توییتر احتمالا به‌جای امکان ویرایش توییت‌ها، میزبان قابلیت «شفاف‌سازی» می‌شود

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس جدیدترین گفته‌های جک دورسی، احتمالا شبکه‌ی اجتماعی توییتر به‌جای فراهم‌کردن امکان ویرایش توییت‌ها، میزبان قابلیت جدیدی به‌نام «شفاف‌سازی» خواهد شد.
تبلیغات

یکی از مشکلات مهمی که اکثر کاربران توییتر با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، این است که پس از انتشار توییت، نمی‌توانند اشتباهات املایی را تصحیح کنند؛ بنابراین، مجبورند توییت را پاک و سپس، باردیگر منتشر کنند.

در پی افزایش درخواست کاربران این شبکه‌ی اجتماعی برای افزوده‌شدن امکان ویرایش توییت‌ها، مدیران توییتر اعلام کردند احتمال دارد در آینده، چنین قابلیتی به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه کنند. البته، دورسی همان زمان گفت او و تیم هیئت‌مدیره‌ی توییتر قصد ندارند در این زمینه عجله کنند.

جک دورسی اخیرا در جریان برگزاری نشست گلدمن ساکس در سان‌فرانسیسکو اعلام کرده احتمالا به‌جای اضافه‌شدن امکان ویرایش توییت‌ها به توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی به کاربرانش اجازه دهد با قابلیتی جدید درباره‌ی توییت‌های قبلی خودشان «شفاف‌سازی» کنند.

توییتر / twitter

قابلیت شفاف‌سازی توییت‌ها احتمالا برای کاربران معمولی چندان کاربردی نخواهد بود

در نگاه اول، این ویژگی جدید می‌تواند کمک‌حال کسانی باشد که پیش‌تر در توییت‌هایشان اظهاراتی کرده و بعدها، از آن متضرر شده‌اند. نمونه‌ی این اتفاق را می‌توان به ماجرای اخراج‌شدن جیمز گان از پروژه‌ی ساخت فیلم نگهبانان کهکشان ۳ نسبت داد. حتی اخیرا نیز به‌دلیل اتفاقی مشابه، کوین هارت از اجرای مراسم موردانتظار اسکار ۲۰۱۹ کناره‌گیری کرده بود. درواقع، ویژگی جدید توییتر به‌جای اینکه امکان ویرایش توییت‌های پیشین را برای کاربران مهیا کند، به آنان اجازه می‌دهد درباره‌ی گفته‌های پیشین خودشان اظهارنظر کنند. این قابلیتی است که شاید برای کاربران معمولی چندان کاربردی نباشد.

دورسی، مدیرعامل توییتر، صحبت‌هایش را این‌چنین ادامه می‌دهد:

در برهه‌ی زمانی فعلی، موضوعی که در بین مردم به‌وفور می‌بینیم، این است که آن‌ها به‌خاطر گفته‌های قبلی‌شان در توییتر یا دیگر شبکه‌های اجتماعی بازخواست می‌شوند. هیچ راهی برای برگشت به‌عقب و شفاف‌سازی حرف‌های قبلی وجود ندارد. حتی نمی‌شود از راه صحبت‌کردن این موضوع را نشان داد که گفته‌های قبلی مربوط به گذشته هستند و فرد با گذر زمان ممکن است چیزهای جدیدی یاد بگیرد و تحولاتی در او رخ داده باشد.
جک دورسی

به‌گفته‌ی دورسی، اضافه‌شدن این قابلیت فعلا قطعی نیست

افزون‌براین، مدیران توییتر اضافه‌کردن قابلیت «شفاف‌سازی» توییت‌های گذشته را در میان گزینه‌‌هایش قرار داده‌اند و احتمال دارد آن را عملی کنند. طبق ادعای منبع مؤثق وب‌سایت تک‌کرانچ، این ویژگی در زمان آغاز به‌کار از نام جالب‌تری بهره خواهد گرفت و این امکان را برای کاربران توییتر فراهم خواهد کرد که توضیح جدیدی به توییت قدیمی خودشان اضافه و درواقع درباره‌ی آن توییت شفاف‌سازی کنند. این توضیحِ اضافه دائمی درکنار توییت اصلی باقی خواهد ماند. این، یعنی اگر توییتی در زمانی خاص وایرال شود و بعدها، نویسنده‌‌اش متن شفاف‌سازی را به توییت موردبحث اضافه کند، این متن سریعا درکنار آن به‌نمایش درخواهد آمد.

با اضافه‌شدن این قابلیت، کاربران فقط توانایی ری‌توییت‌کردن متن شفاف‌سازی را خواهند داشت و دیگر نخواهند توانست توییت اصلی را ری‌توییت کنند. این قابلیت به‌ویژه برای رسانه‌های خبری می‌تواند مفید و کاربردی باشد. این ماجرا برای افراد مشهوری نیز صدق می‌کند که ممکن است به‌‌دلیل اظهارات قبلی‌شان در توییتر دچار دردسر شده باشند؛ اما احتمالا چندان برای کاربران معمولی کاربردی نخواهد بود. 

بااین‌حال همان‌طورکه جک دورسی در بخش پایانی اظهاراتش می‌گوید، اضافه‌شدن قابلیت «شفاف‌سازی» به توییتر تصمیمی قطعی نیست؛ اما یکی از گزینه‌های اصلی به‌شمار می‌آید و مدیران این شبکه‌های اجتماعی فعلا به آن فکر می‌کنند. درواقع، مدیران توییتر فعلا مشغول ایده‌پردازی و گذراندن مراحل اولیه برای اضافه‌کردن قابلیت جدید، مانند ویرایش توییت یا شفاف‌سازی توییت‌ها هستند. 

دیدگاه شما کاربران محترم زومیت درباره‌ی توییتر و قابلیت جدیدش چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات