ایسوس ذن‌فون 7 و 7 پرو با دوربین چرخان معرفی شدند

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
درحالی‌که نسخه‌ی استاندارد ایسوس ذن‌فون 7 از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند، شرکت تایوانی برای مدل پرو از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده کرده است.
تبلیغات

سرانجام ایسوس سری جدید گوشی‌های هوشمند ذن‌فون را رونمایی کرد. دو مدل جدید که ذن‌فون ۷ (Asus Zenfone 7) و ذن‌فون ۷ پرو (Asus Zenfone 7 Pro) نام دارند، از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برند و شبیه به راگ فون ۳ هستند. از ویژگی‌هایی که در نسل پیشین گوشی‌های سری ذن‌فون مشاهده کردیم، برخورداری از دوربینی چرخان بود. با استفاده از دوربین چرخان، کاربر می‌توانست از ترکیب دوربین اصلی برای ثبت تصاویر سلفی یا چت ویدئویی نیز استفاده کند. گویا چنین طراحی در سری ذن‌فون ۷ نیز استفاده شده و حتی پیشرفت‌های درخورتوجهی نیز شاهد هستیم.

در ترکیب استفاده‌شده دوربینی تله‌فوتو به‌چشم می‌خورد که امکان بزرگ‌نمایی دیجیتالی بیشتری را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. با وجود استفاده از موتوری کوچک‌تر، مکانیسم دوربین چرخان نیز بهبود یافته است و زمانی‌که در حالت ثبت تصاویر سلفی قرار گرفت، می‌تواند ۳۵ کیلوگرم وزن را تحمل کند. درواقع، برای شکستن ماژول دوربین چرخان باید نیروی بسیاری را وارد کنید.

دوربین ایسوس ذن فون 7

در دوربین تله‌فوتو از لنزهای ۸۰ میلی‌متری استفاده شده و درنتیجه امکان بزرگ‌نمایی سه‌برابری به کاربر ارائه می‌شود. تفاوت دو نسخه‌ی استاندارد و پرو گوشی ایسوس ذن‌فون ۷ نیز از دوربین اصلی آن‌ها شروع می‌شود. در نسخه‌ی ذن‌فون ۷ پرو برای هر دو دوربین اصلی و تله‌فوتو از OIS برای کاهش تأثیر لرزش دوربین در هنگام فیلم‌برداری و عکاسی استفاده شده است؛ اما در نسخه‌ی استاندارد از حسگر OIS خبری نیست.

در دوربین اصلی نیز حسگر ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX686 انتخاب شده که از فوکوس خودکار 2x1 OCL استفاده می‌کند و قابلیت ضبط تصاویر در فرمت 8K با ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه و حالت صحنه آهسته (Slow Motion) در فرمت 4K و ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد. حالت HDR نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده و دوربین از الگوریتم‌های بهتری برای افزایش کیفیت تصاویر ثبت‌شده در محیطی با نور کم استفاده می‌کند.

برای دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز از حسگر سونی IMX 363 استفاده شده که در گذشته نیز توانمندی‌های خود را نشان داده است. این دوربین نه‌تنها به فوکوس خودکار مجهز شده است که در میان مدل‌های مشابه به‌ندرت دیده می‌شود؛ بلکه از فوکوس خودکار دوال پیکسل نیز بهره خواهد برد. کاربر می‌تواند با دوربین فوق‌عریض تصاویر را در فرمت 4K ضبط کند و از حالت ضبط ویدئو HyperSteady نیز برخوردار شود. قابلیت ذکرشده به کاهش هرچه بیشتر لرزش دوربین در حالت فیلم‌برداری کمک می‌کند.

نمایشگر ایسوس ذن فون 7

قابلیت ثبت تصاویر ماکرو به کاربران گوشی هوشمند ذن‌فون ۷ یا نسخه پرو آن اجازه می‌دهد از سوژه‌هایی با فاصله‌ی چهار سانتی‌متری نیز عکاسی کنند. این قابلیت به لطف فوکوس خودکار پیشرفته دوربین میسر می‌شود. در‌صورتی‌که از طرفداران ثبت تصاویر سلفی هستید، دوربین چرخان ذن‌فون ۷ و نسخه‌ی پرو آن طبیعتا شما را راضی خواهند کرد.

برخلاف دوربین‌های سلفی موجود در محصولات پرچم‌دار، با دوربین مواجه خواهید شد که ابعاد حسگر آن به ۱/۱.۷۲ اینچ می‌رسد و از فلش LED دوگانه برخوردار است. درکنار ویژگی‌های یادشده، استفاده از فوکوس خودکار نیز می‌تواند به ثبت هرچه بهتر تصاویر سلفی کمک شایانی کند؛ ویژگی که اکثر دوربین‌های سلفی فاقد آن هستند.

ایسوس برای محصولات جدیدش از صفحه‌نمایش ۶/۶۷ اینچی ساخت شرکت سامسونگ بهره می‌برد. برخورداری از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و پنل AMOLED و رزولوشن +FHD درکنار محافظ شیشه گوریلا گلس ۶ از ویژگی‌های صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند سری ذن‌فون ۷ محسوب می‌شوند. میزان روشنایی صفحه‌نمایش به ۱،۰۰۰ نیت می‌تواند برسد و از ویژگی صفحه‌نمایش همیشه‌روشن برای نمایش برخی از اعلانات برخوردار است.

ترکیب صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس می‌تواند ذن‌فون ۷ پرو را به یکی از محصولات جذاب برای علاقه‌مندان به تجربه‌ی بازی‌های موبایل تبدیل سازد. مدل استاندارد ذن‌فون ۷ نیز از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند. در هر مدل استاندارد می‌توان میان دو گزینه‌ی حافظه‌ی رم ۶ یا ۸ گیگابایتی حق انتخاب داشت؛ اما مدل پرو تنها با حافظه ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR5 عرضه می‌شود.

پنل پشتی ایسوس ذن فون 7

برای حافظه‌ ذخیره ‌سازی نیز گزینه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی از نوع UFS 3.1 برای ذن‌فون ۷ و گزینه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی از نوع UFS 3.1 برای ذن‌فون ۷ پرو در نظر گرفته شده است. هر دو مدل از دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه میکرو‌اس‌دی به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، کاربر محدودیتی در استفاده از سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه نخواهد داشت. 

میزان ظرفیت باتری به ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد و امکان شارژ سریع ۳۰ واتی آن وجود دارد. برای شارژ ۶۰ درصدی باتری نیز تنها به ۳۴ دقیقه زمان نیاز دارد. جالب است بدانید ذن‌فون ۶ با ظرفیت باتری مشابه و فناوری شارژ ۱۸ واتی به ۵۷ دقیقه زمان برای رسیدن به شارژ ۶۰ درصدی باتری نیاز داشت.

امکان برنامه‌ریزی برای شارژ باتری نیز مشابه با آنچه در راگ فون مشاهده کردیم، در ذن‌فون ۷ و ۷ پرو وجود دارد. درواقع، کاربر می‌تواند مشخص کند باتری تا ۸۰ یا ۹۰ درصد شارژ شده و مدت زمان رسیدن شارژ باتری به ۱۰۰ درصد نیز با زمان‌بندی خاصی انجام شود. در بدنه‌ی مدل‌های جدید ذن‌فون ۷ از قاب آلومینومی سری ۶،۰۰۰ استفاده شده که به‌صورت ترکیب ساندویچی با دو پنل شیشه‌ای، محصولات جدید ایسوس را احاطه می‌کند.

جعبه ایسوس ذن فون 7

پنل شیشه‌ای قرارگرفته روی صفحه‌نمایش از محافظ شیشه‌ی گوریلا گلس ۶ و پنل پشتی نیز از محافظ شیشه‌ی گوریلا گلس ۳ برخوردار شده است. چنین ترکیبی وزن ذن‌فون ۷ را به ۲۳۰ گرم می‌رساند. دو گوشی هوشمند جدید ایسوس فاقد جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری هستند و حسگر اسکنر اثرانگشت نیز در لبه‌های محصول به‌کار گرفته شده است.

انتظار می‌رود محصولات جدید ایسوس از ۱ سپتامبر (۱۱ شهریور) در مناطق مختلف دنیا عرضه شوند. نسخه‌ی استاندارد ذن‌فون ۷ با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمتی معادل ۷۵۰ دلار عرضه می‌شود. برای نسخه‌ی پرو نیز با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی باید مبلغی معادل ۹۵۰ دلار هزینه کنید. انتظار می‌رود قیمت جهانی مدل‌های سری ذن‌فون ۷ هفته‌ی آینده مشخص شود. در‌این‌بین، قیمت مدل دوم نسخه‌ی استاندارد ذن‌فون ۷ با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات