حذف لانچر گوگل ناو از پلی استور گوگل

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر پایه‌ی گزارش‌ها، گوگل قصد دارد برنامه‌ی لانچر خود، موسوم به گوگل ناو را از پلی استور حذف کند.
تبلیغات

گوگل از آگوست سال ۲۰۱۴، گزینه‌ای برای نصب برنامه‌ی لانچر مبتنی بر گوگل ناو (Google Now) ارائه داده است. اما اکنون به نظر می‌رسد وضعیت در حال تغییر باشد. بر پایه‌ی ایمیل فاش شده‌ای که به‌تازگی به پایگاه اندروید پلیس ارسال ‌شده است، گفته می‌شود کمپانی گوگل در حال برنامه‌ریزی برای حذف لانچر گوگل ناو (Google Now Launcher) از پلی استور در پایان سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۷ است. ظاهرا این کمپانی  تصمیم دارد در اول ماه مارس از تأیید دستگاه‌های جدیدی که قرار است با این لانچر روانه‌ی بازار شود نیز خودداری کند.

 گوگل ناو لانچر، در درجه‌ی اول برای دستگاه‌های معیار نکسوس این کمپانی طراحی شده بودند. اما این برنامه از آن جهت مورد توجه قرار گرفت که آن را به‌عنوان یک روش سریع و قابل اعتماد برای پوشش دادن پوسته‌های اندروید تولیدکنندگان و جایگزین کردن آن‌ها با زبان مناسب و سازگار گوگل با نام متریال دیزاین (Material Design) به شمار می‌آوردند. این در حالی است که ایمیل فاش شده‌ی اخیر همچنین اشاره داشته که گوگل کماکان از این برنامه با ارائه‌ی بروزرسانی‌ پشتیبانی خواهد کرد؛ ولی همان‌طور که توضیح دادیم، از این پس در پلی استور گوگل در دسترس نخواهد بود.

 این امکان وجود دارد که با از رده خارج شدن برنامه‌ی گوگل ناو توسط این کمپانی، آن‌ها اقدام به توسعه‌ی لانچر جدید خود با نام پیکسل لانچر (Pixel Launcher) کنند که در حال توسعه برای سایر دستگاه‌ها است. البته در حال حاضر این برنامه به‌طور اختصاصی فقط برای محصولات اخیر گوگل، پیکسل و پیکسل ایکس‌ال در نظر گرفته می‌شود. اما به نظر می‌رسد کاربران مجبور باشند از این پس برای شخصی‌سازی دستگاه‌های اندروید خود به راه‌حل‌های ارائه‌شده از یک طرف سوم همانند برنامه‌ی نووا لانچر (Nova Launcher) استفاده کنند. باید منتظر خبرهای بیشتری از گوگل در این زمینه باشیم. اما این خبر پس از انتشار ایمیل یادشده، به تأیید شرکت گوگل نیز رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات