نتفلیکس بخش نقد کاربران را از وب‌سایت حذف کرد

یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نت‌فلیکس با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد که تمامی نقدهای کاربرانش از فیلم‌ها و سریال‌ها را از روی وب‌ساتیش حذف کرده است.
تبلیغات

پس از بیش از یک دهه، سرانجام نت‌فلیکس به‌طور رسمی بخش نقدهای کاربران از فیلم‌ها و سریال‌ها را از وب‌سایتش پاک کرد. این غول دنیای استریم فیلم و سریال، مدتی پیش اعلام کرده بود که قصد چنین کاری را دارد و سرانجام روز گذشته، تمامی نقدهایی را که کاربرانش در صفحات مخصوص فیلم‌ها و سریال‌ها نوشته بودند، پاک کرد. گفتنی است که نت‌فلیکس حدودا یک سال پیش نیز سیستم رتبه‌دهی پنج‌ستاره‌ای را با سیستم لایک و دیس‌لایک، جایگزین کرده بود؛ تصمیمی که انتقاد کاربران را برانگیخت.

در صفحه‌ی Help وب‌سایت این شرکت آمده است:

کاربران نت‌فلیکس تا اواسط سال ۲۰۱۸ می‌توانستند نقدهایشان را در وب‌سایت Netflix.com منتشر کنند؛ از آن زمان به بعد، به‌علت کاهش استقبال از نقدهای کاربران، این بخش از سایت حذف شد. 

البته گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که دلیل اصلی این کار، انتشار برخی نقدهای منفی برای فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و کمدی‌های استندآپ بوده است؛ نقدهایی که در مقایسه با نقدهای مثبت، تاثیر بیشتری روی کاربران می‌گذاشتند و آن‌ها را از دیدن اثر، دلسرد می‌کردند. با همه‌ی این‌ها، ممکن است دلایل دیگری نیز پشت این قضیه بوده باشند؛ دلایلی که شاید هیچ‌وقت از آن‌ها باخبر نشویم.

نتفلیکس در اطلاعیه‌ای به وب‌سایت ورایتی گفته که نقدهای کاربران، هیچ‌گونه تاثیری روی الگوریتمی که این شرکت با استفاده از آن، فیلم‌ها و سریال‌ها را به کاربرانِ دیگر نمایش می‌داد، نداشته است؛ برای مثال نقدی منفی توسط یک کاربر، باعث نمی‌شد که نتفلیکس در بخش‌های مختلف وب‌سایتش، از پیشنهاد آن اثر به دیگران صرف‌نظر کند.

با وجود حذف نقدهای کاربران توسط نت‌فلیکس، هنوز هم وب‌سایت‌ها و سرویس‌های دیجیتالی بزرگی مثل آمازون، آیتونر و اپ‌استور اپل، گوگل‌پلی و راتن تومیتوز پذیرای بخش نقد کاربران هستند.

جالب است بدانید که نقدهای کاربران، تنها از طریق وب‌سایت نت‌فلیکس در دسترس بودند و هرگز در اپلیکیشن‌های رسمی این شرکت دیده نشدند. نت‌فلیکس به کاربرانش امکان می‌داد که در صفحه‌ی فیلم‌ها و سریال‌ها، نقدی با حداقل ۸۰ و حداکثر ۱۹۹۹ کاراکتر بنویسند و نمره‌ی نهایی آن را با سیستم پنج‌ستاره اعلام کنند.

گفتنی است که Netflix، رسانه‌ای سیال و یکی از تولیدکنندگان سریال‌های تلویزیونی است که توانسته در سال‌های اخیر، آثار جذابی را تولید کند. با دنبال‌کردن صفحه‌ی نت‌فلیکس در وب‌سایت زومجی، می‌توانید نقد فیلم‌ها و سریال‌های این شرکت را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات