فیسبوک درصورت انتشار اخبار قدیمی به کاربر هشدار می‌دهد

یک‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک قابلیتی را به پلتفرم اضافه کرد که درصورت بازنشر یک خبر قدیمی به کاربر هشدار می‌دهد. قابلیت جدید در مسیر بهبود اطلاع‌رسانی پیاده‌سازی می‌شود.
تبلیغات

فیسبوک امکانی را به‌صورت بین‌المللی در کل پلتفرم خود ارائه می‌کند که درصورت انتشار اخبار متعلق به تاریخی بیش از ۹۰ روز پیش، به کاربر هشدار می‌دهد. این قابلیت که در یک پست وبلاگی در فیسبوک شرح داده شد، به کاربران کمک می‌کند تا پیش از انتشار مقاله و محتوای اطلاع‌رسانی، درکی از تأثیر و پیامدهای آن را ارائه می‌کند. فیسبوک امیدوار است توسعه و گسترش قابلیت مذکور، پلتفرم و خصوصا بخش انتشار محتوای آن را به سمت معتبرتر بودن و به‌روز بودن پیش ببرد. البته فراموش نکنید که امکان جدید فیسبوک، مانعی بر سر راه انتشار محتوای قدیمی نیست و تنها جهت شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به کاربر استفاده می‌شود.

طبق بیانیه‌ای که فیسبوک منتشر کرد، توسعه‌ی امکان جدید در مسیر پاسخ به نگرانی‌هایی بود که پیرامون انتشار محتوا و اخبار قدیمی ایجاد شد. فیسبوک می‌گوید برخی کاربران، محتوای قدیمی بازنشرشده را جدید و معتبر تصور می‌کنند که بر درک و تصمیم‌گیری آن‌ها براساس اخبار، تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال بازنشر یک خبر حادثه‌ای از چند سال قبل، شاید توسط برخی از کاربران به خبری جدید تفسیر شود. درنتیجه پیامد‌های متعددی بر رفتار و تصمیم‌گیری کاربران خواهد داشت.

فیسبوک اولین شرکتی نیست که مدیریت بازنشر محتوای قدیمی را در دستور کار قرار می‌دهد. گاردین سال گذشته امکانی را به پلتفرم خود اضافه کرد تا اخبار قدیمی را برچسب‌گذاری کند. با پیاده‌سازی قابلیت جدید، زمانی‌که اخبار قدیمی رسانه‌ی مذکور در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شوند، سال انتشار نیز در عکس بندانگشتی آن‌ها دیده می‌شود. گاردین در ارتباط با پیاده‌سازی امکان جدید گفته بود شاید با استفاده از این ابزار بتوان سوءاستفاده از اخبار قدیمی و ایجاد شبهه پیرامون رخدادهای کنونی را به حداقل رساند.

علاوه بر فیسبوک، شبکه‌های اجتماعی متعدد دیگر هم تلاش می‌کنند تا رفتار کاربران را در پلتفرم خود بهبود دهند. سال گذشته اینستاگرام قابلیتی را اضافه کرد که در هنگام نوشتن توضیحات «احتمالا توهین‌آمیز» توسط کاربر برای عکس‌‌ها، به او هشدار می‌دهد. توییتر هم به‌تازگی امکانی را به پلتفرم خود اضافه کرد تا کاربران را به خواندن دقیق مقاله‌ها پیش از ریتوییت‌ کردن آن‌ها تشویق کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات