ساعت‌های هوشمند جدیدی که در IFA 2019 معرفی شدند

شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در ایفا ۲۰۱۹، ساعت‌های هوشمند مختلفی رونمایی شد که در این مطلب، مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم..
تبلیغات

در صنعت ساخت ساعت هوشمند، دقت و ویژگی‌های محصول ازجمله عوامل مهم به‌شمار می‌آیند. درکنار این دو عامل، طراحی را نیز می‌توان عاملی تأثیرگذار بر ساعت‌های دیجیتال با کاربرد روزمره دانست. طراحان فعال در این صنعت در رویداد ایفا ۲۰۱۹ گزینه‌هایی متنوعی معرفی و در طراحی‌شان تلاش کرده‌اند بدون فداکردن سبک و ویژگی‌های ظاهری، معیارهای مهم سلامتی را نیز به‌خوبی در آن‌ها بگنجانند.

درادامه، تعدادی از شیک‌ترین ساعت‌های هوشمند گروه فسیل (Fossil Group) را معرفی می‌کنیم که در رویداد ایفا ۲۰۱۹ رونمایی شده‌اند. این فهرست، محصولاتی از جدیدترین دستگاه پوشیدنی پوما تا دستگاه‌های نسل جدید مایکل کورس را شامل می‌شود.

ویژگی‌های مشترک

ایفا ۲۰۱۹ / IFA 2019

این اتفاق مدت‌ها پیش باید می‌افتاد. مجموعه محصولات جدید ساعت‌های هوشمند همگی به جدیدترین پردازنده‌ی Wear 3100 کوالکام مجهز هستند که عملکردی بهتر و دوام بیشتر باتری را نوید می‌دهند. هرکدام از آن‌ها نمایشگر ضربان قلب، GPS، تراشه‌ی NFC برای Google Pay و گوگل اسیستنت برای دریافت اخبار آب‌وهوا، قرارهای ملاقات تقویم، یادآورها و مواردی از این قبیل دارند. درکنار این‌ها، هر ساعت چند اپلیکیشن پیش‌فرض مانند گوگل‌فیت، کاردیوگرام، نون‌لایت (Noonlight) و اسپاتیفای دارد.

ساعت هوشمند دیزل آن اکسل (Diesel On Axial Smartwatch)

Diesel On Axial Smartwatch

ساعت هوشمند دیزل آن اکسل اکتبر و با قیمت ۳۵۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. به‌نظر می‌رسد این ساعت بادوام‌ترین محصول در این مجموعه باشد. بدنه‌ی استیل ضدزنگ ۴۴ میلی‌متری آن، ۱۲ میلی‌متر ضخامت دارد و پرچ‌هایی درکنار قاب آن قرار گرفته است که ظاهری زمخت به آن می‌بخشد. روی این محصول نمایشگری ۱.۲۸ اینچی با وضوح ۳۲۸ پیکسل در هر اینچ به‌همراه واچ‌فیس‌های انیمیشنی متنوع به‌چشم می‌خورد.

ساعت‌های هوشمند دیزل آن اکسل در رنگ‌های مختلف، ازجمله نقره‌ای و خاکستری تیره و برنزی تولید خواهند شد و می‌توانید آن‌ها را با تسمه‌ی چرم مشکی یا جین آبی یا استیل ضدزنگ خاکستری ست کنید.

اسپیکر ساعت هوشمند دیزل آن اکسل انجام مکالمات تلفنی را تسهیل می‌کند. این محصول که در اواخر ماه جاری به بازار عرضه خواهد شد، شرایط لازم را برای کاربران اندروید و آیفون فراهم کرده است تا با استفاده از گجتی که روی مچ دستشان می‌بندند، به‌طور مستقیم با دیگران تماس تلفنی برقرار کنند.

ساعت‌های هوشمند دیزل به‌‌دلیل برخورداری از تراشه 3100 Wear کوالکام، چهار حالت جدید برای باتری دارند: حالت باتری توسعه‌یافته (قابلیت چندین روز استفاده با هربار شارژ کامل و استفاده‌ از ویژگی‌های ضروری)، حالت روزانه (قابلیت استفاده از بیشتر ویژگی‌ها)، حالت سفارشی (قابلیت مدیریت تنظیمات باتری) و حالت فقط زمان (تنها قابلیت دردسترس، اعلام زمان است).

ساعت هوشمند پوما

Puma Smartwatch

پوما در طراحی اولین ساعت هوشمند خود ورزش‌کاران را محور توجه خود قرار داده است؛ اما حاصل کار آن‌ها از ظاهری تطبیق‌پذیر برخوردار است که می‌توان آن را خارج از محیط‌های ورزشی هم استفاده کرد. بدنه‌ی ۴۴ میلی‌متری ساعت هوشمند پوما نیز مانند ساعت Fossil Sport که در آمازون به قیمت ۱۷۹ دلار فروخته می‌شود، یک پایه‌ی نایلونی و حلقه‌ی فوقانی آلومینیومی دارد که به سبک‌ترشدن این محصول کمک زیادی می‌کند. این ساعت به‌همراه تسمه‌های سیلیکونی (برای سازگاری با بدنه) و در رنگ‌های مختلف مشکی و سفید و زرد تولید می‌شوند.

روی این محصول، نمایشگر AMOLED در اندازه‌ی ۱.۱۹ اینچ با وضوح ۳۲۸ پیکسل در هر اینچ قرار گرفته است. همچنین، فضای ذخیره‌سازی چهار گیگابایتی و حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایتی نیز برای نگه‌داری محتوا و موسیقی در آن تعبیه شده است. عمر باتری پوما بیش از ۲۴ ساعت است و درصورت استفاده از حالت صرفه‌جویی، تا دو روز قابل‌استفاده خواهد بود. محصول جدید پوما در نوامبر و با قیمت ۲۷۵ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

ساعت هوشمند امپوریو آرمانی ۳ (Emporio Armani 3)

Emporio Armani Smartwatch 3

ساعت هوشمند امپوریو آرمانی ۳ نیز مانند ساعت هوشمند پوما وزن کمی دارد و از طراحی ورزشی برخوردار است. بدنه‌ی آلومینیومی آن به‌ رنگ مشکی با سایه‌هایی روشن به رنگ‌های آبی، سبز، نارنجی، نقره‌ای یا زرد است و تسمه‌های مشکی از جنس لاستیک دارد. اگر به‌دنبال ساعتی ظریف‌تر با ظاهری زیباتر هستید، مدل تماما مشکی مات آن نیز با تسمه‌ی ضدزنگ تک‌پیوندی تولید شده است. اسپیکر نصب‌شده در این ساعت به کاربر این امکان را می‌دهد ازطریق گوشی‌های مبتنی‌بر اندروید یا آیفون تماس تلفنی برقرار کنند. ساعت هوشمند امپوریو آرمانی ۳ در اکتبر و با قیمت ۳۵۰ دلار دراختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

مایکل کورس لکسینگتون ۲ (Michael Kors Lexington 2) و بردشاو ۲ (Bradshaw 2)

Michael Kors Lexington 2

ساعت هوشمند مایکل کورس لکسینگتون ۲

ساعت‌های هوشمند لکسینگتون ۲ و بردشاو ۲ با بدنه‌های استیل ضدزنگ و در اندازه‌ی ۴۴ میلی‌متری تولید می‌شوند. لکسینگتون ۲ در رنگ‌های طلایی، صورتی‌طلایی (Rose Gold)، نقره‌ای و مدل‌های دورنگ تولید می‌شود. بردشاو ۲ نیز با استیل ضدزنگ به رنگ‌های خاکستری و صورتی‌طلایی و نقره‌ای به بازار عرضه خواهد شد. با اینکه هر دو مدل در نگاه اول شبیه هم به‌نظر می‌رسند، اندازه‌ی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. لکسینگتون ۲۰ میلی‌متر و بردشاو ۲۲ میلی‌متر پهنا دارد.

Michael Kors Bradshaw 2

ساعت هوشمند بردشاو ۲

دو محصول جدید مایکل کورس از اسپیکری برای برقراری تماس تلفنی، باتری ۳۱۰ میلی‌آمپر‌ساعتی، چهار حالت جدید برای استفاده‌ی باتری و حافظه‌ی ذخیره‌سازی هشت گیگابایتی به‌منظور استفاده از اپلیکیشن‌ها و موسیقی برخوردار هستند. این ظرفیت دوبرابر ظرفیت حافظه در دستگاه‌های پیشین است. لکسینگتون ۲ و بردشاو ۲ در اکتبر و با قیمت ۳۵۰ دلار وارد بازار خواهند شد.

مایکل کورس MKGO

Michael Kors MKGO

ساعت هوشمند MKGO که هم‌اکنون با قیمت ۲۹۵ دلار فروخته می‌شود، اولین ساعت هوشمند با قابلیت دوگانه‌ی ورزشی‌سرگرمی مایکل کورس است و البته تابه‌امروز، سبک‌ترین آن‌ها نیز به‌شمار می‌آید. این ساعت بدنه‌ی آلومینیومی ۴۳ میلی‌متری به رنگ‌های قرمز، مشکی و سفید و تسمه‌ی سیلیکونی ۲۰ میلی‌متری دارد که با بدنه کاملا سازگار است.

MKGO به‌همراه باتری ۳۵۰ میلی‌آمپربرساعتی عرضه می‌شود که با توجه به نوع کاربرد، بیش از ۳۶ ساعت کار می‌کند؛ البته در صورت استفاده از حالت ذخیره‌سازی، تا دو روز نیز قابل‌استفاده خواهد بود. حالت‌های دیگری برای استفاده‌ی طولانی‌تر از باتری در این مدل از ساعت‌ها در نظر گرفته نشده و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن چهار گیگابایت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات