گوگل کابل جدیدی برای ارتباط ایالات متحده، بریتانیا و اسپانیا در اقیانوس اطلس نصب می‌کند

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پروژه کابل زیراقیانوسی گوگل به‌نام گریس هاپر برای ارتباط بهتر دیتاسنترهای آتی شرکت در اسپانیا با دیتاسنترهای مستقر در بریتانیا و ایالات متحده اجرا می‌شود.
تبلیغات

استفاده از اینترنت برای کاربردهای گوناگون، نیاز به زیرساخت عالی دارد و یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها، کابل‌های زیر اقیانوس هستند. گوگل برای توسعه‌ی همین زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری عظیم جدیدی در سر دارد تا یک لوله‌ی حامل کابل ارتباطی را در اقیانوس اطلس نصب کند. در اطلاعیه‌ی جدید اهالی مانتین ویو گفته شد که این سرمایه‌گذاری برای اتصال نیویورک به اندن و بیلبائو انجام می‌شود.

کابل جدید گوگل که به‌نام گریس هاپر معرفی شد، چهارمین کابل عظیم اینترنتی تحت مالکیت این شرکت است. کابل‌های قبلی شامل Curie برای اتصال سان‌فرانسیسکو به شیلی ازطریق پاناما، Dunant برای اتصال ساحل ویرجینیا به فرانسه و Equiano برای اتصال لیسبوم به کیب‌تاون ازطریق لاگوس بودند. کابل جدید بیش از همیشه برای توسعه‌ی زیرساخت ارتباطی مخصوص خدمات ابری گوگا در اسپانیا نصب می‌شود. هدف دیگر آن را نیز می‌توان بهبود ارتباط بین ایالات متحده و اروپا دانست.

در خط ارتباطی جدید گوگل، ۳۲ کابل قطور فیبر نوری وجود دارد که خود، پر از سوئیچ‌های فیبر نوری هستند. ارتباط جدید، پایداری شبکه را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهند. همچنین گوگل ادعا می‌کند که با اضافه کردن کابل جدید، افزونگی در ارتباط‌ها بیشتر خواهد شد و از قطعی‌های گسترده جلوگیری می‌شود. قرارداد پیاده‌سازی کابل جدید در ابتدای سال جاری امضا شد و گوگل انتظار دارند که تا سال ۲۰۲۲ به وضعیت آنلاین و قابل بهره‌برداری برسد.

دریادار گریس هاپر، دانشمند آمریکایی علوم کامپیوتر بود که در توسعه‌ی کامپیوتر Harvard Mark 1 نقش حیاتی داشت. او پس از جنگ، روی توسعه‌ی کامپیوترهای مخصوص نیروی دریایی و کامپیوترهای عمومی تلاش زیادی داشت و نقش بنیادی را هم در توسعه‌ی زبان برنامه‌نویسی COBOL ایفا کرد. هاپر در سال ۲۰۱۶ مدال افتخار ریاست جمهوری ایالات متحده را دریافت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات