اپل به جمع توسعه دهندگان فناوری 6G پیوست

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، نوکیا، اریکسون و بسیاری از اپراتورهای موبایل آمریکا در مسیر توسعه شبکه 6G کار می‌کنند.
تبلیغات

درحالی‌که تکنولوژی 5G هنوز در آغاز راه است، اپل روند توسعه 6G را شروع کرده. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، اپل به همراه گوگل و ال‌جی روی تکنولوژی 6G کار می‌کند و به ائتلاف نسل بعد ارتباطات موبایل (Next G Alliance) پیوسته است؛ این ائتلاف مسیر توسعه شبکه 6G برای موبایل را مشخص خواهد کرد.

اتحادیه راهکارهای صنعت ارتباطات (The Alliance for Telecommunications Industry Solutions) ماه گذشته با همراهی چند شرکت آمریکایی و کانادایی و همینطور اریکسون و نوکیا، گروهی راه‌اندازی کرد که وظیفه آن تبدیل آمریکا به مرکز 6G دنیا است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این شرکت‌ها چند روز دیگر در تاریخ ۱۶ نوامبر با هم ملاقات خواهند کرد. در این رویداد بزرگ‌ترین اپراتورهای موبایل آمریکا از جمله ورایزن، AT&T و T-Mobile و اپراتورهای بین‌المللی و شرکت‌های بزرگی مانند نوکیا، سامسونگ، اریکسون، کوالکام، فیسبوک، مایکروسافت و بل کانادا دور هم جمع خواهند شد.

حتما متوجه شده‌اید که هواوی و زدتی‌ای در بین این شرکت‌ها حضور ندارند که دلیل آن، ممنوعیت‌هایی است که بر اثر تحریم‌های آمریکا شامل حال این دو شرکت شده‌. البته اگر این دو شرکت جواز لازم را از دولت آمریکا دریافت کنند، می‌توانند وارد این سازمان شوند. گفته می‌شود کار این گروه اوایل سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد.

اپل خیلی دیر وارد دنیای 5G شد. این شرکت تکنولوژی 5G را در آیفون ۱۲ ارائه داد و به‌ احتمال زیاد چند سال دیرتر از سایر شرکت‌ها از تکنولوژی 6G استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات