اپل با بزرگانی همچون HBO و Showtime در سرویس ویدئو همکاری می‌کند

پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل به‌زودی سرویس ویدئوی خود را به‌صورت رسمی معرفی کرده و احتمالا برای عرضه‌ی محتوا با شرکت‌های بزرگ تهیه‌کننده‌ی فیلم و سریال همکاری می‌کند.
تبلیغات

اپل در رویداد ۲۵ مارس (۵ فروردین) به‌احتمال زیاد سرویس ویدئوی خود را درکنار سرویس جدید اخبار معرفی خواهد کرد. آخرین اخبار حاکی از آن است که احتمالا شرکت‌های بزرگی همچون HBO،‌Showtime و Starz در ارائه‌ی اولین محتواها برای سرویس استریم ویدئو، با اپل همکاری خواهند کرد.

برای سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی محتوا (خصوصا ویدئویی) پیدا کردن شرکای تولیدکننده یکی از حیاتی‌ترین مراحل محسوب می‌شود. درباره‌ی اپل، سهم عظیمی از محتوای اولیه‌ی سرویس ویدئو، توسط شرکت‌های دیگر تولید خواهد شد، چرا که محصولات اختصاصی کوپرتینویی‌ها هنوز برای عرضه آماده نیستند.

اپل برای تولید محتوای اختصاصی سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام داد و نام‌های مشهور در بین همکاران آن‌ها برای تولید محصولات قرار دارند. بسیاری از آن‌ها در رویداد پیش رو در سالن استیو جابز اپل پارک حضور خواهند داشت. همان‌طور که گفته شد، اکثر محصولات آن همکاری‌ها هنوز آماده‌ی عرضه و توزیع نیستند. البته، تعداد کمی از آن محتوای ویدئویی همچون Carpool Karaoke برای ارائه در رویداد ۵ فروردین آماده خواهند بود.

شبکه‌های بزرگ تولید محتوا، اکنون در حال مذاکره با اپل درباره‌ی مواردی همچون تجربه‌ی کاربری و بازاریابی هستند. به‌احتمال زیاد، قرارداد نهایی با برخی از آن‌ها تا روز جمعه عقد خواهد شد. قبلا مشخص شده بود که بازیگران بزرگی همچون نتفلیکس و Hulu، تمایلی برای حضور در سرویس ویدئویی اپل ندارند. البته، هولو درحال حاضر مجوز عرضه‌ی محتوای اختصاصی خود را در اپلیکیشن Apple TV صادر کرده است، اما به‌نظر می‌رسد آن‌ها تنها تا همین حد به همکاری با کوپرتینویی‌ها ادامه دهند. درمقابل، نتفلیکس به‌قدری با سیاست‌های اپل مشکل دارد که حتی اجازه‌ی ثبت‌نام مستقیم از اپلیکیشن را به کاربران نمی‌دهد.

Apple TV

بلومبرگ در تحلیل خود از سرویس آتی اپل می‌گوید که خدمات مورد انتظار، به‌احتمال زیاد در اپلیکیشن TV در iOS و Apple TV ارائه خواهند شد. البته، هنوز جزئیات زیادی از نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات و چگونگی پرداخت و عضویت کاربران در سرویس استریم اپل، نامشخص مانده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که سرویس پیش رو، احتمالا ساختاری شبیه به نتفلیکس خواهد داشت و با تولیدکننده‌های محتوا نیز قرارداد مشارکت در درآمد اجرا می‌شود.

پیش‌بینی دیگر پیرامون سرویس استریم اپل می‌گوید که آن‌ها احتمالا به اپلیکیشن‌های همکار در حوزه‌ی ویدئو نیز، حق اعطای عضویت را از داخل اپلیکیشن TV می‌فروشد. درنهایت این سوا‌ل‌ها ایجاد می‌شود که آیا کاربران برای مشاهده‌ی برخی از محتوا، باید از اپلیکیشن‌های ثالث خارج شوند؟ ظاهر اپلیکیشن TV پس از پیاده‌سازی ساختار جدید، برای کاربران بدون حق اشتراک چگونه خواهد بود؟

به‌هرحال رویداد ۵ فرووردین اپل با اخبار متعددی پیرامون سرویس‌های آن شرکت همراه خواهد بود. درکنار سرویس ویدئو، بخش اخبار نیز جزئیات متعددی را به خود اختصاص می‌دهد که هنوز برای کارشناسان و کاربران، مجهول است. تنها می‌دانیم که سرویس مجله‌ها، در قالب Apple News App عرضه می‌شود. بلومبرگ پیش‌بینی می‌کند که ۲ سرویس مذکور به‌صورت مجزا عرضه خواهند شد، اما احتمالا اپل پیشنهاداتی را نیز به‌صورت بسته‌های ترکیبی سرویس‌های فوق به کاربران عرضه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات