شمار مشترکان 5G با سرعت یک میلیون کاربر در روز افزایش پیدا می‌کند

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش اریکسون، شمار مشترکان 5G با نرخ ۱ میلیون کاربر در روز در حال افزایش است.
تبلیغات

نسل پنجم اینترنت موبایل با سرعت سرسامآوری در حال فراگیری جهانی است و بر اساس گزارشها، تا پایان سال جاری میلادی به ۵۸۰ میلیون کاربر و تا سال ۲۰۲۶ به مرز ۳٫۵ میلیارد مشترک فعال خواهد رسید. طبق آماری که اریکسون منتشر کرده است، چین با ۱٫۱ میلیارد مشترک تا انتهای سال ۲۰۲۶ در صدر تعداد کاربر 5G قرار خواهد گرفت.

5G تا به همینجا دو سال زودتر از نسل قبلی خود یعنی 4G به این نرخ رشد دست پیدا کرده که چنین روندی به واسطه سرمایهگذاری زودهنگام چین و در دسترس بودن دستگاههای پشتیبانی‌کننده از این تکنولوژی به دست آمده است. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ مدل گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از 5G معرفی یا عرضه شدهاند.

در سهماهه اول سال ۲۰۲۱، تعداد مشترکین 5G به ۷۰ میلیون نفر رسیده است و در انتهای سال ۲۰۲۶، ۶۰ درصد دنیا از اینترنت نسل پنجم استفاده خواهند کرد.

با توجه به سردمداری چین، ناحیه شمال شرق آسیا بخش اعظم کاربران اینترنت 5G تا پایان سال ۲۰۲۶ را با ۱٫۴ میلیون مشترک به خود اختصاص خواهد داد. از لحاظ نرخ نفوذ، آمریکای شمالی با ۸۴ درصد در صدر خواهد بود و شورای همکاری خلیج فارس با ۷۳ درصد در جایگاه دوم قرار خواهد داشت.

علاوه بر این منطقه‌ی آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه از لحاظ نرخ افزایش ترافیک مصرفی تا پایان ۲۰۲۶ جایگاه اول را خواهد داشت و با ۴۰۰ میلیون مشترک به نرخ رشدی برابر ۳۶ درصد و ۳۹ گیگابایت در ماه به ازای هر گوشی هوشمند دست پیدا خواهد کرد. این در حالی است که فعلاً تنها ۲ میلیون از ۱٫۱ میلیارد کاربر اینترنت موبایل در این منطقه مشترک 5G هستند.

بر اساس پیشبینی اریکسون، نیاز کاربران برای اتصال پرسرعت در دوران پاندمی کرونا همچنان به رشد پرسرعت نسل پنجم اینترنت موبایل کمک خواهد کرد و بهخصوص باعث افزایش درخواست کاربران برای پوششدهی بهتر در محیطهای داخلی میشود.

برای مثال طبق یک نظرسنجیکه امسال توسط فروشندگان تجهیزات مخابراتی انجام شد، حداقل نیمی از مشترکان اینترنت 5G در کره جنوبی از نحوه پوششدهی در محیطهای داخلی ناراضی بودند. در تایوان ۴۰ درصد مشترکان و در استرالیا ۲۴ درصد مشترکان همین مشکل را گزارش کردند.

دسترسی به محدوده سرعت 5G منجر به تغییراتی در الگوی رفتار مصرفکنندگان شده است. حدود ۲۰ درصد از مشترکان در دنیا بعد از بهروزرسانی به 5G، استفاده از اینترنت وایفای در خانه و مکانهای دیگر را به حداقل رساندهاند.

با توجه به این آمار و الگوی مصرف کاربران، مارتین ویکتورین، رئیس بخش سنگاپور، برونئی و فیلیپین اریکسون عقیده دارد که این تکنولوژی با تغییر تجربه کاربری برای مشتریان، نقشی حیاتی در دگرگونی دیجیتال شرکت‌های چندملیتی یا کسب‌وکارهای کوچک و متوسط خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات