اضافه شدن بخش نوتیفیکیشن‌ به سرویس Home گوگل

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در کنفرانس Google IO 2017، از افزوده شدن بخش اعلان‌ها به سرویس گوگل هوم برای اطلاع‌رسانی بهتر به کاربرانش خبر داد.
تبلیغات

گوگل در حال افزودن بخش اعلان‌ها (Notifications) به سرویس گوگل هوم (Google Home) است. این کار به سیستم دستیار گوگل این توان را می‌دهد که کاربران را به‌طور مرتب از چیزهایی که نیاز به دانستنشان دارند، مطلع نگاه دارد و به آن‌ها در انجامش کمک کند.

این قابلیت که از آن با تعبیر proactive assistance یاد می‌شود، در وهله‌ی نخست کاملا مقدماتی و پایه‌ای خواهد بود. شما در آن مواردی از قبیل یادآورها، به‌روزرسانی‌های وضعیت پرواز و هشدارهای ترافیکی را دریافت خواهید کرد که خیلی جالب توجه یا متفاوت به نظر نمی‌رسد.

گفته می‌شود که گوگل در این مرحله بیشتر نگران انجام این کار به نحو درستش بوده و نخواسته‌ است با ارائه‌ی اعلان‌های پرشمار برای کاربران، ریسک کنند؛ زیرا این احتمال وجود دارد که این کار باعث آزردگی کاربران شود و آن‌ها بخش اعلان‌ها را به کل غیرفعال یا بی‌صدا کنند.

گوگل هوم در زمینه‌ی نوتیفیکیشن‌ها بسیار ظریف عمل خواهد کرد. دستگاه قرار نیست برای اعلان‌ها، صدایی از خود تولید کند؛ به جای آن برنامه‌ریزی شده است که برای رساندن یک اعلان، چراغ‌های منزل روشن شوند و در روند دایره‌واری گردش کنند تا به این ترتیب به کاربر اطلاع دهند که چیزی در حال انجام است و آن‌ها باید به آن توجه کنند. گفتنی است که قابلیت سفارشی‌سازی اعلان‌ها و افزودن حالت پخش صدا برای آن‌ها نیز به زودی اضافه خواهد شد. کاربران قادر خواهند بود با پرسیدن «?What’s up» از گوگل، اعلان‌های خود را بشنوند.

اقدام جدید گوگل در این زمینه در حالی معرفی می‌شود که همین هفته، کمپانی آمازون اعلام کرد نوتیفیکیشن‌ها به سرویس‌های آلکسا و اکو در طی ماه‌های آینده اضافه خواهند شد. ولی به نظر می‌رسد دو کمپانی در حال کار روی رهیافت‌های متفاوتی هستند. گوگل کار خود را در مقیاسی کوچک و محتاطانه شروع کرده است؛ ولی آمازون قصد دارد از تمامی توسعه‌دهندگان خود برای انجام این کار کمک بگیرد تا بتوانند سیستمی گسترده برای ارسال اعلان‌ها ایجاد کنند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که کار کدام یک از دو غول فناوری نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت. در پایان باید اشاره کنیم که هنوز زمان و روز دقیق ارائه‌ی این سرویس اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات