مایکروسافت، SkyDrive را در مقابل iCloud قرار داد، کدام یک را انتخاب کنیم؟

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به تازگی، SkyDrive، سرویس ابری خود را با iCloud مقایسه کرده و نقاط قوت سرویس خود و برتری‌های آن را نسبت به سرویس اپل برشمرده است. مایکروسافت با ارائه این اطلاعات که در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرده، قصد دارد کاربران Mac را نیز به سمت سرویس خود جلب کند. مایکروسافت همچنین جدول مقایسه‌ای کاملی را ارائه کرده که در آن SkyDrive را با Google Drive, Dropbox و Google Drive مقایسه نموده است.
تبلیغات

اما این عقیده که یک سرویس کلاد از همه سرویس‌ها برتر است و کاربران می‌بایست فقط از آن استفاده کنند به نظر غیرمنطقی می‌رسد چون بسیاری از ما از چندین سرویس کلاد بصورت همزمان استفاده می‌کنیم. حتی شرکت‌های تجاری کوچک نیز از چند سرویس کلاد استفاده می‌کنند.

برای آگهی از کلیه سرویس‌های کلاد موجود و مقایسه نقاط قوت و ضعف هر کدام به مقاله "مقایسه تمام سرویس‌های ابری: Google Drive با Dropbox, SkyDrive, Box, iCloud و غیره" مراجعه کنید.

Compare How-does-SkyDrive-compare-to-Dropbox--iCloud--and-Google-

در حقیقت اگر لپ‌تاپ و یا تبلت ویندوز ۸ داشته باشید شاید انتخاب اول شما SkyDrive باشد و از سرویس‌های کلاد دیگر در کنار آن استفاده کنید. اما اگر کاربر اندروید باشید و از سرویس‌های جذاب گوگل استفاده می‌کنید، احتمالا انتخاب اول شما Google Drive یا Dropbox است. اما اگر کاربر iPod یا iPad و یا Mac باشید مطمئنا انتخاب اول شما iCloud است چون اطلاعات را به خوبی بین ابزارهای مختلف همگام می‌کند. ولی در نهایت نکته قابل توجه این است که می‌توان از این سرویس‌های ابری در کنار یکدیگر بهره برد یعنی استفاده از SkyDrive در کنار iCloud ترکیب بسیار جذابی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات