اولین تراشه‌های موبایل مدیاتک با پشتیبانی از اینترنت 5G موج میلی‌متری تا سال آینده عرضه می‌شوند

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک اولین سیستم روی تراشه‌ی خود با پشتیبانی از اینترنت 5G موج میلی‌متری را عرضه خواهد کرد. این شرکت همچنین قصد دارد در سال آینده بستری برای ارائه وای فای ۷ نیز فراهم کند.
تبلیغات

مدیاتک به‌تازگی در تولید تراشه‌هایی برای دستگاه‌هایی به غیر از گوشی‌های هوشمند، به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده است، این شرکت اخیراً سری پردازنده‌های کامپنیو خود را برای استفاده کروم‌بوک‌ها و تراشه پنتونیک ۲۰۰۰ را برای تلویزیون‌های 8K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز معرفی کرده است.

به گزارش gizmochina، بخش اعظمی از درآمد مدیاتک از تولید سیستم روی تراشه (SoC) برای گوشی‌های هوشمند، تأمین می‌شود؛ با این حال به نظر می‌رسد که شرکت تایوانی قصد دارد با نوآوری و ارائه فناوری‌های پیشرفته، توجه مشتری‌های بیشتری در بازار را به خود جلب کند.

کای لیکسینگ (Cai Lixing) مدیرعامل مدیاتک، به‌تازگی اعلام کرده است که این شرکت اولین سیستم روی تراشه‌ی خود با پشتیبانی از اینترنت موبایل 5G موج میلی‌متری (mm-Wave) را سال آینده (۱۴۰۱) به همراه فناوری وای‌ فای ۷، روانه‌ی بازار خواهد کرد؛ او امیدوار است این نوآوری بتواند درآمد مدیاتک را ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

لیکسینگ همچنین خاطرنشان کرد که مدیاتک در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) از حمایت کارخانه، خطوط مونتاژ و شرکای خود برای تأمین ظرفیت بهره‌مند خواهد بود و حمل و نقل نیز وضعیت پایداری خواهد داشت. او در این‌باره گفت:

دوران پس از پاندمی متغیرهای زیادی به توسعه اقتصاد جهانی اضافه کرده است و مدیاتک علاوه بر این‌ها در سال آینده با چالش‌های فنی زیادی مانند معماری‌ طراحی‌های پیچیده و لیتوگرافی‌های پیشرفته‌تر تولید تراشه‌های ۳ و ۲ نانومتری مواجه خواهد شد.

طبق آنچه در گزارش مالی مدیاتک منتشر شده است، درآمد تلفیقی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) این شرکت در مقایسه با سه‌ماهه قبل ۴٫۳ درصد و نسبت به سال قبل ۳۴٫۷ درصد افزایش داشته است.

درآمد مدیاتک از فروش تراشه‌های گوشی‌های هوشمند، ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته و از فروش محصولاتی مانند آی‌سی‌های مدیریت انرژی و تراشه‌های شبکه نیز بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، لیکسینگ فاش کرد که مدیاتک به یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید تراشه‌های ارتباط بی‌سیم تبدیل شده است و در بخش وای فای ۶ عملکرد بسیار خوبی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات