کوالکام و ZTE به راهکاری برای افزایش سرعت شبکه 5G موج میلیمتری دست پیدا کردند

دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام و ZTE طی یک آزمایش توانستند به راهکاری برای افزایش سرعت داون‌لینک اینترنت 5G در فرکانس‌های مرتبط با موج میلی‌متری دست پیدا کنند و سرعت ۲٫۴۳ گیگابیت بر ثانیه را به ثبت برسانند.
تبلیغات

کوالکام در یک روند آزمایشی و با همکاری ZTE توانست به راهکاری در سرعت اینترنت 5G دست پیدا کند. بر اساس گزارش کوالکام، این آزمایش با استفاده از تجهیزات موج میلی‌متری 5G این شرکت و در چین برگزار شد و طی آن، کوالکام موفق شد تنها روی یک دستگاه، به بیشینه سرعت داون‌لینک ۲٫۴۳ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

برای مقایسه، سرعت استاندارد اینترنت 4G در شرایط واقعی محیطی، چیزی در حدود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است. علاوه بر این، کوالکام و ZTE در این آزمایش موفق شدند روی یک دستگاه و با استفاده از تجمع حامل‌ها (carrier) متشکل از ۶ حامل ۲۰۰ مگاهرتزی در باند موج میلی‌متری و آپ‌لینک، به سرعت دانلود بیشینه ۵ گیگابیت در ثانیه دست پیدا کنند.

در این آزمایش، از دستگاه خاصی استفاده شد که به آخرین نسخه از مودم اسنپدراگون کوالکام و زیرساخت شبکه ZTE مجهز شده بود. یان چن‌وی، نایب رئیس ارشد بخش مدیریت محصول کوالکام در رابطه با نتایج این آزمایش در یک بیانیه رسمی گفت:

این دستاورد اشتراکی با ZTE، نشان‌دهنده یک پیشرفت مهم در روند تجاری‌سازی 5G موج میلی‌متری در چین است که می‌تواند پتانسیل کامل 5G را نمایان کرده و به جهانی شدن اقتباس تکنولوژی موج میلی‌متری بینجامد.در گام بعدی، باید از مزایای تکنولوژی موج میلی‌متری برای دستیابی به ویژگی‌های پیشرفته‌تر حوزه 5G بهره بگیریم و حرکت به سوی جامعه دیجیتال و هوشمند را قدرت ببخشیم.

امواج میلی‌متری، فرکانس‌های رادیویی بسیار بالای طیف امواج الکترومغناطیسی هستند که در باند ۳۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز جای می‌گیرند. پیش از این مخابره در محدوده موج میلی‌متری به دلیل وجود جذب بالا در اتمسفر، تنها به مخابره کوتاه‌برد مثل اسکنرهای امنیت فرودگاه‌ها و رادارهای نظامی محدود می‌شد.

کوالکام برای اولین بار به‌صورت عمومی، در سال ۲۰۱۹ و با هدف استفاده از این طیف فرکانسی برای قدرت بخشیدن به کاربردهای روزافزون اینترنت بی‌سیم پرسرعت، وارد حوزه 5G موج میلی‌متری شد.

بر اساس ادعای کوالکام، نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش انجام‌شده در واقع دستاورد نهایی در روند تلاش ۱۰ ساله این شرکت برای حل مشکلی است که پیش از این غیر قابل حل می‌نمود و حالا می‌تواند در بحبوحه اجرای شبکه‌های 5G، پتانسیل‌های جدیدی را شکوفا کند.

فکر می‌کنید دستیابی به سرعتی در محدوده نتایج آزمایش ZTE و کوالکام، تحت شرایط محیطی و کاربری همگانی 5G نیز امکان‌پذیر باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات