چالش‌های اپل برای تامین مودم‌های 5G در آیفون‌های ۲۰۲۰ این شرکت

چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل برای ساخت گوشی‌های 5G سال آینده‌ی خود باید به شکلی تراشه‌های مودم 5G مورد نیازش را در این فرصت کوتاه تأمین کند. تحلیل‌گران ۵ راه برای تأمین قطعات موردنیاز اپل و رویارویی با این چالش را مطرح می‌کنند.
تبلیغات

متیو رمزی، تحلیلگر سایت فناوری Cowen در گفتگویی با خبرگزاری بلومبرگ از ۵ سناریوی پیش روی شرکت اپل برای تأمین مودم‌های 5G برای گوشی‌های سال آینده این شرکت سخن گفت و افزود که هیچ کدام از این سناریوها ایده‌آل نخواهد بود. 

اولین سناریو این است که اپل منتظر مودم‌های ساخت اینتل بماند؛ اما این احتمال را نباید نادیده گرفت که اینتل تراشه‌های جدید خود را بدون قابلیت موج میلیمتری (millimeter wave) به دست اپل برساند؛ فناوری که سریع‌ترین شکل اتصال 5G را البته با بردی کوتاه فراهم می‌سازد.  

در دومین سناریوی جایگزین، شرکت اپل مودمهای مورد نیاز خود را به سامسونگ سفارش خواهد داد، شرکتی که خود در حال حاضر وعده‌ی ساخت یک گوشی هوشمند 5G را داده است. با درنظرگرفتن موضع برتر سامسونگ در روند این مذاکرات، احتمالاً تراشه‌های ساخت سامسونگ برای اپل گران تمام خواهند شد. تراشه‌ساز دیگری هم به‌جز کوالکام، برای تأمین قطعات 5G مورد نیاز این شرکت آمریکایی اعلام آمادگی نکرده است.

متیو رمزی می‌گوید سومین گزینه شرکت کوالکام است، اما وی و سایر تحلیل‌گران معتقدند که ممکن است زمان برای برنامه‌ریزی و ایجاد تغییرات در خط تولید کوالکام با هدف تأمین نیازهای شرکت اپل برای دستگاه‌های سال ۲۰۲۰ این شرکت تاکنون از دست رفته باشد. نشانه‌ای از حل‌و‌فصل تنش‌های میان دو شرکت در نزاع حقوقی جهانی آن‌ها وجود ندارد و قرار است دادنامه‌ی حقوقی اپل ماه آینده به دادگاه ارائه شود.

چهارمین و نامحتمل‌ترین گزینه این است که شرکت اپل کسب‌و‌کار تولید مودم شرکت اینتل را به یک‌جا خریداری کند و کار ساخت مودم را خود به‌تنهایی به انجام برساند.

پنجمین و آخرین گزینه نیز این است که اپل تراشه های مورد نیاز خود را خارج از ساختار این شرکت تأمین نکرده و خود اقدام به ساخت آن‌ها کند. اپل در حال بازنگری ساختار تشکیلات سخت‌افزاری داخلی خود است که احتمالا این کار با هدف تولید مودم 5G توسط خود شرکت در حال انجام است.

 Johny Srouji، قائم مقام بخش فناوری‌های سخت‌افزاری اپل سرپرستی پروژه طراحی مودم این شرکت را بر عهده دارد؛ اما مشخص نیست که این پروژه چه زمانی به ثمر خواهد رسید و آیا فرصت کافی برای تجمیع این تراشه‌ها در دستگاه‌های ۲۰۲۰ اپل وجود خواهد داشت یا نه. گفتنی است که اپل در حال حاضر به مدت یک دهه مشغول طراحی تراشه‌های دیگری مثل پردازنده‌های سری A و ماژول‌های بی‌سیم سری W است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات