رونمایی گوگل از قابلیت پاسخ هوشمند به ایمیل‌ در اندروید و iOS

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل از قابلیت پاسخ هوشمند خود موسوم به Smart Reply برای iOS و اندروید رونمایی کرد.
تبلیغات

هنگامی که گوگل از سرویس اینباکس به عنوان رابط راحت‌تر و مورد پسندتر خود برای نسل بعدی Gmail رونمایی کرد، یکی از ویژگی‌های شاخص آن قابلیتی به نام اسمارت ریپلای (Smart Reply) بود. در قابلیت پاسخ هوشمند یا همان اسمارت ریپلای، الگوریتم یادگیری ماشینی گوگل به ایمیل‌های رسیده در صندوق ورودی نگاه می‌کند و پس از آن اقدام به دادن پاسخ‌های کوتاه سه یا چهار کلمه‌ای (برای مثال پاسخ‌هایی از قبیل: «مطمئنا» یا «بله متشکرم») می‌کند. قابلیت فوق تا به امروز تنها روی سرویس اینباکس و پیام‌رسان Allo قابل استفاده بود؛ اما بر پایه‌ی اعلام کمپانی در GOOGLE IO 2017، این قابلیت از این پس برای سرویس‌های جی‌میل روی سیستم‌های عامل iOS و اندروید نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

هرچند که خیلی دور از انتظار نیست، اما باید اشاره کنیم که این قابلیت دقیقا به همان شکلی کار می‌کند که شما انتظار داشته‌اید. درست همانند اینباکس، در اینجا هنگام پاسخ دادن به یک ایمیل، اسمارت ریپلای اکنون در بخش پایین صفحه ظاهرمی‌شود و به شما سه مورد از پاسخ‌های احتمالی‌تان را پیشنهاد می‌دهد. به علاوه شما قادر هستید که پاسختان را با گزینه‌ی اسمارت ریپلای آغاز کنید و پس از آن بر حسب نیاز و علاقه‌تان، آن را ویرایش کنید یا اینکه محتوای دیگری به آن بیفزایید.

اسمارت ریپلای Smart Reply

بر حسب تجربه‌ی برخی کاربران، سیستم اسمارت ریپلای بیشتر اوقات دارای کارکرد کاملا رضایت‌بخشی است و از زمان راه‌اندازی آن تا به امروز نیز همواره بهتر شده است. هنگامی که اشتباهی در آن رخ دهد، معمولا حالتی خنده‌آور و غیرمنطقی شکل می‌گیرد؛ بنابراین نیاز به گفتن نیست که نباید به‌طور کامل خود را به این سرویس وابسته کنید؛ زیرا هنوز به‌طور کامل توسعه و تکوین نیافته است.

در پایان باید اشاره کنیم که قابلیت فوق در سراسر جهان و به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و تصمیم بر این است که طی چند هفته‌ی آینده، نسخه پشتیبان آن برای زبان اسپانیایی نیز ارائه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات