ثبت اولین تراکنش دوج کوین بدون اینترنت ازطریق Radio Doge

یک‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از توسعه‌دهندگان دوج کوین موفق شد اولین تراکنش این ارز دیجیتال را بدون استفاده از اینترنت و با بهره‌گرفتن از پروتکل Radio Doge ارسال کند.
تبلیغات

میچی لومین (Michi Lumin)، از توسعه‌دهندگان دوج کوین (DOGE)، موفق شد ازطریق رادیو و با استفاده از پروتکلی به‌‌ نام Radio Doge اولین تراکنش بدون اینترنت این ارز دیجیتال را ارسال کند. طرفداران دوج کوین می‌گویند Radio Doge دسترسی به این ارز دیجیتال را در محدوده‌هایی امکان‌پذیر می‌کند که اینترنت دردسترس نباشد.

به‌گزارش Bitcoin، اولین تراکنش دوج کوین ازطریق انتقال رادیویی با کمک شبکه‌ی جهانی ماهواره‌ای استارلینک در ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ انجام شد. این خبر را به‌تازگی توسعه‌دهنده‌ای به‌ نام میچی لومین و در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرده است. در‌ادامه، متن توییت لومین را مرور می‌کنیم:

سلام. نمی‌خواهم زیاد صحبت کنم؛ اما این کار را انجام دادم و ۴٫۲۰۶۹ دوج کوین را فقط با استفاده از libdogcoin و رادیو و ازطریق استارلینک به شبکه‌ی اصلی در طرف دیگر انتقال دادم که گیرنده‌های آن در فاصله‌ی ۱۳۰۰ کیلومتری قرار داشت.
ثبت تراکنش ارسال دوج کوین بدون اینترنت

دوج کوین اولین ارز دیجیتالی نیست که با استفاده از رادیو ارسال می‌شود. مفاهیمی مثل شبکه‌ی مِش، تجهیزات رادیویی آماتور و آنتن‌های قابل‌حمل به مردم اجازه می‌دهد که تراکنش‌های بیت کوین (‌BTC) را بدون دسترسی به اینترنت ارسال کنند.

سم پترسون، مدیر اجرایی سابق OB1، در سال ۲۰۱۹ توضیح داد که ویژگی همتا‌به‌همتا (Peer To Peer یا P2P) در شبکه‌های رادیویی بهتر از شبکه‌های P2P ساخته‌شده در وب است. وی در ۱۵ فوریه‌ی ۲۰۱۹ توییتی منتشر کرد و گفت:

شبکه‌های همتا‌به‌همتا که روی اینترنت ساخته شده‌اند، به‌دلیل حس انعطاف‌پذیری و نداشتن ضعف اساسی، جذابیت خاصی دارند. این شبکه‌ها درواقع روی تعداد زیادی کامپیوتر و ارتباطات بین آن‌ها توسعه داده شده‌اند؛ اما در‌این‌میان، ارتباطات رادیویی و شبکه‌های P2P واقعی وجود ندارد.

تراکنش دوج کوین ارسال‌شده به‌دست میچی لومین و دوستان وی با HF/LoRaWAN (فناوری رادیویی مقرون‌به‌صرفه) همراه با شبکه‌ی ماهواره‌ای استارلینک انجام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات