اطلاعات Vapor، رقیب آمازونی استیم فاش شد

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ایکون توییچ روی آیفون
در پی افشای اطلاعات توییچ، جزئیات Vapor، پلتفرمی که آمازون برای رقابت با استیم طراحی کرده است، فاش شد.
تبلیغات

هفته گذشته مشخص شد که توییچ دچار افشای گسترده داده‌ها شده و طی این اتفاق، اطلاعات مربوط به این پلتفرم به سرقت رفته است. اطلاعات فاش‌شده شامل داده‌هایی مانند کد منبع توییچ، اطلاعات پرداخت به استریمرها و موارد جالب دیگری، مانند برنامه آمازون برای ساخت رقیب استیم بود.

به گزارش اوبرگیزمو، اگر با استیم آشنا نیستید در ادامه توضیح مختصری درباره آن ارائه می‌شود. این پلتفرم در واقع یک ویترین دیجیتال برای بازی‌های Valve است. با این سرویس می‌توانید بازی‌های ویدئویی را به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

بر اساس توییتی که توسط کاربری با آی‌دی @Sinoc229 منتشر شده، در بخشی از داده‌های به سرقت رفته اطلاعاتی درباره نسخه رقیب استیم که آمازون در حال کار کردن روی آن است نیز فاش شده و گفته می‌شود این شرکت از آن با نام مستعار Vapor یاد می‌کند. در پست منتشرشده چند اسکرین‌شات نیز وجود دارد که اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهد. در ادامه توییت منتشرشده و ترجمه آن را مشاهده می‌کنید:

Grabbed Vapor, the codename for Amazon's Steam competitor. Seems to intigrate most of Twitch's features as well as a bunch of game specific support like fortnite and pubg.Also includes some Unity code for a game called Vapeworld, which I assume is some sort of VR chat thing. pic.twitter.com/4KeeEOspyQ— Sinoc (@Sinoc229) October 6, 2021
Vapor نام مستعار رقیب آمازونی استیم است. به نظر می‌رسد بسیاری از ویژگی‌های توییچ را داشته باشد و از بازی‌های خاصی مانند پابجی و فورتنایت پشتیبانی کند.در ضمن فایل شامل کد یونیتی برای بازی است که Vapeworld نام دارد که من تصور می‌کنم نوعی چت VR است.

به نظر می‌رسد آمازون امیدوار است بتواند از پایگاه کاربران توییچ استفاده کند؛ زیرا بر اساس یافته‌ها، ظاهراً Vapor مجموعه‌ای از ویژگی‌های توییچ را در خود ادغام کرده است. احتمالاً این پلتفرم از پخش زنده و همچنین بازی‌هایی مانند فورتنایت و پابجی پشتیبانی می‌کند. این‌ها مواردی هستند که آمازون امیدوار است بتواند به وسیله آن‌ها توجه افراد زیادی را خود جلب کند و از ویترین دیجیتال استیم پیشی بگیرد.

هیچ اشاره‌ای به زمانی که آمازون برای راه‌اندازی Vapor در نظر گرفته، نشده است. ممکن است این شرکت فقط در حال بررسی این کانسپت جدید باشد؛ اما باز هم تعجب نخواهیم کرد اگر آن‌ها بخواهند این سرویس را به مرحله عملی برسانند. آمازون در حال حاضر تقریباً روی ویترین فروشگاه دیجیتال تسلط دارد؛ بنابراین شاید بتواند در دنیای فروش بازی‌های دیجیتال نیز موفق عمل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات