سامسونگ اولین راهکار استفاده از شبکه‌ی 5G مبدا به مقصد در جهان را به نمایش گذاشت

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با همکاری شرکت آلمانی دویچه تلکام (Deutsche Telekom) در کنگره جهانی موبایل 2016، اولین شبکه‌ی 5G مبدا به مقصد (End to End) در جهان را معرفی کرد. زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

سامسونگ چند روز پیش از فناوری اختصاصی مخابراتی جدید خود که راه دستیابی سریع‌تر به شبکه‌ی 5G را هموارتر می‌کند، رونمایی کرد. سامسونگ با همکاری شرکت آلمانی دویچه تلکام (Deutsche Telekom)، امروز نمایش موفقیت‌آمیزی از اولین شبکه‌ی 5G مبدا به مقصد (End to End) جهان در نمایشگاه MWC 2016 ارائه کرد. شبکه‌های مبدا به مقصد برای مقابله با نسل جدیدی از تهدیدات پیچیده‌ی سایبری طراحی شده‌اند.

سامسونگ با استفاده از دو گوشی هوشمند اختصاصی خود اقدام به ردیابی دقیق حرکات یک بازوی روباتیک از ۲ زاویه‌ی مختلف کرد. ویدیوی ذخیره شده با رزولوشن 4K به صورت بی‌سیم و بدون هیچ تاخیری به وسیله‌ی سرویس باند پهن سیار دارای فرکانس فوق‌العاده بالایی (Ultrahigh Mobile broadband) که از فناوری امواج رادیویی ۶۰ هرتزی سامسونگ استفاده می‌کند، ارسال شد. در این رونمایی، سامسونگ و دویچه تلکام به سرعت انتقال اطلاعات ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه‌ای در هر گوشی هوشمند دست یافتند. گوشی‌های هوشمند استفاده شده در این آزمایش شامل ۱۶ عدد آنتن بودند که از beamforming (فناوری پردازش سیگنال برای بالا بردن محدوده و ظرفیت شبکه به وسیله‌ی بهتر کردن نسبت سیگنال به نویز (SNR)) و شبکه‌های 3G و LTE رایج پشتیبانی می‌کردند. قابلیت پشتیبانی از باندهای فرکانسی چندگانه و فناوری‌های دارای فرم فکتور کوچک از مواردی هستند که فناوری شبکه‌ی 5G را توانمندتر می‌سازند.

بدیهی است که در آینده شرکت سامسونگ گوشی‌های هوشمند سازگار با فناوری شبکه‌ی 5G را وارد بازار خواهد کرد. فعالیت‌های جدی سامسونگ نشان از علاقه‌ی شدید این شرکت به ارائه‌ی این نوع از فناوری شبکه است. با این حال، برای رسمی شدن این فناوری چندین سال زمان نیاز است و انتظار می‌رود که فناوری 5G در اواخر سال ۲۰۱۷ یا اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت تجاری فقط در ایالات متحده‌ی آمریکا در دسترس قرار بگیرد.

نظر شما درباره‌ی فناوری شبکه‌ی 5G چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات