موزیلا فایرفاکس با افزونه Private Relay امکان تولید ایمیل تصادفی را فراهم می‌کند

پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران موزیلا فایرفاکس به‌لطف افزونه‌ی Private Relay می‌توانند آدرس ایمیل منحصربه‌فرد تولید و از آن موقع ثبت‌نام در سایت‌های مختلف به‌جای آدرس اصلی ایمیل استفاده کنند.
تبلیغات

موزیلا، شرکت سازنده‌ی مرورگر محبوب فایرفاکس، از مدتی پیش کار روی قابلیتی امنیتی را برای مرورگر خود آغاز کرده است. این سرویس که از آن با نام Private Relay یاد می‌شود، توانایی تولید آدرس ایمیل منحصربه‌فرد را دارد تا کاربر بتواند ازطریق آن، آدرس ایمیل اصلی خود را مخفی کند. معمولا هنگام واردکردن آدرس ایمیل در فرم‌های آنلاین، شرکت‌های تبلیغاتی ممکن است به آن‌ها دسترسی پیدا کنند و برای شما ایمیل‌های اسپم بفرستند. کاربران زمان واردکردن ایمیل خود در فرم‌های آنلاین، بابت این موضوع بسیار نگران هستند. استفاده از قابلیت Private Relay به کاربر امکان می‌دهد بدون نگرانی از این موضوع، به‌راحتی در سایت‌های مختلف ثبت‌نام کند.

طبق ادعای خبرگزاری ZDNet، قابلیت Private Relay موزیلا فایرفاکس از ماه گذشته وارد مرحله‌ی آزمایشی شده است و در‌حال‌حاضر به‌صورت محدود دراختیار برخی افراد قرار دارد. همچنین احتمالا موزیلا قصد دارد Private Relay را سال جاری میلادی وارد مرحله‌ی آزمایشی عمومی کند. Private Relay قرار است به‌عنوان افزونه‌ای جدید به فایرفاکس اضافه شود تا کاربر بتواند فقط با یک کلیک، آدرس ایمیل منحصربه‌فرد تولید کند.

پس از ایجاد آدرس ایمیل جدید، کاربر می‌تواند آن را در فرم‌های آنلاین به‌جای ایمیل اصلی خود وارد کند. بدین‌ترتیب با این ایمیل جدید، امکان مشتر‌ک‌شدن در خبرنامه‌ی وب‌سایت‌ها و کارهایی دیگر نظیر تولید حساب کاربری جدید فراهم خواهد شد. موزیلا در وب‌سایت رسمی مربوط ‌به این قابلیت می‌نویسد:

ایمیل‌هایی که به آدرس ایمیل ایجادشده ازطریق Private Relay فرستاده می‌شود، برای صندوق ورودی ایمیل اصلی شما خواهیم فرستاد. اگر ایمیلِ Private Relay پیام‌هایی دریافت کند که تمایلی به آن‌ها ندارید، می‌توانید به‌راحتی ایمیل یادشده را غیرفعال یا کاملا حذف کنید.

سرویس‌های مختلف ایمیل که امروزه فعالیت می‌کنند، به ایمیل هر کاربر ID خاصی اختصاص می‌دهند؛ اما در این سرویس‌ها کاربر نمی‌تواند ID ایجادشده را بعدا تغییر دهد. در همین‌جا است که قابلیت Private Relay فایرفاکس به‌کار می‌آید. موزیلا امیدوار است به‌کمک Private Relay بتواند راهی امن و سریع به کاربران ارائه دهد تا از ایمیل‌هایی منحصربه‌فرد برای اهداف مختلف استفاده کنند. 

با اضافه‌کردن افزونه‌ی یادشده به موزیلا فایرفاکس هر زمان که بخواهید در فرم‌های آنلاین ایمیل خود را وارد کنید، گزینه‌ای با عنوان Relay برای شما ظاهر می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید به ایمیلی منحصربه‌فرد دسترسی پیدا کنید.

موزیلا دومین شرکت بزرگ حوزه‌ی فناوری به‌شمار می‌آید که روی چنین قابلیتی کار می‌کند. اپل سال گذشته هنگام برگزاری کنفرانس WWDC 2019 قابلیتی با عنوان Sign in with Apple معرفی کرده بود که Private Relay عملکردی مشابه ‌با آن دارد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت Private Relay فایرفاکس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات