به زودی: عرضه مرورگر گوگل کروم سازگار با رابط کاربری مترو ویندوز ۸

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طرفداران مرورگر اینترنتی گوگل کروم و خواهرزاده بازمتن آن کرومیوم (Chromium) به زودی قادر به دریافت نمونه بهینه‌سازی شده این مرورگر برای نسخه آزمایشی ویندوز 8 خواهند بود. بنا به اطلاعات بدست آمده این نسخه از کروم که قرار بود در ماه مارس عرضه شود، تقریباً به طور کامل آماده شده و به زودی منتشر می‌شود.
تبلیغات

این نسخه از مرورگر کروم به نحوی کدنویسی و طراحی شده که نه تنها در محیط رومیزی قادر به اجرا است، بلکه می‌توان از آن در محیط مترو در ویندوز 8 سی و دو بیتی به خوبی بهره برد. بنا به نظر کارشناسان، این برنامه می‌تواند تقریباً در کلیه رایانه‌های رومیزی به خوبی کار کند، اما هنوز کاربرانی که از Windows RT برروی پردازنده‌های ARM استفاده می‌کنند، نمی‌توانند این نسخه را اجرا نمایند. این دست از کاربران همچنان باید به مرورگر اختصاصی اینترنت اکسپلورر بسنده نمایند.

تصویر بالا که از محیط این مرورگر تهیه شده نشان می‌دهد از نظر ظاهری، این برنامه شباهت زیادی به گوگل کروم‌های معمول دارد. اما در حقیقت از قابلیت‌های اختصاصی ویندوز 8 یعنی نمایش Snap و Charms به خوبی بهره‌برداری کرده است. از آنجا که ممکن است این مرورگر در زمان انتشار مشکلاتی  داشته باشد، تیم کرومیوم از کاربران خواسته‌اند تا کلیه خطاهای برنامه را سریعاً گزارش کرده تا نسبت به رفع آن‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

اگر مایل به آزمایش این نرم افزار کاربردی هستید، هیچ نگران نباشید چرا که بزودی در صفحه اینترنتی تیم توسعه کرومیوم آن را می‌توانید دریافت نموده و حتی کروم را به عنوان مرورگر پیشفرض سیستم عامل خود تعیین نمایید.

گفتنی است علی رغم اینکه این نسخه از گوگل کروم را نمی‌توان بر روی ویندوز RT نصب نمود، اما از نظر تئوری مشکلی برای سازگاری این نرم‌افزار برای ابزارهای مبتنی بر پردازنده ARM وجود ندارد به همین دلیل احتمالا به زودی نسخه سازگار با تبلت‌های ویندوز ۸ نیز منتشر خواهد شد.

از آنجا که رابط گرافیکی مترو هنوز در ابتدای راه قرار دارد، آماده سازی و انتشار برنامه‌هایی که با آن سازگاری دارند می‌تواند در معرفی و توسعه هر چه بیشتر این رابط کاربری نقش موثری را ایفا نماید.

از سوی دیگر با توجه به اینکه APIهای مورد نیاز این سیستم در حال حاضر به طور اختصاصی تنها در اختیار معدود شرکت‌هایی قراردارد - بالاخص تیم توسعه اینترنت اکسپلورر – توسعه دهندگانی چون موزیلا فایرفاکس از این روند ابراز ناخشنودی و ناخرسندی کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات