هرآنچه از همایش IFA 2020 انتظار داریم

یک‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
ایفا 2020 یکی از همایش‌های فناوری‌محور بزرگ امسال است که به‌علت دنیاگیری ویروس کرونا به‌شکل متفاوتی برگزار می‌شود. چه انتظاراتی باید از IFA 2020 داشته باشیم؟
تبلیغات

مراسم آی‌اف‌ای یا همان ایفا (IFA) که در برلین برگزار می‌شود، ازجمله همایش‌های فناوری‌محور هرسال است و بسیار اهمیت دارد. همه‌ساله شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری در برلین حضور پیدا می‌کنند و دستاوردهای جدیدشان در حوزه‌ی فناوری را به‌نمایش می‌گذارند.

همایش ایفا ۲۰۲۰ تفاوت مهمی با سال‌های گذشته دارد که درنتیجه‌ی دنیاگیری ویروس کرونا ایجاد شده است. ویروس کرونا باعث تعطیلی نمایشگاه‌های بسیار زیادی شد؛ اما مسئولان برگزارکننده‌ی ایفا همچنان روی برگزاری این مراسم تأکید کردند تا اینکه سرانجام با تدارک‌دیدن تدابیری مهم، مجوزهای لازم را دریافت کردند. جنز هایتکر در برگزاری جلسه‌‌ای آنلاین برای تشریح برنامه‌های تعیین‌شده‌ی ایفا ۲۰۲۰ به رسانه‌ها گفت:‌ «صنعت ما به پلتفرمی خاص نیاز دارد. این پلتفرم قرار است IFA باشد؛ اما نه به آن نحوی که می‌شناسیمش.»

ایفا بزرگ‌ترین رویداد فناوری در اروپا به‌حساب می‌آید. این همایش همواره در نخستین روزهای سپتامبر در برلین برگزار می‌شود و توجه افرادی زیادی را در سراسر دنیا به‌خود جلب می‌کند. IFA جایی است که شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری نظیر ال‌جی، سامسونگ، فیلیپس، سونی و... دور یکدیگر جمع می‌شوند و محصولات متنوعی را معرفی می‌کنند که در بین آن‌ها تلویزیون‌های هوشمند هم به‌چشم می‌خورند. در IFA هرسال معرفی محصولات صوتی متعددی را نیز شاهد هستیم و برخی شرکت‌ها وسایل خانه‌ی هوشمند نیز رونمایی می‌کنند. تعدادی از شرکت‌ها نیز وسایلی معرفی می‌کنند که مخصوص آشپزخانه هستند. 

ایفا نخستین‌بار در سال ۱۹۲۴ برگزار شد. در آن زمان، ایفا به‌شکل کنوانسیون رادیویی برپا می‌شد. ایفا برخلاف بسیاری از رویدادهای حوزه‌ی فناوری، درهایش را به‌روی عموم مردم باز می‌کند و افراد زیادی از سراسر دنیا در سپتامبر به برلین می‌روند تا در محل برگزاری ایفا حضور یابند. بااین‌حال، این وضعیت در سال ۲۰۲۰ مثل قبل برقرار نیست و نهادهای مسئول نیز از لغو رویداد Global Markets در IFA 2020 خبر داده‌اند.

مراسم ایفا ۲۰۱۹ به‌شدت در کانون توجه قرار گرفت و محصولات متعددی در آن رونمایی شد. نوکیا با حضور در ایفا ۲۰۱۹ چند گوشی جدید معرفی کرد. همچنین، در این مراسم تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی، لپ‌تاپ‌های جدید ریزر و ایسوس، نخستین اسپیکر قابل‌حمل شرکت سونوس با نام Move، ساعت‌های هوشمند جدید گارمین و فیت‌بیت و... را دیدیم. جمع‌بندی ایفا ۲۰۱۹ را از اینجا می‌توانید مطالعه کنید.

لوگو نمایشگاه ایفا / IFA / آی اف ای شهر با برج بلند و آسمان نیمه ابری

همایش ایفا ۲۰۲۰ قرار است چگونه برگزار شود؟

چند ماه پیش، دولت آلمان در پی دنیاگیری ویروس کرونا، قانون جدیدی وضع کرد که براساس آن، برگزاری تمامی رویدادهایی با بیش از ۵،۰۰۰ نفر شرکت‌کننده ممنوع است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این قانون تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰ (۳ آبان ۱۳۹۹) برقرار خواهد ماند. بدین‌ترتیب، نهادهای مسئول ایفا سه گزینه پیش روی داشتند: ۱. لغو مراسم؛ ۲. به‌تعویق‌انداختن آن تا پس از ۳ آبان ۱۳۹۹ (با فرض تمدیدنشدن قانون وضع‌شده)؛ ۳. برگزاری مراسم در شهریور با تدارک‌دیدن تدابیری و اعمال تغییراتی در فرایند برگزاری. نهادهای مسئول درنهایت گزینه‌ی سوم را برگزیدند.

در همین زمینه، این نهادها به‌طور مستقیم با مقام‌های برلین وارد همکاری شدند تا مفهوم جدیدی برای برگزاری همایش ایفا روی کار بیاورند. در این روش جدید، مراسم همچنان برگزار می‌شود و به‌لطف تدابیر سلامتی‌محور، سلامت شرکت‌کنندگان به‌خطر نمی‌افتد یا شاید بهتر باشد بگوییم خطر تهدیدکننده‌ی سلامتی شرکت‌کنندگان کاهش می‌یابد. درحال‌حاضر، دقیقا از برنامه‌های تعیین‌شده برای برگزاری مراسم مطلع نیستیم؛ بااین‌حال، می‌دانیم در تاریخ اعلام‌شده، مراسم حضوری برگزار می‌شود.

درهای نمایشگاه ایفا 2020 به‌روی عموم مردم باز نمی‌شود

نخستین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، این است که مراسم ایفا ۲۰۲۰ قرار نیست به روی عموم مردم باز باشد؛ بنابراین، صرفا برخی افراد مشخص اجازه‌ی حضور در محل برگزاری مراسم را پیدا می‌کنند. این رویکرد باعث می‌شود شمار شرکت‌کنندگان در ایفا ۲۰۲۰ به‌طور محسوس کاهش یابد.

براساس اطلاعیه‌ای رسمی، ایفای امسال قرار است میزبان ۴،۰۰۰ شرکت‌کننده باشد. به‌علاوه خود رویداد به سه بخش مجزا تقسیم می‌شود: ۱. کنفرانس‌های مطبوعاتی؛ ۲. رویدادهای IFA NEXT و IFA SHIFT Mobility؛ ۳. نمایندگان خرده‌فروشی‌ها و کسب‌و‌کارها. بخش اول مراسم ایفا همان چیزی است که از ماه‌ها پیش منتظرش بوده‌ایم و بیشترین لذت را برای علاقه‌مندان به صنعت فناوری دارد. در این بخش از مراسم، شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری حضور پیدا می‌کنند و محصولات جدیدشان را به‌نمایش می‌گذارند. 

گفته می‌شود ۸۰۰ روزنامه‌نگار قرار است به‌طور ویژه مراسم ایفا ۲۰۲۰ را پوشش دهند. نهادهای مسئول گفته‌اند ایفای امسال ازطریق پلتفرم‌های آنلاین زنده پخش می‌شود. درواقع، مسئولان ایفا قصد دارند تمامی کاربران در سراسر دنیا بخت دیدن محصولات جدید معرفی‌شده را داشته باشند، بدون اینکه مجبور باشند حضورا به غرفه‌ها مراجعه کنند. اگر مشکلی پیش نیاید، روزنامه‌نگاران حضوری در محل برگزاری ایفا شرکت می‌کنند و مراسم را پوشش می‌دهند.

پیش‌تر رسما تأیید شده که مدیرعامل کوالکام قرار است یکی از کنفرانس‌های مطبوعاتی را برگزار کند که احتمالا این کنفرانس روی فناوری 5G متمرکز خواهد بود. امسال قرار است بیش از ۸۰ برند در ایفا حضور پیدا کنند. تعدادی از شرکت‌ها گفته‌اند قصد ندارند به محل برگزاری ایفا بروند تا سلامت کارکنانشان به‌خطر نیفتد. بسیاری از شرکت‌هایی که در ایفا حضور نمی‌یابند، می‌خواهند کنفرانس آنلاین مجزایی برگزار کنند. 

در جدول زیر، زمان برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی ایفا ۲۰۲۰ را می‌توانید مشاهده کنید:

زمان برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی همایش IFA 2020

روز اول: پنج‌شنبه ۳ سپتامبر ۲۰۲۰

(۱۳ شهریور ۱۳۹۹)

۱۲:۳۰ به‌وقت تهران، نطق آغازین کوالکام

۱۳:۴۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی ال‌جی

۱۵:۴۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی TCL

۱۶:۴۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی هواوی

۱۷:۴۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی هایر

۱۸:۴۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی اشنایدر الکتریک

۱۹:۲۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی بیورر

روز دوم: جمعه ۴ سپتامبر ۲۰۲۰

(۱۴ شهریور ۱۳۹۹)

۱۲:۱۵ به‌وقت تهران، کفرانس مطبوعاتی میله

۱۳:۱۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی هیوندای

۱۳:۵۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی آنر

۱۴:۵۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی ریلمی

۱۵:۵۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی نیاتو رباتیکس

۱۶:۳۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی Shelly / Allterco Robotics

۱۷:۱۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی Tuya Information Technology

۱۷:۵۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی ECOVACS

روز سوم: شنبه ۵ سپتامبر ۲۰۲۰

(۱۵ شهریور ۱۳۹۹)

۱۳:۲۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی Satisfyer 

۱۴:۰۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی SHIFT Phones

سامسونگ

ساعت ۱۲:۳۰ دوازدهم شهریور به‌وقت تهران

سامسونگ قرار نیست به محل برگزاری ایفا برود؛ بااین‌حال، گفته است قصد دارد در همان زمان برگزاری ایفا، مراسمی آنلاین مجزایی برگزار و محصولات جدیدش را رونمایی کند. بنابراین، غیبت سامسونگ در ایفای امسال تغییر چندانی روی فرایند معرفی محصولات شرکت نگذاشته است. سامسونگ از مراسم آنلاین جدیدش با نام «زندگی بدون توقف» یاد می‌کند. این مراسم برای برگزاری در ۲ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۲ شهریور ۱۳۹۹)‌ ساعت ۱۲:۳۰ به‌وقت تهران برنامه‌ریزی شده است. این یعنی سامسونگ می‌خواهد مراسم خود را یک روز پیش از آغاز کنفرانس‌های مطبوعاتی ایفا ۲۰۲۰ برگزار کند. 

سامسونگ در نمایشگاه IFA 2020 حضور پیدا نمی‌کند

اینکه سامسونگ چه برنامه‌هایی برای ایفا دارد و چه محصولاتی را می‌خواهد معرفی کند، فعلا نامشخص است. بااین‌حال، کره‌ای‌ها در بیانیه‌ی مربوط به مراسم آنلاینشان گفته‌اند در پی رونمایی گوشی هوشمند و تلویزیون هوشمند و لوازم خانگی هستند. البته تمامی این محصولات لزوما محصولاتی جدید نخواهند بود.

با درنظرگرفتن این حقیقت که سامسونگ ماه آگوست گجت‌های بسیار زیادی معرفی کرده، ازجمله گلکسی بادز لایو و گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰، احتمال می‌دهیم مراسم پیش ‌رو بیشتر روی لوازم خانگی متمرکز باشد. همچنین، رونمایی چند تلویزیون OLED جدید سامسونگ محتمل به‌نظر می‌رسد. 

کوالکام

ساعت ۱۲:۳۰ سیزدهم شهریور به‌وقت تهران

نخستین کنفرانس مراسم ایفا ۲۰۲۰ به کوالکام تعلق دارد. در سال جاری میلادی، این شرکت تراشه‌های جدیدش را رونمایی کرده که جدیدترین مدل آن‌ها تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بود؛ بنابراین، احتمالا کوالکام محصول جدیدی برای معرفی در ایفا ۲۰۲۰ به‌همراه ندارد.

همان‌طورکه در ابتدا اشاره کردیم، کوالکام قطعا جزئیات زیادی درباره‌ی فناوری 5G اعلام خواهد کرد. مباحث دیگری که احتمالا کوالکام به بحث خواهد گذاشت، درباره‌ی هوش مصنوعی و البته مسیری است که صنعت در حال طی‌کردن آن است. درحال‌حاضر، دقیقا نمی‌دانیم کنفرانس آغازین مراسم ایفا در چه قالبی برگزار می‌شود. 

ال‌جی

ساعت ۱۳:۴۵ سیزدهم شهریور به‌وقت تهران

ال‌جی همواره حضور پررنگی در مراسم ایفا دارد و احتمالا مراسم امسال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. پیش‌تر، رسما اعلام شده است که مدیر ارشد فناوری در ال‌جی قصد دارد کنفرانس مطبوعاتی ایفا را برگزار کند. در این کنفرانس مطبوعاتی، قطعا اطلاعات زیادی درباره‌ی محصولات فعلی ال‌جی و البته برنامه‌هایی خواهیم شنید که این شرکت برای آینده‌ی نزدیک در سر می‌پروراند. ناگفته نماند هنوز از رونمایی محصولات جدید در مراسم ال‌جی مطمئن نیستیم و درضمن فعلا گفته نشده است ال‌جی کدام محصولات را با خود به ایفا می‌آورد.

ال‌جی مدتی پیش اعلام کرد قصد دارد تغییر محسوسی در روند نام‌گذاری و تولید گوشی‌هایش اعمال کند. در همین زمینه، گوشی جدیدی با نام ولوت رونمایی شد که در زومیت نیز نگاهی نزدیک به آن انداختیم. شاید ال‌جی بخواهد در مسیر ترند جدید محصولاتش،‌ گوشی‌های دیگری را در ایفا معرفی کند. دنیاگیری ویروس کرونا افراد زیادی را خانه‌نشین و آن‌ها را به دورکاری مجبور کرده است. ال‌جی می‌گوید در مراسم ایفا می‌خواهد روی لوازم خانگی، به‌ویژه محصولاتی مانور دهد که تبدیل خانه به دفتر کار را ساده‌تر می‌کنند.

تی سی ال 10 پرو / TCL 10 Pro

TCL

ساعت ۱۵:۴۵ سیزدهم شهریور به‌وقت تهران

TCL بیش از هرچیز دیگری به‌خاطر تولید تلویزیون‌های هوشمند نسبتا مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود؛ بااین‌حال، مدتی پیش در صنعت گوشی‌های هوشمند هم ورود کرد. ازاین‌رو، منطقی است اگر انتظار داشته باشیم که TCL در مراسم ایفای امسال افزون‌بر تلویزیون، گوشی جدید هم معرفی کند. TCL احتمالا فناوری‌های جدید مخصوص تلویزیون‌ها را معرفی خواهد کرد.

در مراسم سال گذشته، TCL دو تلویزیون هوشمند 8K رونمایی کرد و توانست توجهات زیادی را به‌سمت خود جلب کند. انتظار داریم در همایش امسال نیز تلویزیون 8K جدید این شرکت رونمایی شود. در ایفا ۲۰۱۹، TCL هدفون و ساندبار هم معرفی کرد؛ بنابراین، احتمال دارد در مراسم امسال نیز محصولات مشابهی معرفی شوند.

هواوی

ساعت ۱۶:۴۵ سیزدهم شهریور به‌وقت تهران

از سال گذشته که تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی وضع شدند، این شرکت و شرکت‌های وابسته‌اش با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد امروزه کمتر کسی در خارج از مرزهای چین پیدا می‌شود که حاضر باشد گوشی‌های هواوی را بخرد. تحریم‌های آمریکا به‌حدی سخت شده‌اند که هواوی توانایی تولید تراشه‌ برای گوشی‌هایش را از دست داده و اجازه‌ی همکاری با سامسونگ و کوالکام و TSMC را هم ندارد. بااین‌همه، هواوی قطعا در مراسم ایفا حضور پیدا می‌کند تا محصولات جدیدش را به‌نمایش بگذارد.

مدتی پیش، هواوی بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن، ایفا را پلتفرمی عالی برای اعلام اخبار جدید درباره‌ی محصولات و استراتژی‌هایش به‌حساب آورد. بنابراین، هواوی در مراسم امسال قصد دارد برخی از استراتژی‌هایش برای آینده و نحوه‌ی مقابله با آثار منفی ناشی از تحریم‌های آمریکا را شرح دهد.

امروزه، هواوی در صنایع متعددی حضور یافته و محصولات متنوعی دارد؛ از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها گرفته تا گجت‌های پوشیدنی‌ و گوشی‌های هوشمند؛ بنابراین، انتظار رونمایی هر نوع محصولی را در مراسم هواوی داشته باشید. در مراسم ایفای سال گذشته، معرفی گوشی و تراشه‌ی موبایلی جدید هواوی را شاهد بودیم. اگرچه دقیقا از برنامه‌های هواوی مطلع نیستیم، شکی نداریم کنفرانس مطبوعاتی این شرکت در ایفا ۲۰۲۰ دیدنی خواهد بود.

آنر 9 ایکس / Honor 9X

آنر

ساعت ۱۳:۵۵ چهاردهم شهریور به‌وقت تهران

آنر، زیرشاخه‌ی هواوی، از تحریم‌های ایالات متحده متأثر شده است. هواوی در برند آنر سعی می‌کند سراغ تولید محصولاتی برود که بیشتر در کانون توجه عموم مردم قرار می‌گیرند. آنر مدتی پیش در تهران مراسمی آنلاین برگزار کرد و در آن گفت در پی خلق اکوسیستم هوشمند است. این شرکت بیانیه‌ای جدید منتشر کرده و گفته است قصد دارد با معرفی محصولاتی جدید، زندگی هوشمند کاربرانش را ارتقا دهد. پس، انتظار رونمایی محصولات جدیدی از آنر در دسته‌ی پوشیدنی‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌ها را داشته باشید. 

فکر نمی‌کنیم آنر بخواهد در مراسم ایفا ۲۰۲۰ گوشی معرفی کند. رونمایی‌نکردن گوشی اتفاق دور‌از‌انتظاری نیست؛ زیرا آنر به‌تازگی گوشی‌های جدیدی با نام Honor 9X Lite و Honor 20e را رونمایی و گوشی Honor 9A را عرضه کرده است. تمامی دستگاه‌های جدیدی که آنر و هواوی عرضه می‌کنند، به‌دلیل تحریم‌های آمریکا از خدمات موبایلی گوگل موسوم‌ به GMS شامل پلی‌استور بی‌بهره هستند. آنر محصولات دیگری نظیر مجیک ‌بوک ۱۵ دارد که آن‌ها را روانه‌ی بازارهای بین‌المللی هم می‌کند. برای مثال، این لپ ‌تاپ به‌تازگی دردسترس کاربران هندی قرار گرفته است. 

ریلمی

ساعت ۱۴:۵۵ چهاردهم شهریور به‌وقت تهران

ریلمی، از زیرشاخه‌های شرکت چینی اوپو، رسما اعلام کرده قطعا در مراسم ایفا ۲۰۲۰ حضور پیدا می‌کند. این نخستین‌بار است که ریلمی قصد دارد در ایفا حاضر شود؛ به‌همین‌دلیل، انتظار داریم این شرکت برنامه‌های خاصی برای ایفای امسال تدارک دیده باشد. ریلمی در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش گفته است که می‌خواهد در مراسم ایفا خبر بزرگی را اعلام کند. به‌احتمال بسیار زیاد، خبر بزرگ ریلمی معرفی گوشی جدید و پراهمیتی خواهد بود؛ البته دقیقا مطمئن نیستیم که ریلمی در پی معرفی چه تلفن هوشمندی است. ریلمی در طول سال قاعده‌ی مشخصی برای معرفی گوشی دنبال نمی‌کند؛ ازاین‌رو، پیش‌بینی سخت است.

از ریلمی X3 پرو به‌عنوان گوشی هوشمند احتمالی مراسم ایفا ۲۰۲۰ یاد می‌شود؛ یعنی مدل جدید دو گوشی سری X3 که پیش‌تر رونمایی شده‌اند. البته این گفته درحال‌حاضر فعلا در حد حدس‌و‌گمان است. ریلمی نشان داده است که معمولا گوشی‌های باکیفیتی با قیمت مناسب عرضه می‌کند؛ بنابراین، اگر به صنعت موبایل علاقه‌مند هستید، مراسم ریلمی می‌تواند برایتان جذاب باشد.

ایسوس ایفا 2019 / Asus IFA 2019

شرکت‌های دیگر

ایسوس معمولا در کنفرانس مطبوعاتی ایفا چندین نوت‌بوک جدید رونمایی می‌کند. از مدتی پیش، شایعه‌هایی درباره‌ی برنامه‌های ایسوس منتشر شده‌اند که طبق آن‌ها، ایسوس در پی رونمایی گوشی هوشمند جدیدی با نام ذن‌فون ۷ قبل از فرارسیدن ایفا است. درنهایت دیدیم که ایسوس ذن‌فون ۷ و ۷ پرو با دوربین چرخان معرفی شدند. فعلا نمی‌دانیم ایسوس می‌خواهد چه محصولات دیگری معرفی کند.

گارمین به‌طور ویژه در صنعت پوشیدنی‌ها فعالیت می‌کند و معمولا ایفا را فرصت مناسبی برای نمایش برخی از محصولات جدیدش به‌شمار می‌آورد. درحال‌حاضر، مشخص نیست گارمین قصد دارد امسال روی چه محصولاتی متمرکز شود. احتمال می‌دهیم در مراسم امسال مدل جدید Forerunner 645 Music رونمایی شود. همچنین، انتظار داریم هارمن کاردن و JBL نیز به همایش ایفا ۲۰۲۰ بیایند و هارمن کاردن در مراسم امسال برخی از اسپیکرهای هوشمندش را به‌روز کند.

لنوو معمولا چند محصول جدید در ایفا معرفی می‌کند. محصولات این شرکت در ایفا در دسته‌ی نوت‌بوک‌ها جای می‌گیرند و در ماه‌های باقی‌مانده از سال میلادی عرضه می‌شوند. برنامه‌های لنوو برای ایفا ۲۰۲۰ مشخص نیست؛ اما احتمال می‌دهیم این شرکت جزئیات تاریخ عرضه‌ی جهانی گوشی گوشی گیمینک لیجن دوئل را اعلام کند.

موتورولا در مراسمی که ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) برگزار می‌کند، تعدادی از گوشی‌های جدیدش را رونمایی خواهد کرد که به‌احتمال زیاد، یکی از آن‌ها مدل ارتقایافته‌ی موتورولا ریزر خواهد بود. شایعه‌هایی نیز درباره‌ی گوشی موتو G9 پلاس شنیده‌ایم. نوکیا و پاناسونیک فیلیپس دیگر شرکت‌هایی هستند که محصول جدید در ایفا ۲۰۲۰ معرفی خواهند کرد. 

چه انتظارات دیگری از ایفا ۲۰۲۰ داریم؟

افزون‌براین، شرکت‌های فناوری‌محور دیگری هم قرار است در ایفا ۲۰۲۰ حضور پیدا کنند و اخبار جدیدی از محصولاتشان را دردسترس رسانه‌ها قرار دهند. این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلفی همچون گوشی‌‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی، لوازم خانگی، دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌های هوشمند، تبلت‌ها و... فعالیت می‌کنند؛ بنابراین، قرار است تعداد درخورتوجهی از محصولاتشان معرفی شوند. در مراسم هرسال، معمولا چند شگفتی را شاهد هستیم و انتظار داریم این اتفاق برای ایفا ۲۰۲۰ هم تکرار شود. 

از شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری گرفته تا برخی استارتاپ‌های تقریبا نوپا، همه‌و‌همه خودشان را برای حضور مؤثر در ایفا ۲۰۲۰ آماده می‌کنند. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، ایفا ۲۰۲۰ قرار است میزبان معرفی محصولات زیادی باشد؛ حتی با وجود مشکلات ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا برای صنعت فناوری.

همان‌طورکه اشاره کردیم، حتی شرکت‌هایی که در ایفا حضور پیدا نمی‌کنند، در قالب مراسم جداگانه‌ای محصولا‌شان را به‌نمایش خواهند گذاشت. سونی معمولا به‌طور جدی در ایفا حضور پیدا می‌کند. اگرچه این شرکت به‌تازگی هدفون دورگوشی WH-1000XM4 را رونمایی کرده است، احتمال دارد بخواهد هدفون تمام‌بی‌سیم توگوشی هم به‌نمایش بگذارد. شرکت‌های هارمن ‌کاردن و JBL هم معمولا در ایفا حضور پیدا می‌کنند. بنابراین، انتظار داشته باشید این دو شرکت نیز اسپیکر هوشمند و هدفون معرفی کنند. 

مراسم ایفا ۲۰۲۰ قرار است از سوم تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم تا پانزدهم شهریور ۱۳۹۹) برگزار شود. جدیدترین و دقیق‌ترین اخبار مراسم ایفا ۲۰۲۰ را در روزهای آینده در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی زومیت دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات