توییتر به دنبال پخش زنده برنامه‌ های تلویزیونی است

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
توییتر در پی آن است که با عقد قرارداد با شبکه‌های تلویزیونی، امکان پخش برنامه‌های زنده را برای کاربرانش فراهم کند.
تبلیغات

بر اساس گزارش روزنامه تلگراف، توییتر به دنبال مهیاکردن امکان پخش برنامه‌های زنده تلویزیونی برای کاربران خود است. بر اساس گزارش این روزنامه، توییتر در حال مذاکره با شبکه‌های تلویزیونی پولی برای ارائه کانال‌های زنده روی این شبکه اجتماعی است. توییتر نه‌تنها به پخش زنده مسابقات ورزشی علاقه دارد، بلکه قصد دارد حق پخش سریال‌های تلویزیونی را نیز خریداری کند. بنا به اعلام منابع آگاه، توییتر قصد ندارد سرویس پولی خود را راه‌اندازی کند، بلکه می‌خواهد سرویسی برای مشتریان شبکه‌های تلویزیونی مانند اسکای و ESPN راه‌اندازی کند. مشتریان شبکه‌های پولی به‌جای اینکه بخواهند سرویسی از توییتر خریداری کنند، می‌توانند شبکه‌هایی را که عضو هستند، در توییتر نیز تماشا کنند.

با این کار، توییتر قصد ندارد سرویس تلویزیونی خود را راه‌اندازی کند، بلکه می‌خواهد سرویس‌های موجود را با پلتفرم خود تجمیع کند. بر اساس گفته‌های آنتونی نوتو، مدیر ارشد اجرایی توییتر، این شبکه اجتماعی قصد دارد فعالیت پخش زنده ورزش خود را گسترش دهد. با این اوصاف، توییتر قصد دارد برای افزایش تعداد کاربران و فروش بیشتر آگهی و در نتیجه افزایش درآمد، بر استراتژی خود مبتنی بر استفاده از ویدئو و ویدئوهای ورزشی تأکید کند.

گرچه توییتر در طول سال‌های گذشته، بیشتر در جذب و نگهداری کاربران مشکل داشته است؛ اما به نظر می‌رسد مشکلات اخیر این شبکه اجتماعی ناشی از ناتوانی در کسب درآمد از کاربران فعلی باشد. پس از پشت سر گذاشتن سال مالی با نتایج ناامیدکننده، توییتر تصمیم گرفت علاوه بر اخراج هفت درصد از کارمندان خود و تعطیلی سرویس‌هایی همچون Vine، بار مالی خود را کاهش دهد. این شرکت، در حال حاضر بر سودآوری متمرکز شده و به دنبال سرمایه‌گذاری‌های مطمئن است؛ پس تعجبی ندارد اگر در آینده نزدیک با توجه به گیرایی برنامه‌های ورزشی، برنامه‌های بیشتری از این دست ارائه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات