واکنش توییتر به تعلیق قرارداد با ایلان ماسک: باید برای هر سناریویی آماده باشیم

شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل توییتر در واکنش به تعلیق موقتی روند تصاحب شرکت به دست ایلان ماسک می‌گوید تیم مدیریتی این شبکه‌ی اجتماعی باید برای هر سناریویی آماده باشد.
تبلیغات

پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، در چند توییت جدید احتمال به‌ نتیجه‌ نرسیدن قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری با ایلان ماسک بر سر تصاحب این شرکت را مطرح کرده و همچنین گفته است چرا تغییراتی اساسی در تیم مدیریتی این شبکه‌ی اجتماعی اعمال می‌کند.

آگراوال می‌گوید او همچنان «مسئول رهبری و اداره کردن» توییتر است و تغییراتی که در تیم مدیریتی اعمال کرده با هدف کاهش هزینه‌ها و «ساخت توییتری قدرتمندتر» انجام شده است. آگراوال در یکی از توییت‌هایش می‌گوید: «انتظار دارم قرارداد تصاحب توئیتر توسط ایلان ماسک منعقد شود، بااین‌حال ما باید برای تمامی سناریوها آماده باشیم و همواره آنچه را که برای توییتر مناسب است انجام دهیم.»

براساس آنچه The Verge می‌نویسد، ایلان ماسک روز گذشته اعلام کرد قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری تصاحب توییتر را به موقتاً به حالت تعلیق درآورده است تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی تعداد حساب‌های کاربری جعلی و اسپم کسب کند. گفته می‌شود کمتر از پنج درصد کاربران فعالِ درآمدزای توییتر، حساب اسپم محسوب می‌شوند.

فعلاً مشخص نیست که ایلان ماسک توانایی متوقف کردن روند تصاحب را دارد یا نه. Bloomberg می‌گوید تعلیق کردن قراردادهای این‌چنینی اهمیت خاصی ندارد و مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود. بااین‌حال توییت ایلان ماسک آثار منفی روی توییتر گذاشت و ارزش سهام این شرکت را حدوداًٍ ۱۰ درصد کاهش داد. سرمایه‌گذاران توییتر نگران‌اند که تصاحب ۴۴ میلیارد دلاری به دست ایلان ماسک به نتیجه نرسد.

پاراگ آگراوال اکنون باید با دو مشکل بزرگ دست‌و‌پنجه نرم کند: ایلان ماسک و خودِ شرکت توییتر. از یک طرف ایلان ماسک به‌طور غیرمستقیم تهدید کرده که از تصاحب توییتر صرف‌نظر می‌کند و از طرفی دیگر توییتر با حواشی زیادی مواجه شده است. جدیدترین نمونه‌ی این حواشی، توقف روند استخدام نیروهای جدید در توییتر و اخراج شدن دو مدیر بالارتبه‌ی این شرکت است.

پنج‌شنبه‌ی گذشته آگراوال رسماً اعلام کرد کیوان بیک‌پور و بروس فالک از این پس در توییتر حضور نخواهند داشت. آگراوال می‌گوید این دو مدیر نتوانسته‌اند اهدافی را که توییتر برای افزایش تعداد کاربران و بالا بردن درآمد در سر داشته عملی کنند.

شبکه‌ی اجتماعی توییتر در حال انجام اقداماتی برای کاهش هزینه‌ها است. ایلان ماسک نیز گفته است در صورت تصاحب توییتر تلاش زیادی برای کاهش هزینه‌های این شرکت انجام خواهد داد.

گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند پس از منعقد شدن قرارداد، ایلان ماسک آگراوال را از سِمتش برکنار و مدیرعامل جدیدی برای توییتر انتخاب می‌کند. آگراوال می‌گوید قصد ندارد از این موضوع به‌عنوان بهانه‌ای برای عدم اعمال تغییر در توییتر استفاده کند و همچنان خودش را متعهد می‌داند که توییتر را به شرکتی سالم‌تر تبدیل کند. آگراوال گفته است تا زمانی که روی صندلی مدیرعاملی بنشیند تغییرات بیشتری برای بهبود توییتر انجام می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات