افزایش عرضه تلفن‌های هوشمند 5G در بازارهای نوظهور

جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با افزایش رقابت میان شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند،‌ عرضه دستگاه‌هایی که از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند در بازارهای نوظهور افزایش یافته است.
تبلیغات

آماری که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد عرضه تلفن‌های هوشمند 5G در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته حدود ۶٫۵ درصد در بازارهای نوظهور افزایش یافته است. درحالی‌که بر اساس آخرین داده‌های سرویس نظارت بر بازار کانترپوینت، فروش در چنین مناطقی در همان بازه زمانی کاهش ۵ درصدی داشته است.

به گزارش گیزموچاینا، اشتیاق ایجادشده توسط اولین دستگاه اپل مجهز به 5G یعنی آیفون ۱۲ و همچنین معرفی مدل‌های 5G مقرون‌به‌صرفه توسط تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌ هوشمند مانند اوپو، شیائومی، ریلمی و ویوو می‌تواند به افزایش محبوبیت 5G ارتباط داشته باشد. علاوه بر این، اقتصادهای نوظهور، به‌ویژه جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه، از نظر زیرساخت‌های 5G در حال پیشرفت هستند و این امر باعث افزایش تقاضا برای تلفن‌های ارزان‌قیمت 5G می‌شود.

افزایش سهم فروش 5G

اکنون سازندگان گوشی‌های هوشمند، به‌ویژه در بازارهای نوظهور، محصولات 5G را در سبد محصولات خود اولویت‌بندی می‌کنند. به‌عنوان مثال، ریلمی را در نظر بگیرید؛ سهم 5G این شرکت در بازارهای نوظهور گوشی‌های هوشمند از ۸٫۸ درصد در سه‌ماهه اول به ۱۵٫۹ درصد در سه‌ماهه‌دوم افزایش یافته است. این برند با افزایش سالانه ۱۳۵ درصدی عرضه جهانی به ۱۵ میلیون دستگاه در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ رسیده و بیشترین رشد را در بین رقبا داشته است.

امار فروش گوشی های هوشمند 5G

این شرکت هم‌اکنون برای اولین بار در رتبه ششم قرار دارد. بازار جهانی ریلمی نیز بسیار مثبت است؛ زیرا این شرکت فروش دستگاه‌های 5G خود را در سه‌ماهه دوم به ۳۷ درصد رسانده، درحالی‌که در سه‌ماهه اول به ۲۲٫۷ درصد رسیده بود.

داغ شدن نبرد 5G در بازارهای نوظهور

گوشی‌های هوشمند 5G در بازارهای توسعه یافته، به‌ویژه در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، در حال تبدیل شدن به یک استاندارد هستند؛ اما چنین مسئله‌ای در بازارهای نوظهور که تلفن‌های هوشمند 4G در آن فروش بالایی دارند، صدق نمی‌کند. این بدان معنا است که چنین بازارهایی حداکثر پتانسیل رشد را دارند.

امار فروش گوشی های هوشمند 5G

بازار هند یک نمونه عالی است که می‌تواند این مسئله را نشان دهد. بازار این کشور رشد سالیانه ۷۵٫۵ درصدی در فروش دستگاه‌های 5G داشته است؛ احتمالاً نرخ رشد مشابهی را تا بقیه سال و پس از آن مشاهده خواهیم کرد.

احتمالاً کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش فروش گوشی‌های 5G خواهند بود. اما طبق بررسی‌های انجام شده، تفاوت واقعی در سال ۲۰۲۲ ایجاد می‌شود. با عرضه بیشتر دستگاه‌های 5G در بازار و قیمت‌های مناسب‌تر، شرکت‌های تولیدکننده باید شاهد جهش قابل توجهی در سهم بازار خود باشند. هیچ سازنده‌ای نمی خواهد این موج را از دست بدهد، بنابراین باید شاهد کاهش تلفن‌های 4G باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات