رویداد Global Markets در IFA 2020 لغو شد؛ IFA همچنان برگزار می‌شود

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌دنبال محدودیت‌هایی که دنیاگیری ویروس کرونا برای سفرکردن ایجاد کرده، مسئولان ایفا تصمیم گرفته‌اند رویداد حضوری Global Markets را لغو کنند. البته خود ایفا همچنان قرار است برگزار شود.
تبلیغات

اواخر ماه گذشته‌ی میلادی، نهادهای برگزارکننده‌ی نمایشگاه بزرگ CES اعلام کردند این همایش در سال ۲۰۲۱ نه حضوری، بلکه آنلاین برگزار می‌شود. این در حالی است که در ابتدا گفته شده بود با وجود محدویت‌های ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا، اتحادیه‌ی فناوری رایانه (Computer Technology Association)، برگزارکننده‌ی اصلی CES، قصد دارد این همایش را حضوری برگزار کند. بااین‌حال طبق اطلاعیه‌ی جدید، تمامی شرکت‌های حاضر در CES باید کنفرانس مطبوعاتی خود را آنلاین برگزار کنند.

گفته می‌شود همین خبر باعث شده نهادهای برگزارکننده‌ی همایش IFA نیز به فکر لغو بخش‌هایی از این رویداد بیفتند. نهادهای مسئول IFA مدتی پیش اعلام کردند این همایش قطعا امسال برگزار می‌شود تا شرکت‌های مختلف بتوانند محصولات و سرویس‌های جدیدشان را در IFA به‌نمایش بگذارند و سپس دردسترس مشتریان قرار دهند. 

در همین زمینه، نهادهای برگزارکننده‌ی IFA در اتفاقی ‌نه‌چندان دورازانتظار تصمیم گرفتند یکی از بخش‌های اصلی IFA را لغو کنند که در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و هر سال برگزار می‌شود. این رویداد داخل IFA با نام Global Markets شناخته می‌شود و محفلی برای گردهمایی شرکت‌های OEM (تولیدکننده‌ی اصلی تجهیزات)، ODM (تولیدکننده‌ی اصلی طراحی)، خرده‌فروشی‌ها و توزیع‌کنندگان محصولات به‌حساب می‌آید و اهمیت ویژه‌ای دارد.

در بخشی از بیانیه‌ی جدید IFA می‌خوانیم با وجود تمایل زیاد صنعت فناوری به برگزاری Global Markets، این رویداد یک سال به‌تعویق انداخته می‌شود. IFA می‌گوید سفر به محل برگزاری همایش به‌منظور حضور در Global Markets برای شرکت‌کنندگان، به‌خصوص افراد حاضر در بازارهای آسیایی، کار بسیار سختی است؛ به‌همین‌دلیل، Global Markets را لغو کرده است.

جنز هایدکر،‌ مدیر اجرایی همایش IFA، در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدید می‌گوید:

محدودیت‌های ماندگارِ وضع‌شده برای مسافرت نمی‌گذارند شرکت‌های آسیایی به این رویداد زنده در برلین ملحق شوند. با درنظرگرفتن اوضاع‌واحوال فعلی، بسیاری از شرکت‌ها مجبور بودند حضورشان را در IFA Global Markets تا سال آینده به‌تعویق بیندازند و تصمیم بگیرند در رویداد امسال حضور پیدا نکنند. گفتنی است شرکت‌های آسیایی حاضر در صنعت وسایل خانگی و وسایل الکترونیکی مصرفی، نقش بسیار مهمی در همایش بزرگ IFA ایفا می‌کنند. 

دنیاگیری ویروس کرونا محدودیت‌های بسیار زیادی در سراسر دنیا ایجاد کرد؛ به‌ویژه برای برگزاری تجمعات بزرگ. همین موضوع باعث شد بسیاری از رویدادهای امسال به‌طورکلی لغو شوند؛ البته تعدادی از آن‌ها همچون کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل آنلاین برگزار شدند. IFA یکی از معدود نمایشگاه‌های فناوری‌محور امسال است که برخلاف انتظارات حضوری برگزار می‌شود؛ البته با درنظرگرفتن اقدامات سلامتی‌محور و رعایت جوانب ایمنی. یکی از محدودیت‌های تعیین‌شده این است که در همایش امسال افراد کمتری می‌توانند حضور پیدا کنند. برخی نظرسنجی‌ها می‌گویند احتمالا آثار ویروس کرونا روی زندگی عادی مردم قرار است تا حدودا ۸٫۵ ماه دیگر برقرار باشد. 

نمایشگاه ایفا که سالانه برگزار می‌شود، به‌طور ویژه روی لوازم الکترونیکی، گجت‌های هوشمند و لوازم خانگی متمرکز است و شرکت‌های نام‌آشنایی نظیر سامسونگ، ال‌جی، سونی، پاناسونیک و شارپ در آن حضور پیدا می‌کنند. طبق گفته‌ی نهادهای برگزارکننده، تمامی کنفرانس‌های همایش امسال آنلاین پخش می‌شود. در ابتدا، تصور می‌شد کل همایش آنلاین برگزار می‌شود؛ اما درنهایت اعلام شد افراد کمی بخت حضور در IFA و بازدید از غرفه‌ها را پیدا می‌کنند.

دولت آلمان ماه‌ها پیش قانونی جدید تصویب کرد که تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰ (۳ آبان ۱۳۹۹) پابرجا خواهد بود. براساس این قانون، اجازه‌ی برگزاری رویدادهای با حضور بیش از پنج‌هزار نفر شرکت‌کننده صادر نمی‌شود. در پی همین قانون، نهادهای برگزارکننده‌ی ایفا در اطلاعیه‌ای گفتند مراسم امسال قرار است «با مفهوم نوآورانه‌ی جدیدی» به‌کار خود ادامه دهد. مسئولان ایفا در جدیدترین اطلاعیه گفته‌اند بیش از ۸۰ برند بین‌المللی و استارتاپ‌ نوپا قرار است در همایش امسال حضور پیدا کنند. براساس اعلام رسمی، IFA 2020 از ۳ تا ۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۳ تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۹) برگزار می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات