آنر نخستین گوشی هوشمند 5G‌ خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گفته‌ی هواوی، آن‌ها نخستین گوشی هوشمند خود با پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهند کرد.
تبلیغات

برند آنر، یکی از زیرمجموعه‌های مهم هواوی است که به تولید گوشی‌های هوشمند می‌پردازد. حال جرج ژائو، مدیر بخش آنر در گفتگویی که در کنفرانس جهانی INS 2018 انجام داده، به‌صورت رسمی اعلام کرده که آن‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی،‌ نخستین گوشی هوشمند خود با پشتیبانی از شبکه‌ی 5G‌ را به‌بازار عرضه خواهند کرد.

این مقام عالی‌رتبه هیچ‌گونه اطلاعات اضافی درباره‌ی این محصول ارائه نکرد و گفتگویی او تنها به ذکر این یک مورد خلاصه شد. احتمال می‌رود که این دستگاه فعلاً در فاز ابتدایی طراحی قرار داشته باشد.

با این حال ممکن است برای خیلی از کاربران مفهوم فناوری 5G سؤال باشد.

5G بزرگترین اتفاق در حوزه‌ی اینترنت و شبکه‌ی موبایل است که این روزها سروصدای زیادی را به‌پا کرده است. بسیاری از تولیدکننده‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند قصد دارند در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ نخستین گوشی‌های خود با پشتیبانی از این شبکه‌ را به بازار عرضه کنند.

فعلاً کوالکام نخستین شرکتی است که توسعه‌ی مودم‌های 5G را تکمیل کرده است؛ با این اوصاف، ساختِ‌ این مودم‌ها توسط شرکت‌هایی چون آرم و اینتل طولی نخواهد کشید و به‌زودی شاهد ورود آن‌ها به این حوزه خواهیم بود. انتظار می‌رود که برند Honor در ساخته‌ی جدید خود از مودمِ آرم استفاده کند؛ همچنین ممکن است به‌جای پردازنده‌ی اختصاصی کرین، این‌بار شاهد به‌کارگیری پردازنده‌ی اسنپدراگون در محصول جدید آنر باشیم.

یکی از اهداف بنیادینِ فناوری 5G، سرعتِ اینترنت و پهنای باند بیشتر بوده است؛ همچنین این فناوری اتصال همزمان چندین دستگاه به شبکه را بدون افت سرعت به ارمغان می‌آورد. طبق گمانه‌زنی‌ها، نخستین شبکه‌های مجهز به فناوری 5G در اوایل سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی خواهند شد. 

به‌مانند سرعت گسترش فناوری 4G، انتظار می‌رود که 5G‌ نیز ابتدا در بازارهای محدودی در دسترس قرار گیرد و سپس به آرامی در سطح جهان گسترش پیدا کند. کره‌ی جنوبی، چین و ایالات‌ متحده آمریکا نخستین کشورهایی خواهند بود که به تجهیز شبکه‌های موبایل با این فناوری خواهند پرداخت.

سامسونگ و ال‌جی از دیگر تولیدکننده‌های بزرگی هستند که برای استفاده از فناوری 5G در گوشی‌های آینده‌ی خود تلاش می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات