فایرفاکس موتور جستجوی پیش‌فرض بعضی کاربران خود را از گوگل به بینگ تغییر می‌دهد

جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
موزیلا با تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض خود به بینگ، میزان استفاده از فایرفاکس توسط کاربران را ارزیابی می‌کند.
تبلیغات

موتور جستجو بخش اصلی هر مرورگری است. همه مرورگرها دارای موتور جستجوی پیش‌فرض هستند، مانند کروم با گوگل، که هر دو متعلق به یک شرکت هستند، یا موزیلا فایرفاکس، که از یک موتور جستجوی خارجی استفاده می‌کند. فایرفاکس، به‌طور پیش‌فرض از موتور جستوجوی گوگل استفاده می‌کند، اما به نظر می‌رسد این شرکت تصمیم گرفته برای مدتی بینگ را جایگزین کند.

به گزارش تک‌اسپات، اگر از فایرفاکس استفاده می‌کنید و موتور جستجوی پیش‌فرض شما تغییر کرده، ممکن است به‌عنوان کاربری آزمایشی برای آخرین مطالعه موزیلا در زمینه موتورهای جستجو انتخاب شده باشید. هر از گاهی، موزیلا مطالعاتی را برای جمع‌آوری داده‌ها انجام می‌دهد تا بتواند تجربه کاربری خود را بهبود بخشد. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد آخرین آزمایش این شرکت به تجربه استفاده از موتور جستجوی بینگ به‌جای گوگل مربوط می‌شود.

تاکنون افراد زیادی از این تغییر مطلع نشده‌اند؛ احتمالا دلیل چنین اتفاقی این باشد که تنها ۱ درصد کاربران دسکتاپ تحت‌تأثیر تغییرات فعلی قرار گرفته‌اند. انتظار می‌رود این مطالعه تا سال ۲۰۲۲ اجرا شود و به توسعه‌دهندگان موزیلا کمک کند درک بهتری از تأثیر تعویض موتور جستجوی پیش‌فرض برای ادامه استفاده کاربران از مرورگر داشته باشند.

اگر موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر شما بدون اجازه تغییر یافته است، می‌توانید با رفتن به Settings که در آیکون سه‌نواری در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، به حالت قبلی و مورد علاقه خود بازگردید. با رفتن به این بخش، روی Search در ستون سمت چپ کلیک کنید و به دنبال Default Search Engine بگردید. پس از یافتن آن، موتور جستجوی موردنظر خود را انتخاب کنید.

موتورهای جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس بیشتر بین گوگل و یاهو متغیر بوده‌اند. قبل از امضای قرارداد با یاهو در سال ۲۰۱۴، گوگل موتور جستجوی پیش‌فرض بود. قرار بود قرارداد یاهو با موزیلا تا سال ۲۰۲۳ ادامه یابد، اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت و موزیلا فرصتی برای بازگشت به گوگل پیدا کرد.

هیچ‌گاه تأیید نشد که موزیلا با گوگل چه قراردادی دارد، اما گزارش‌ها ادعا می‌کنند که فایرفاکس تا سال ۲۰۲۳ به موتور جستجوی مذکور متصل خواهد بود. ارزش این قرارداد بین هر دو شرکت بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار در سال تخمین زده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات