اینترنت کابلی کام کست سرعت دانلود و آپلود گیگابیتی ارائه می‌دهد

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
کام کست در بیانیه‌ای گفت سرویس اینترنت کابلی ویژه‌ای در یکی از خانه‌های شهر جکسون‌ویل پیاده‌سازی کرده که به سرعت دانلود و آپلود ۱٫۲۵ گیگابیت‌برثانیه دست پیدا می‌کند.
تبلیغات

اینترنت کابلی کام کست (Comcast) پس از سال‌ها هنوزهم تأکید بسیار ویژه‌ای روی سرعت دانلود می‌کند و آن‌طور که انتظار می‌رود، روی سرعت آپلود مانور نمی‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد سرویس اینترنت کابلی کام کست که سرعت دانلودش به یک گیگابیت‌برثانیه هم می‌رسد، سرعت آپلود نهایتا ۳۵ مگابیت‌برثانیه‌ای ارائه می‌دهد. بااین‌حال، گویا این موضوع قرار است در آینده‌ای نه‌چندان دور تغییر پیدا کند.

کام کست چند روز پیش در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت به دستاوردی فنی دست پیدا کرده که می‌تواند امکان ارائه‌ی سرعت دانلود و حتی آپلود بیش از یک گیگابیت‌برثانیه را ازطریق کابل‌های فعلی ارائه دهد که ادعای بزرگی است. در بیانیه‌ی مطبوعاتی کام کست آمده است که این شرکت توانست با مجازی‌سازی توابع شبکه (Network Function Virtualization یا NFV) و جدیدترین فناوری DOCSIS ازطریق شبکه‌ای که در دست تولید قرار دارد، سرعت آپلود و دانلود ۱٫۲۵ گیگابیت‌برثانیه‌ای ارائه دهد. کام کست می‌گوید این سرویس اینترنت را درون خانه‌ای در شهر جکسون‌ویل ایالت فلوریدا راه‌اندازی کرده است.

سرعت دانلود و آپلود ۱٫۲۵ گیگابیت‌برثانیه‌ای کام کست ازطریق شبکه‌ای ارائه شد که ترکیبی از فیبر و کابل بود و ازطریق کابل کواکسیال (Coaxial) به درون خانه راه پیدا کرد. این نخستین‌باری نیست که کام کست چنین رویکردی در پیش می‌گیرد؛ زیرا سال‌ها است که برای ارائه‌ی اینترنت سراغ استفاده از کابل و فیبر می‌رود. بااین‌حال، آزمایش جدیدی که در جکسون‌ویل انجام شد، مزیتی ویژه داشت. کام کست می‌گوید مدت‌‌ها است به‌طور جدی تلاش می‌کند اینترنت فیبری را به درون محله‌های بیشتری در آمریکا اضافه کند و این تلاش‌ها به برخی دستاوردها منجر شده‌اند و آزمایش جدید از همین دستاوردها استفاده می‌کرد.

معمولا اینترنت‌هایی که سرعت دانلود و آپلود گیگابیتی دارند، باید ازطریق فیبر مستقیما به خانه ارائه شوند و کابل واسطی در آن بین وجود نداشته باشد. بااین‌حال، بسیاری از خانه‌های امروزی به‌جای فیبر به کابل مجهز هستند؛ به‌همین‌دلیل، اگر شرکت‌ها به راهکاری برای ارائه‌ی اینترنت گیگابیتی متقارن بدون نیاز به اضافه‌کردن فیبر به خانه دست پیدا کنند، قطعا راه‌اندازی این نوع اینترنت‌ها بسیار سریع‌تر خواهد شد.

کام کست یکی از شرکت‌های مهم و بزرگ ارائه‌دهنده‌ی سرویس پهن‌باند در ایالات متحده‌ی آمریکا محسوب می‌شود و فعلا نگفته اینترنت متقارن ۱٫۲۵ گیگابیت‌برثانیه‌ای در چه زمانی به مردم عرضه می‌شود. درحال‌حاضر، کام کست قصد دارد آزمایش‌‌های بیشتری انجام دهد تا مشکلات احتمالی رفع شوند و سرویس به ثبات بیشتری دست پیدا کند.

سرویس‌های اینترنت کابلی به‌دلیل به‌روزرسانی‌‌هایی که در استاندارد DOCSIS اعمال می‌شود، امکان دسترسی به سرعت دانلود ‌و آپلود یکسان را دارند. ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های جدید به کاربران عادی سال‌ها طول می‌کشد؛ زیرا باید برخی تغییرات در زیرساخت‌ها اعمال شود.

نسخه‌ی کامل و پیشرفته‌ی DOCSIS که از سرعت دانلود و آپلود حیرت‌انگیز ۱۰ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌‌کند در اکتبر ۲۰۱۷ (مهر و آبان ۱۳۹۶) تکمیل شد. چند سال قبل از آن یعنی در سال ۲۰۱۳، نسخه‌ای از استاندارد DOCSIS که از سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود یک گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کرد در سال ۲۰۱۳ عرضه شده بود.

کام کست در سال ۲۰۱۸ گفت سرویس دو گیگابیتی‌اش برای ۱۸ میلیون خانه در آمریکا ارائه شده است، بااین‌حال امروزه در وب‌سایت رسمی شرکت هیچ اثری از سرویس دو گیگابیت‌برثانیه‌ای دیده نمی‌شود. وب‌سایت رسمی کام کست می‌گوید برای دستیابی به سرعت اینترنت چند گیگابیتی باید مستقیما با این شرکت تماس بگیرید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات