در iOS 13 با حساب اپل آیدی در اپلیکیشن‌ها ثبت‌نام کنید

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
اپل در iOS 13 قابلیتی را فراهم آورده که به‌واسطه آن می‌توان تنها با داشتنِ حساب اپل آیدی در اپلیکیشن‌ها ثبت‌نام و ورود کرد.
تبلیغات

درجریان کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2019، اپل از ویژگی جدید ورود به اپلیکیشن‌ها ازطریق حساب اپل آیدی رونمایی کرد. به‌واسطه‌ این ویژگی، دکمه‌ای مشابه آنچه که پیش‌تر با توییتر، فیسبوک و حساب گوگل دیده بودیم، در اپلیکیشن‌های iOS ظاهر می‌شود که با کلیک روی آن، می‌توان بدون‌نیاز به ثبت‌نام و تنها با اتکا به اطلاعات اپل آیدی، فرایند ثبت‌نام و ورود به برنامه‌ها را انجام داد.

کوپرتینو‌یی‌ها از‌ این ویژگی به‌عنوان شیوه‌ای ایمن برای ورود به برنامه‌ها یاد می‌کنند. کاربرانی که از این قابلیت استفاده کنند، به‌طور خودکار آدرس ایمیل و اطلاعات شخصی‌شان را از دید توسعه‌دهندگان شخصی‌ثالث پنهان می‌سازند؛ با‌این‌وجود، همچنان توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌صورت غیر‌مستقیم با کاربرانِ خود ارتباط برقرار کنند.

Sign in with apple

شخصی‌سازی اطلاعاتی که با توسعه‌دهنده به‌اشتراک گذاشته می‌شود، به‌عهده کاربر خواهد بود و از‌این‌حیث، افراد کنترل بیشتری روی داده‌های خصوصی خود پیدا می‌‌کنند.

کاربران می‌توانند آدرس ایمیل واقعی خود را با توسعه‌دهنده اپلیکیشن به‌اشتراک بگذارند یا توسط ویژگی جدید Hide My Email، آن را با آدرسی تصادفی پنهان سازند.

البته در‌این‌راه، توسعه‌دهندگان باید اپلیکیشن‌های خود را برای پشتیبانی از این ویژگی به‌روزرسانی کنند؛ با‌وجود‌ِاین، اگر توسعه‌دهنده‌ای نخواهد اطلاعات شخصی کاربرانش را از دست دهد، به‌سادگی قادر به صرف‌نظرکردن از این قابلیت خواهد بود.

باید صبر کرد و دید که اقبال توسعه‌دهندگان از این ویژگی به چه شکل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات