احتمالا ویژگی اسکرین شات اسکرولی به گوگل کروم افزوده می‌شود

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ممکن است قابلیت جدید اسکرین شات بلند (اسکرولی) پیش از اندروید ۱۲ در گوگل کروم دردسترس قرار گیرد.
تبلیغات

کاربران برای ذخیره‌ی اطلاعات مهم و موردنیاز به‌راحتی با گرفتن عکس از بخش موردنیاز از صفحه آن را ذخیره می‌کنند؛ اما گاهی پیش می‌آید که نیاز داشته باشند در صفحات طولانی اسکرول کنند و از کل آن عکس بگیرند. بدین‌منظور، اپلیکیشن‌هایی عرضه‌ شدند تا پس از نصب روی گوشی، این نیاز کاربران را برطرف کنند.

مدتی است کاربران سامسونگ و وان‌پلاس و موتورولا از قابلیت اسکرین‌شات اسکرولی برخوردار هستند و این تولیدکنندگان ابزار مربوط به آن را به‌طور پیش‌فرض در گوشی‌های جدید قرار داده‌اند؛ اما با وجود کاربردی‌بودن این قابلیت، گوگل آن را به اندروید اضافه نکرده است. با افزایش تقاضای کاربران، گوگل ویژگی اسکرین‌شات اسکرولی را برای اندروید ۱۱ آزمایش کرد که به مراحل نهایی نرسید و کاربران اندرویدی را ناامید کرد.

حال به‌گزارش رسانه‌ی Android Police، غول موتور جست‌وجو تصمیم گرفته قابلیت اسکرین‌شات اسکرولی را به‌صورت پیش‌فرض به اندروید بیاورد؛ اما آن را به اپلیکیشن اندرویدی گوگل کروم محدود ‌کند.

قابلیت جدید با نام «اسکرین‌شات بلند» عرضه‌ می‌شود و وب‌سایت Chrome Story آن را در حد افزونه‌ی آزمایشی جدید میان پرچم‌های کروم مشاهده کرده که در توضیح آن نوشته شده است به رابط کاربری امکان ویرایش و به‌اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات‌های بلند در اندروید را می‌دهد.

به‌تازگی در منو Share نسخه‌ی Canary کروم، دکمه‌ی Screenshot نیز اضافه شده است که به احتمال عرضه‌ی قابلیت جدید قوت می‌بخشد. ناگفته نماند این ویژگی فعلا مراحل آزمایشی‌ را طی می‌کند و در نسخه‌ی عمومی کروم دردسترس قرار نگرفته است.

گوگل تلاش می‌کند ویژگی اسکرین‌شات بلند را به‌صورت پیش‌فرض به اندروید ۱۲ اضافه کند. با درنظرگرفتن این موضوع، این سؤال پیش می‌آید که چرا گوگل قابلیت جدید را جداگانه در کروم پیاده‌سازی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات