چطور در اینستاگرام با دیگران پست مشترک بگذاریم؟

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
استوری اینستاگرام Instagra روی آیفون ناچ صفحه - اختصاصی زومیت
استفاده از قابلیت Collab اینستاگرام، راهی ساده برای افزایش فالور و جذب مخاطب‌ است. در این مقاله، با نحوه‌ی استفاده از این ویژگی آشنا می‌شویم.
تبلیغات

اگر به‌دنبال راهی ساده و کارآمد برای جذب مخاطب و افزایش دنبال‌کننده‌هایتان در اینستاگرام هستید، Instagram Collabs به کارتان خواهد آمد. این ویژگی با اشتراک‌گذاری پست در دو یا چند حساب کاربری، احتمال افزایش فالورها را به‌صورت متقابل برای همه‌ی حساب‌ها افزایش می‌دهد.

اینستاگرام Collabs امکان همکاری با سایر کاربران را فراهم می‌کند و فرصتی عالی برای برندها و افراد تأثیرگذار است تا از این طریق میان افراد بیشتری شناخته شوند. در این مقاله از آموزش اینستاگرام، به نحوه‌ی استفاده از ویژگی پست مشترک می‌پردازیم.

قابلیت پست مشترک اینستاگرام چیست؟

Instagram Collabs از قابلیت‌های نه‌چندان جدید اینستاگرام است که به سازندگان محتوا امکان می‌دهد برای دستیابی به اهداف خاصی مثل جذب فالور و بازاریابی، پست‌ها را با همکاری کاربران دیگر به اشتراک بگذارند. در پست‌های اشتراکی، نام هردو شخص در هدر پست نمایش داده خواهد شد و تمام فالورهای هردو اکانت می‌توانند آن را ببینند. در تصویر زیر پست مشترک زومیت و کجارو در زمینه‌ی موزه‌ی کامپیوتر را مشاهده می‌کنید.

پست اینستاگرام زومیت و کجارو در مورد موزه کامپیوتر

برای ایجاد پست اشتراکی اینستاگرام، یک نفر تمام مراحل ایجاد پست را انجام می‌دهد و با افزودن نام کاربر دیگری به پست، او را دعوت می‌کند؛ بدین ترتیب، پست در صفحه‌ی کاربر اصلی منتشر خواهد شد و پس از پذیرش دعوت، پست در فید کاربر دوم نیز ظاهر می‌شود. به‌علاوه، هردو کاربر باید دنبال‌کننده یکدیگر باشند.

کاربرد پست مشترک چیست؟

وقتی شخصی شما را در پست خود تگ کند، این پست فقط در صفحه‌ی او نمایش داده خواهد شد و دنبال‌کننده‌ها صرفاً نام کاربری شما را روی پست خواهند دید؛ البته اگر حوصله‌شان بکشد و روی نام تگ‌شده در پست ضربه بزنند؛ ولی در پست اشتراکی، شرایط فرق می‌کند و به‌جای اینکه فقط دنبال‌کننده‌های حساب اصلی پست را ببینند، فالورهای حساب دیگر نیز آن را مشاهده خواهند کرد. بنابراین، پست در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرد و همین امر موجب می‌شود فالورهای هردو طرف افزایش پیدا کنند.

اگرچه معمولاً افراد مشهور و اینفلوئنسرها از قابلیت پست مشترک اینستاگرام استفاده می‌کنند تا به‌نوعی همکاری خود را با دیگری نشان دهند، همه‌ی کاربران امکان استفاده از این ویژگی را دارند و خوشبختانه اینستاگرام محدودیت خاصی در زمینه‌ی تجاری بودن اکانت تعیین نکرده است و هر شخصی می‌تواند از ویژگی Collabs اینستاگرام استفاده کند.

چطور پست مشترک بسازیم؟

  • برای ایجاد پست مشترک در اینستاگرام، ابتدا روی نماد + در پایین صفحه ضربه بزنید.
  • کپشن و ویرایش‌های لازم را به پست اضافه کنید.
  • محتوای مدنظرتان را انتخاب و سپس Tag people را لمس کنید.
  • گزینه Invite collaborator را انتخاب کنید.
گزینه‌ی Tag People
انتخاب عکس از گالری
فید اینستاگرام
  • کاربری را که می‌خواهید با او همکاری کنید بیابید و روی نام کاربری‌اش ضربه بزنید. می‌توانید چند نفر را به‌عنوان همکار برای یک پست اضافه کنید؛ اما به‌ خاطر داشته باشید که آن‌ها باید درخواست Collab شما را بپذیرند تا به‌عنوان نویسنده پست نشان داده شوند.
  • پس از انتخاب کاربرهای مدنظرتان، روی Share ضربه بزنید.
گزینه‌ی Share
گزینه‌ی Invite Collaborators

پس از انجام این مراحل، درخواستی مبنی‌بر دعوت همکاری در دایرکت برای شخص مربوطه ارسال می‌شود و پس از اینکه دعوت را پذیرفت، پست در صفحه‌ی او نیز منتشر خواهد شد. دی اکتیو کردن اینستاگرام یا حذف پست از جانب نویسنده اصلی پست، باعث می‌شود پست برای همیشه از صفحه کاربران دیگر نیز حذف شود.

سوالات متداول زومیت

  • لایک‌ها و نظرات در پست مشترک چگونه محاسبه می‌شوند؟

    پست مشترک در حقیقت یک پست است که در نمایه‌ی دو نفر به نمایش در می‌آید؛ بنابراین، تمام لایک‌ها، بازدیدها و نظرات فالورهای شخص دوم نیز در پست نمایش داده می‌شوند.

  • آیا می‌توان بیش از یک نفر را به پست مشترک اضافه کرد؟

    اینستاگرام به‌ شما امکان می‌دهد حداکثر ۲۰ نفر را به پست مشترک اضافه کنید؛ ولی همه‌ی افراد باید دعوت شما را برای حضور در پست بپذیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات