اضافه‌شدن قابلیت 3D Cinematic در به‌روزرسانی‌ جدید گوگل فوتوز

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل فوتوز با افزودن ویژگی 3D Cinematic، تصاویر زنده‌تری به کاربر یادآوری می‌کند. همچنین از ماه آینده، طراحی‌های جدید کلاژ و قابلیت یادآوری علاقه‌مندی‌ها به گوگل فوتوز اضافه می‌شود.
تبلیغات

بخش «خاطرات» گوگل فوتوز با افزودن ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی می‌شود. روز گذشته، گوگل از افزودن ویژگی جدید موسوم به تصاویر سینمایی (Cinematic Photos) به سرویس مدیریت تصاویر خود برای جذاب‌ترشدن عکس‌های کاربران خبر داد. ویژگی جدید به تصاویر کاربران جلوه‌ی سه‌بعدی می‌دهد و از آن‌ها تصاویر سینمایی تولید می‌کند که نمونه‌ی آن را درادامه مشاهده می‌کنید.

تصاویر سینمایی سه بعدی گوگل فوتوز

تولید تصاویر سینمایی سه‌بعدی یکی از ویژگی‌های جدید مربوط به مرور خاطرات گوگل فوتوز است و کاربران برای فعال‌کردن آن به انجام اقدام خاصی نیاز ندارند. پس از افزوده‌شدن ویژگی جدید، گوگل فوتوز به‌طور خودکار از برخی عکس‌های کاربران تصاویر سینمایی ایجاد می‌کند که در میان تصاویر هایلایت‌شده‌ی اخیر در بالای صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن نشان داده می‌شوند و کاربران می‌توانند با چند ضربه، آن‌ها را در فرمت ویدئو با دوستانشان به‌اشتراک بگذارند.

ویژگی جدید امکان یادآوری خاطرات به روش زنده‌تر و واقع‌بینانه‌تر را برای کاربران فراهم می‌کند. گوگل فوتوز برای تولید تصاویر سینمایی با استفاده از یادگیری ماشین، عمق عکس‌ را پیش‌بینی می‌کند و حتی درصورتی‌که اطلاعاتی از عمق عکس اصلی دوربین در دست نباشد، می‌تواند تصویر سه‌بعدی از آن تولید ‌کند و در مرحله‌ی آخر، حالت انیمیشنی به عکس افزوده‌ و جلوه‌ای متحرک به آن داده شود.

در به‌روزرسانی جدید، علاوه‌بر تولید عکس‌های سینمایی طراحی‌های جدید کلاژ با کادربندی‌های غنی‌تر و هنری به گوگل فوتوز افزوده می‌شوند. گوگل فوتوز با استفاده از هوش مصنوعی عکس‌هایی با رنگ‌های مشابه را پیدا می‌کند و برای انسجام بهتر، پس‌زمینه‌ و فونت را با آن‌ها مطابقت می‌دهد.

همچنین، به‌زودی قابلیت مرور خاطرات گوگل فوتوز عکس‌هایی از مهم‌ترین افراد زندگی کاربران را نشان می‌دهد و فعالیت‌های محبوب و علایق آن‌ها، مانند غروب‌ آفتاب و آشپزی و گشت‌وگذار را براساس عکس‌های بارگذاری‌شده شناسایی و یادآوری می‌کند.

کلاژ گوگل فوتوز

گوگل فوتوز پس از ایجاد تصاویر سینمایی، با ارسال اعلانیه‌هایی کاربران را باخبر می‌کند. البته درصورت تمایل، کاربران می‌توانند با تغییراتی در تنظیمات، افراد خاص و دوره‌های زمانی‌ را پنهان کنند تا گوگل فوتوز این موضوعات را به آن‌ها یادآوری نکند. ناگفته نماند امکان غیرفعال‌کردن قابلیت مرور خاطرات در گوگل فوتوز نیز وجود دارد. از ماه آینده، به‌تدریج تغییرات جدید در آخرین به‌روزرسانی گوگل فوتوز در‌دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات