سامسونگ قصد دارد نمایشگر تاشدنی مورد نیاز اپل و گوگل را تامین کند

یک‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با ارسال نمونه‌هایی از نمایشگر تاشدنی برای اپل، قصد دارد نمایشگر انعطاف‌پذیر مورد نیاز شرکت‌های اپل و گوگل را تأمین کند.
تبلیغات

پس از مدت‌ها انتظار، گلکسی فولد، گوشی تاشدنی سامسونگ معرفی شد. پس از موفقیت سامسونگ در معرفی گوشی هوشمندتاشدنی، اکنون کره‌ای قصد دارند فناوری نمایشگر انعطاف‌پذیر خود را به سایر شرکت‌هایی که قصد تولید گوشی تاشدنی دارند، بفروشد. 

براساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی ETNews، سامسونگ نمونه‌هایی از نمایشگر تاشدنی را برای گوگل و اپل فرستاده است. در گزارش اخیر آمده است: 

سامسونگ دیسپلی نمونه‌های مختلفی از نمایشگر تاشدنی تولید و برای اپل ارسال کرده است. در این مجموعه نمایشگر که در اصل نمونه‌هایی از گوشی هوشمند تاشدنی هستند، نمایشگر ۷.۲ اینچی دیده‌ می‌شود که ۰.۱ اینچ کوچکتر از ابعاد گلکسی فولد سامسونگ است.  
گلکسی فولد / Galaxy Fold

با نگاهی به پیشینه‌ی سامسونگ، متوجه می‌شویم که کره‌ای‌ها همواره در رقابت با کوپرتینونشین‌ها و سایر تولیدکنندگان، در بازار حضور داشته‌اند. با مروری بر رابطه‌ی بین سامسونگ و اپل، یادآور می‌شویم که کره‌ای‌ها نمایشگر OLED مورد نیاز اپل را برای گوشی‌های آیفون برای اولین‌بار تأمین کردند.

براساس گزارش منتشرشده ETNews، سامسونگ قصد ندارد فناوری نمایشگر تاشدنی را به‌صورت انحصاری برای محصولات خود نگه دارد، بلکه درصدد است تا به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی نمایشگر تاشدنی در بازار حضوری فعال داشته باشد. کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند در شرایط فعلی سامسونگ می‌تواند در حدود ۲.۴ میلیون واحد نمایشگر در سال تولید کند. ولی براساس تقاضای بازار این رقم می‌تواند تا ۱۰ میلیون واحد در سال نیز افزایش یابد. 

چند سال است که اخبار مختلفی در مورد دستگاه تاشدنی اپل منتشر می‌شود و ظاهرا کوپرتینونشین‌ها نیز روی فناوری نمایشگر تاشدنی کار کرده‌اند و پتنت‌های مختلفی مشابه فناوری سامسونگ به ثبت رسانده‌اند. پیش‌تر شایعه شده بود که اپل فناوری نمایشگر تاشدنی خود را در آزمایشگاه مورد تست و بررسی قرار داده است. براساس آخرین اخبار، انتظار نمی‌رود دستگاه تاشدنی اپل تا سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات