فیسبوک صفحه‌ی یک کلاه‌بردار بیت کوین را که وانمود می‌کرد ایلان ماسک است تأیید کرد

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود فیسبوک حساب کاربری فرد کلاه‌برداری که وانمود می‌کرد ایلان ماسک است، تأیید کرده و به آن تیک آبی داده است.
تبلیغات

ظاهرا تلاش‌های فیسبوک برای جلوگیری از تأیید حساب‌های کاربری مشکوکِ محبوب، کافی نیست. ورج گزارش داده است که این شرکت صفحه‌ی فیسبوک طرفداران ایلان ماسک را به‌عنوان حساب رسمی وی تأیید کرده است. علاوه‌براین، به‌نظر می‌رسد که این صفحه توسط یک کلاه‌بردار بیت کوین اداره می‌شود.

به گزارش انگجت، این صفحه تا لحظه‌ی نگارش این مقاله ۱۵۳ هزار دنبال‌کننده جذب کرده است که در واقع همین موضوع تصدیق می‌کند که صفحه‌ی یادشده متعلق به ماسک نیست. در توضیحات این صفحه نوشته شده است «این یک صفحه‌ی هواداری است که توئیت‌های ایلان ماسک را منتشر می‌کند»، اما آدرس URL آن به عبارت ElonMuskOffici ختم می‌شود؛ این یعنی صفحه‌ی یادشده به‌نحوی وانمود کرده که کاربران فکر کنند کاملا رسمی است. در بخش توضیحات مربوط به صفحه، نوشته شده که مدیران آن در مصر سکونت دارند و نه ایالات متحده و این درحالی است که محل سکونت فعلی ایلان ماسک، کشور آمریکا است.

این حساب کاربری درحال حاضر ۱۱ پست دارد که بیشتر این پست‌ها، بازنشر توئیت‌های وی است. در جدیدترین پست منتشر شده در این صفحه، یک هدیه‌ی ساختگی بیت کوین ارائه‌شده بود که البته درحال حاضر حذف شده است. اولین پست این صفحه نیز در تاریخ ۲۱ اکتبر منتشر شده است، اما همان‌طور که وب‌سایت ورج نیز اشاره کرده، این صفحه در واقع در ۲۸ جولای ۲۰۱۹ و با نام Kizito Gavin فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت نام کاربری آن چند بار تغییر کرده است. این صفحه در ۱۷ اکتبر نام خود را به ایلان ماسک تغییر داده است.

راستی‌آزمایی فیسبوک از صاحبان حساب‌های کاربری درخواست می‌کند که مدارک هویتی مثل گواهی‌نامه‌ی رانندگی، یا پاسپورت خود را ارائه دهند، اما کلاه‌برداران در برخی مواقع، روش‌هایی برای دور زدن این فرایند در دسترس دارند.

وب‌سایت انگجت در این رابطه با شرکت متا (فیسبوک سابق) ارتبطا برقرار کرده است، اما تاکنون هیچ پاسخی از جانب این شرکت ارائه نشده است.

لازم به‌ذکر است که صفحه‌ی مورد اشاره در حال‌حاضر در دسترس نیست و مشخص نشده که فیسبوک آن را حذف کرده است یا خیر.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات