دولت کانادا خدمات 5G را در اطراف فرودگاه‌ها محدود می‌کند

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دولت کانادا اعلام کرده است که به‌دلیل خطرهای احتمالی، خدمات 5G را در فرودگاه‌ها محدود می‌کند.
تبلیغات

دولت کانادا اعلام کرده بود افرادی که در اطراف فرودگاه‌های این کشور زندگی می‌کنند، به‌دلیل ملاحظات ایمنی فرودگاه کاملا از اتصال 5G برخوردار نخواهند شد. این اطلاعیه، تنها چند هفته پس از هزینه ۹ میلیارد دلاری مخابرات کانادا برای اخذ مجوز 5G در جولای ۲۰۲۱ منتشر شد. اطلاعیه جدید می‌تواند بخشی از درآمد موردانتظار برای مخابرات را از بین ببرد؛ به‌همین‌دلیل، مقام‌های کانادایی بابت این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند.

به‌گزارش گیزموچاینا، اقدام اخیر درباره فرودگاه‌ها هزاران کاربر 5G را از استفاده کامل از تلفن‌های هوشمند خود در مناطق محدود محروم می‌کند؛ زیرا بیم آن وجود دارد که فرکانس‌های شبکه 5G با وسایل ناوبری مهمی تداخل داشته باشد که می‌تواند ایمنی فرودگاه‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد.

Telus Canada، یکی از شرکت‌های مخابراتی موفق کانادایی، گفت این تصمیم می‌تواند تا ۱۰۰ میلیون دلار به درآمدشان آسیب وارد کند. نظر این شرکت ۲ سپتامبر در بخش نوآوری، علم و توسعه اقتصادی کشور (ISED) ثبت شد. Telus به‌طور جداگانه نیز اشاره کرده است که صنعت تلفن‌همراه از این اقدام دولت کانادا و پیامدهای این سیاست بسیار حیرت‌زده شده است.

اینترنت 5G در جهان

گفتنی است ISED مجوزهای طیف 5G را به حراج گذاشت و این بخش دولتی اعلام کرد که پس از انجام مشورتی کوتاه، محدودیت‌های جدیدی برای فرودگاه‌هایی اعمال می‌کند که فرود خودکار در آن‌ها مجاز است.

محدودیت‌های یادشده به‌صورت اختصاصی برای هر فرودگاه اعمال می‌شود. در فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو، هیچ ایستگاه 5G در محدوده وسیعی از فضا که بخش‌هایی از اتوبیکوک، برامپتون، داونس ویو و می‌سی‌سی‌پی را پوشش می‌دهد، مجاز نخواهد بود و ساکنان مناطق یادشده نمی‌توانند از خدمات موردنیاز 5G برخوردار شوند. تعداد کاربران احتمالی 5G که تحت‌تأثیر این محدودیت‌های جدید قرار می‌گیرند هنوز مشخص نیست؛ اما ممکن است بسیار زیاد باشد.

محدودیت‌ها پس از انتشار نتایج مطالعاتی اعمال می‌شوند که خطرهای احتمالی تداخل را در‌نتیجه اتصال 5G، به‌ویژه در فرودگاه‌ها نشان داده‌اند. برخی کشورها نیز اقدامات کاهش‌دهنده‌ای انجام داده‌اند تا بتوانند خطرهای احتمالی را کمتر کنند.

باید دید ارائه‌دهندگان مخابرات چگونه با محدودیت‌های سخت اعمال‌شده برخورد خواهند کرد و آیا اقدامات اصلاحی برای شرکت‌ها نیز وجود دارد یا خیر. Telus اصرار می‌کند که باید گزینه‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که بتوان با انجام‌دادن آن‌ها علاوه‌بر تضمین ایمنی مسافران، به منافع اپراتورها نیز ضربه وارد نشود. با عملی‌شدن سیاست جدید 5G در اطراف فرودگاه‌های کانادا، انتظار حرکت‌های سیال‌تری می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات