گوگل برای راه‌اندازی سرویس استریم بازی، استودیو‌های بازی‌ سازی را خریداری می‌کند

سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر طبق شایعات، به‌نظر می‌رسد که گوگل برای راه‌اندازی سرویس استریم بازی‌های ویدیویی‌ خود، قصد خرید استودیو‌های بازی‌سازی دارد.
تبلیغات

اوایل امسال، شایعاتی منتشر شد که از ساخت سرویس استریم بازی‌های ویدیویی با نام یتی (Yeti) توسط گوگل حکایت می‌کرد. درست مانند سرویس‌هایی مانند انویدیا جی‌فورس ناو (Nvidia Geforce Now) و پلتفرم‌های مشابه، کاربران می‌توانند به واسطه‌ی سرویس یادشده با سخت‌افزارهای پایین‌رده و بر بستر اینترنت، به انجام بازی‌های مدرن بپردازند. حال وب‌سایت کوتاکو علاوه بر تأیید گفته‌های پیشین، جزئیات جدیدی را نیز درباره‌ی پروژه‌ی جدید غول جستجو منتشر کرده است.

براساس گفته‌های کوتاکو، این پلتفرم در کنار طراحی سخت‌افزار مخصوص، همچنان در مرحله‌ی توسعه قرار دارد؛ از آن جهت که در سخت‌افزار موردنیاز، لزومی به استفاده از قطعات گران‌قیمت و رده‌بالا وجود ندارد، احتمالاً شاهد برچسب قیمتی پایینِ آن باشیم. این احتمال داده می‌شود که کروم‌کست‌های فعلی با دریافت به‌روزرسانی، قادر به تعامل با این سرویس باشند و نقش سخت‌افزار ذکرشده را برای کاربران ایفا کنند. در گفتگو با شخصی که آشنایی بالایی با این پروژه داشت، وی‌ درباره‌ی این سرویس گفت:

تصور کنید که عنوان ویچر ۳ را تنها در یک زبانه‌ی مرورگر گوگل کروم بازی کنید.
مقاله‌های مرتبط:

    با این حال، تاکنون بارها و بارها بر همگان ثابت شده که م,فقیت یک پلتفرم گیمینگ به عناوینی که در آن ارائه می‌شود، بستگی دارد. براساس گزارشات، گوگل نیز برای دستیابی به این مهم نه تنها با توسعه‌دهندگان و ناشران بزرگ این صنعت در حال گفتگو است؛ بلکه احتمالاً در صدد خرید برخی از استودیوهای بازی‌سازی است.

    تاکنون هیچ اطلاعاتی از زمان معرفی و عرضه‌ی این سرویس به بیرون درز نکرده است؛ اما با توجه به این موضوع که شرکت‌ ساکن مانتین‌ویو برای معرفی محصولات سخت‌افزاری خود، هر سال رویدادی را در ماه اکتبر برگزار می‌کند؛ نمی‌توان زمان دیگری را برای معرفی این سرویس غیر از اکتبر متصور شد.

    دیدگاه خود را در این باره با ما در میان بگذارید. آیا با ورود بزرگان تکنولوژی به عرصه‌ی بازی‌های ویدیویی موافق هستید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات