توییت‌‌ های حاوی آرزوی مرگ برای ترامپ حذف می‌شوند

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
توییتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پست‌هایی را که برای ترامپ آرزوی مرگ می‌کنند، حذف خواهد کرد.
تبلیغات

این روزها که مردم آمریکا سرگرم انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند، خبری درباره دونالد ترامپ منتشر شده که ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران فضای مجازی روبه‌رو شده است. بر اساس این خبر، جواب آزمایش کرونای ترامپ مثبت اعلام شده است. عصر روز چهارشنبه، ترامپ با انتشار توییتی از مثبت‌شدن جواب آزمایش کرونای خود و همسرش خبر داد. شان کونلی، پزشک کاخ سفید در یادداشتی، مثبت‌بودن جواب آزمایش‌ دونالد و ملانیا ترامپ را تأیید کرد. این اتفاق می‌تواند تأثیر زیادی در انتخابات آمریکا داشته باشد.

از لحظه‌ی انتشار این خبر، کاربران توییتر در حال منتشر کردن توییت‌هایی هستند که به این موضوع مربوط می‌شود. اما در این میان عده‌ای نیز وجود دارند که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم برای رئیس جمهور فعلی آمریکا آرزوی مرگ کرده‌اند. این افراد ترامپ را مسئول شیوع بیش از حد ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده آمریکا می‌دانند.

اما توییتر یک‌ شبکه اجتماعی با قوانین خاص خود است و یکی از مواردی که همه کاربران موظف به رعایت آن هستند به این مسئله مربوط می‌شود. طبق قوانین توییتر، کاربران نمی‌توانند در پست‌های خود برای فردی دیگر مرگ، آسیب جدی یا بیماری کشنده آرزو کنند. مسئولان این پلتفرم، روز جمعه اعلام کردند هر توییتی که این سیاست را نقض کند، حذف خواهد شد.

دونالد ترامپ

بعضی از سایت‌های خبری به‌اشتباه نوشته‌اند که نقض این قانون باعث به‌ تعلیق درآمدن خودکار حساب کاربر می‌شود، اما این مسئله درست نیست. توییتر تنها پست مدنظر را حذف می‌کند؛ البته ممکن است درصورت تکرار این کار‌، کاربر مدنظر برای مدتی تعلیق شود. یکی از سخنگویان فیسبوک نیز چندی پیش اعلام کرد که این شبکه اجتماعی نیز پست‌ها و نظراتی را که برای ترامپ آرزوی مرگ می‌کنند به‌سرعت حذف خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات