یوتیوب تولید آثار اختصاصی را کاهش می‌دهد

شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر‌ اساس اعلام یوتیوب، این شرکت قصد دارد حجم تولید آثار اختصاصی را کاهش دهد. یوتیوب از سال ۲۰۱۶ در قالب پروژه‌ی YouTube Originals محتوای اختصاصی می‌سازد.
تبلیغات

یوتیوب گفته است که قصد دارد تولید بخش قابل‌توجهی از آثار اختصاصی خود را که در قالب YouTube Originals می‌سازد، کاهش دهد. این پلتفرم اجتماعی تحت مدیریت گوگل از مدت‌ها پیش تولید محتوای اختصاصی شامل سریال تلویزیونی، ویدئوی آموزشی، موسیقی و برنامه‌های مربوط به سلبریتی‌ها را آغاز کرده بود. بر‌ اساس گزارش ورج، خبر برنامه‌های جدید یوتیوب را نخستین بار رابرت کینکل، مدیر ارشد کسب‌و‌کار این شرکت، منتشر کرد.

یوتیوب از این پس صرفاً قصد دارد هزینه‌ی تولید آثار اختصاصی صندوق مالی YouTube Kids و صندوق مالی Black Voices را تأمین کند. صندوق مالی Black Voices پروژه‌ای خبرساز است که در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شده و با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری قصد دارد به تولیدکنندگان سیاه‌پوست محتوا در یوتیوب کمک کند.

در بخشی از بیانیه‌ی یوتیوب آمده که «با رشد سریع فرصت‌های جدید از راه می‌رسند» و این شرکت می‌خواهد با سرمایه‌گذاری‌هایش تولیدکنندگان بیشتری را تحت تأثیر قرار دهد.

بخش YouTube Originals طی سال‌های اخیر رویکرد خود را تغییر داده است. این پروژه‌ در سال ۲۰۱۶ توسط سوزان دنیلز راه‌اندازی شد و خود او مدیریت آن را برعهده گرفت. YouTube Originals در ابتدا با محوریت سریال‌ها و فیلم‌هایی که روی تولیدکنندگان محتوا تمرکز داشتند راه‌اندازی شد، نظیر مجموعه‌ی تریلر-کمدی Scare PewDiePie.

یوتیوب در سال ۲۰۱۷ گفت به ۲۵۰ میلیون بازدید برای محتواهای اشتراکی YouTube Originals دست پیدا کرده و مدتی بعد شاهد تغییر رویه‌ی یوتیوب و استفاده از محتوای تبلیغاتی با حضور افراد مشهوری نظیر کیتی پری و کوین هارت بودیم و کاربران می‌توانستند بدون تهیه‌ی اشتراک، از آن استفاده کنند.

با‌این‌حال، طی ۶ سال اخیر یوتیوب محتواهایی را تولید کرد که اکثراً به شکست منتهی شدند. در‌ نهایت مشخص نشد برنامه‌ی یوتیوب برای تولید محتوای اختصاصی چه مزایایی برای پلتفرمی داشته که تا پیش از تولید این آثار یکی از محبوب‌ترین پلفترم‌های دنیا برای مشاهده‌ی محتوای ویدئویی بود. یوتیوب در بیانیه‌ی جدید خود آورده است که دنیلز در ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) از این شرکت جدا می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات