گوگل حساب‌های کاربری با عدم فعالیت به مدت دو سال را حذف می‌کند

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درصورتی‌که حساب کاربریتان از یکم ژوئن ۲۰۲۱ به مدت ۲ سال غیرفعال باشد، گوگل حسابتان را به‌صورت خودکار حذف خواهد کرد.
تبلیغات

گوگل سرویس‌های مختلفی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده که ساختن حساب کاربری در آن‌ها کاملا رایگان است و درواقع کاربران بدون پرداخت هزینه‌ای می‌توانند در سرویس‌های گوگل ازجمله جیمیل، داکس و گوگل فوتوز حساب کاربری ساخته و از برخی ویژگی‌های آن‌ها استفاده کنند.

بااین‌حال، امکان ساخت حساب‌های رایگان شرایطی را پدید آورده است که در حال حاضر تعداد بی‌شماری حساب‌های غیرفعال فضای موجود در سرورهای گوگل را اشغال کرده‌اند. در همین راستا سران گوگل نیز برخی سیاست‌های اجرایی خدمات خود را تغییر داده و در نظر دارند حساب‌های غیرفعال را حذف کنند.

اشغال فضای موجود در سرورهای گوگل تنها به حجم اطلاعات حساب کاربری خلاصه نمی‌شود. درواقع گوگل برای هر حساب کاربری، میزان مشخصی حافظه ابری اختصاص می‌دهد تا کاربر امکان ذخیره فایل‌های مدنظر خود را داشته باشد.

حذف حساب‌های کاربری غیرفعال به گوگل اجازه می‌دهد از فضاهای اشغال‌شده استفاده کرده و هزینه‌های موجود را کاهش دهد. سیاست‌های جدید گوگل از ۱ ژوئن ۲۰۲۱ اجرا می‌شوند و با گذر از ۱ ژوئن ۲۰۲۳ تمامی حساب‌هایی که در مدت ذکرشده کاملا غیرفعال بوده‌اند به‌صورت خودکار از سرویس‌های مختلف گوگل حذف خواهند شد.

سران گوگل توضیح داده‌اند که اگر کاربری نمی‌خواهد اطلاعات وی حذف شود باید از طریق اپلیکیشن یا مرورگرها از حساب کاربری خود استفاده کند تا هوش مصنوعی، حساب کاربری مدنظر را از فهرست حساب‌های غیرفعال خارج سازد. در ادامه اشاره شده که کاربران سرویس‌های گوگل وان که به‌صورت ماهانه حق اشتراک پرداخت می‌کنند یا کاربران سرویس‌های گوگل Workspace شامل سیاست‌های جدید نخواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات