اپرا مرورگر مبتنی‌ بر بلاک‌ چین خود را رسما برای آیفون عرضه کرد

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اپرا نسخه‌ی iOS مرورگر خود به‌نام «اپرا تاچ» را با محور ارز رمزنگاری‌شده و وب غیرمتمرکز منتشر کرده است.
تبلیغات

اوایل امسال، اپرا مرورگر مبتنی‌بر ارز رمزنگاری‌شده و بلاک‌چین‌محور خود را برای کاربران اندروید و رایانه‌های شخصی منتشر کرد. بالاخره امروز نسخه‌ی آیفون این مرورگر، یعنی «اپرا تاچ» (Opera Touch) هم عرضه شد. این مرورگر همان قابلیت‌های نسخه‌ی اندروید و رایانه‌های شخصی، یعنی وب 3.0 و کیف‌پول یکپارچه برای ارز رمزنگاری‌شده را برای iOS فراهم می‌کند. 

به‌گفته‌ی اپرا، مرورگر مذکور به کاربران اجازه می‌دهد به‌صورت مستقیم و یکپارچه با اپلیکیشن‌های وب 3.0 (بخوانید وب غیرمتمرکز) روی بلاک‌چین اتریوم تعامل کنند. معمولا برای انجام این کار به افزونه‌ی مرورگر مانند متاماسک (MetaMask) نیاز داشتید؛ ولی اپرا تاچ همه‌ی این امکانات را کنارهم آورده‌ است.

چارلز هَمِل، رئیس بخش رمزنگاری اپرا، دراین‌باره می‌گوید: 

به‌عقیده‌ی ما، همه‌ی مرورگرها باید کیف‌پول رمزنگاری‌شده داشته باشند. به‌دنبال تقاضای فراوان جامعه‌ی رمزنگاری، این تجربه را برای کاربران iOS هم فراهم کرده‌ایم. 

گفته‌شده در این نسخه، اپرا تاچ از تمامی توکن‌های ERC-20 و ارز پایدار (Stablecoin) و NFT پشتیبانی می‌کند. کاربران اپل از امروز می‌توانند با مراجه به اپ‌استور این اپلیکیشن را دانلود کنند و مقداری اتریوم بخرند و با انتقال آن به کیف‌پول اپرا تاچ، از آن در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) استفاده کنند. 

همان‌طورکه اپرا قبلا اشاره کرده، کاربران نسخه‌های اندروید و رایانه‌های شخصی نیز می‌توانند با واردکردن آدرس اپلیکیشن‌های بلاک‌چین در نوار آدرس، از آن‌ها استفاده کنند. همچنین، VPN هم درون این مرورگر تعبیه شده که به‌گفته‌ی اپرا، به‌گونه‌ای طراحی شده تا اطلاعات کاربران را از دید دیگران مخفی نگه دارد. 

برنامه‌ریزی‌های اپرا برای انتشار نسخه‌ی iOS مرورگر رمزنگاری‌شده‌ تقریبا برای همه آشکار بود. در مارس، خبر رسید این مرورگر به‌زودی منتشر می‌شود و از آزمایش‌کنندگان هم دعوت شد نسخه‌ی بتای این محصول را بیازمایند. این قابلیت‌ها پیش‌تر برای اندروید و رایانه‌های شخصی منتشر شده بود؛ ولی حالا کاربران iOS هم می‌توانند طعم استفاده از این سرویس‌های غیرمتمرکز را بچشند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات