توییتر نیز روش مشابهی به کار می‌گیرد.

مدیرعامل توییتر می‌گوید برآوردهای فعلی این شرکت نشان می‌دهد در چهار فصل اخیر تعداد حساب‌های جعلی و اسپم زیر پنج درصد کل کاربران فعال روزانه بوده است. ایلان ماسک به‌دلیل نگرانی درباره‌ی تعداد حساب‌های اسپم، چند روز پیش اعلام کرد روند تصاحب توییتر را موقتاً به حالت تعلیق درآورده است تا شرایط را به کمک اعضای تیمش بررسی کند.

براساس آنچه ورج می‌نویسد، پس از اعلام توقف روند تصاحب توییتر ارزش سهام این شرکت افت شدیدی تجربه کرد. به موجب شرایط معامله‌ی بین ایلان ماسک و توییتر، هر طرفِ قرارداد که بخواهد کناره‌گیری کند موظف به پرداخت جریمه‌ی یک میلیارد دلاری خواهد بود.

ایلان ماسک می‌گوید همچنان خودش را به تصاحب توییتر متعهد می‌داند، اما تاکنون جزئیات اضافه‌ای درباره‌ی روند تصاحب ارائه نداده است.

پاراگ آگراوال در توییتی جدید می‌گوید: «ما یک هفته پیش نمای کلی فرایند تخمین را به ایلان نشان دادیم و مشتاقیم گفت‌و‌گویمان را با او ادامه دهیم.» پاراگ آگراوال می‌گوید توییتر معتقد است که به غیر از خودِ این شرکت، فرد یا سازمان دیگری نمی‌تواند تعداد حساب‌های اسپم را تخمین بزند، چون «حتی فهمیدن این موضوع که توییتر کدام حساب‌های کاربری را در فهرست کاربران فعال روزانه قرار می‌دهد نیازمند دسترسی به اطلاعات محرمانه است.»

واکنش ایلان ماسک به توییت‌های پاراگ آگراوال بسیار عجیب بود، اما رفتارهای این‌چنینی از سوی ایلان ماسک چندان غیرمنتظره نیست:

ایموجی مدفوع ایلان ماسک در جواب به پاراگ آگراوال مدیرعامل توییتر

پاراگ آگراوال می‌گوید بسیاری از حساب‌هایی که توسط افراد واقعی مدیریت می‌شوند، در ظاهر جعلی به نظر می‌رسند، به‌همین‌دلیل، فهمیدن تعداد دقیق حساب‌های اسپم و بات‌ها راحت نیست. نکته‌ای که آگراوال در توییت‌های جدیدش به آن اشاره نکرد این است که توییتر ماه گذشته برای دومین بار در تاریخ فعالیتش اعتراف کرد سال‌ها است تعداد کاربران فعال را بیشتر از آنچه که هست اعلام می‌کند.

ایلان ماسک در توییتی نوشته مشخص شدن تعداد حساب‌های اسپم برای حفظ سلامت مالی توییتر بسیار مهم است. شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند ایلان ماسک قصد دارد توییتر را اصلاح کند تا سرویس اشتراکی تبدیل به منبع اصلی درآمد شرکت شود.

به‌دنبال اینکه ایلان ماسک گفت روند تصاحب توییتر را تعلیق کرده، بسیاری از کاربران شروع به تحلیل ماجرا کردند. عده‌ای معتقدند هدف ایلان ماسک این است که توییتر را با هزینه‌ی کمتری تصاحب کند. حتی گفته می‌شود ماسک پس از فهمیدن وضعیت توییتر از پیشنهاد ۴۴ میلیارد‌ دلاری‌اش پشیمان شده و اکنون تلاش می‌کند با پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری قرارداد را لغو کند.

اینکه مسیر قرارداد جنجالی ایلان ماسک با توییتر به کجا ختم می‌شود فعلاً نامشخص است، اما در هر صورت به‌نظر می‌رسد پاراگ آگراوال با تمام توان از شرکت تحت مدیریتش حمایت می‌کند. آگراوال چند روز پیش دو نفر از مدیران ارشد توییتر را اخراج کرد تا این شبکه‌ی اجتماعی بتواند در مسیر جدیدی قدم بردارد. آگراوال می‌گوید به منعقد شدن قرارداد خوش‌بین است، اما توییتر باید خودش را برای هر سناریویی آماده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات