کیف پول تلگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
لوگوی تلگرام و بیت کوین
کیف پول تلگرام امکان خریدوفروش ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده است. در این مقاله، با نحوه‌ی استفاده از این قابلیت آشنا می‌شویم.
تبلیغات

بسیاری از ما تلگرام را به‌عنوان پلتفرمی برای برقراری ارتباط با افراد می‌شناسیم؛ اما این پلتفرم فقط ابزاری برای معاشرت نیست و کاربردهای دیگری از‌جمله خریدوفروش ارزهای دیجیتالی همچون تتر و بیت‌کوین و TON را دارد. حال می‌خواهیم ببینیم این قابلیت چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توان از تلگرام به‌عنوان کیف پول دیجیتال استفاده کرد.

اگر اولین‌بار است که نام کیف پول تلگرام را می‌شنوید یا نحوه‌ی استفاده از آن را نمی‌دانید، در این مقاله با زومیت همراه باشید تا با چگونگی استفاده از ولت تلگرام آشنا شویم. پیش از شروع، اگر به‌تازگی با حوزه‌ی رمزارزها به‌خصوص بیت کوین آشنا شده‌اید، برای آگاهی از چگونگی پیدایش رمزارز، به مقاله‌ی رمزارز چرا و چگونه متولد شد؟ نگاهی بیندازید.

کیف پول تلگرام چیست؟

با افزایش محبوبیت رمز‌ارزها، ابزارها و پلتفرم‌های متعددی برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال عرضه می‌شوند و تلگرام یکی از این برنامه‌ها است؛‌ پیام‌رسانی پرکاربرد با ویژگی‌هایی بسیار فراتر از ارتباطی ساده با اطرافیان. کیف پول تلگرام سرویسی درون‌برنامه‌ای است که به کاربران این پلتفرم امکان واریز و برداشت و انتقال ارزهای دیجیتال را می‌دهد. این ولت که با نام TON Space نیز شناخته می‌شود، پایگاه جدیدی است که کاربران را به دنیای کریپتو متصل می‌کند.

کیف پول تلگرام راه را برای مدیریت دارایی‌های کریپتو کاربران به‌طور مستقیم از درون اپلیکیشن فراهم می‌کند و ویژگی‌های مختلفی ازجمله ارسال و دریافت و ذخیره‌ی ایمن ارزهای دیجیتال، مشاهده‌ی سوابق تراکنش، بررسی قیمت فعلی و خریدوفروش رمزارز را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، این ولت تا تبدیل‌شدن به یکی از بهترین والت های ارزهای دیجیتال فاصله‌‌ی زیادی دارد.

علاوه‌براین، درحال‌حاضر کاربران امکان خریدوفروش ارزهای دیجیتالی تتر و TON و بیت کوین را در این پلتفرم دارند؛ اما هنوز مشخص نیست که تلگرام برنامه‌ای برای استخراج و خرید و فروش Ethereum و ارزهای دیگر را هم دارد یا خیر.

نحوه استفاده از کیف پول تلگرام چگونه است؟

برای استفاده از کیف پول تلگرام، وارد این پلتفرم شوید و مراحل زیر را برای ورود و استفاده از ربات کیف پول تلگرام پیش ببرید:

  • در بخش جست‌وجوی تلگرام، کلمه‌ی Wallet را تایپ کنید. پس از مشاهده‌ی ولت تلگرام، روی آن ضربه بزنید و وارد ربات شوید.
  • در پایین صفحه‌ی چت، Start را فشار دهید و برای شروع، روی دکمه‌ی Open Wallet ضربه بزنید.
  • پیام‌رسان به شما هشدار می‌دهد که کیف پول برنامه‌ای تحت‌وب است که شخص ثالث آن را توسعه داده است. شرایط استفاده را بپذیرید و و سپس Continue را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ی جدید، خلاصه‌ای از امکانات کیف پول تلگرام را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه، Get started را انتخاب کنید.
  • در این‌جا، می‌توانید موجودی کیف پول خود را از سه روش مختلف افزایش دهید. اگر قصد دارید در زمان دیگری این کار را انجام دهید، با انتخاب Later به بخش بعد بروید.
صفحه‌ی Top up your balance
صفحه‌ی Your wallet inside telegram
پنجره‌ی Terms of Use
ربات Wallet

از‌این‌پس با رفتن به منوِ همبرگری و انتخاب Wallet، به ابزارهای زیر دسترسی خواهید داشت:

Total balance: در این بخش می‌توانید ارز را برای نمایش موجودی سفارشی کنید.

کلیدهای میانبر: سه گزینه‌ی Send و Exchange و Sell که در بالای صفحه قرار دارند، دسترسی سریع به تراکنش‌های مختلف رمزنگاری از‌جمله ارسال و مبادله و فروش را فراهم می‌کنند.

والت تلگرام
والت تلگرام
منوی تلگرام

Add funds: در قسمت افزودن وجه، می‌توانید رمز‌ارز را از‌طریق کارت بانکی، بازار P2P یا سرویس دیگری تهیه کنید.

TON Space Beta:‌ این گزینه دروازه‌ی ورود به بلاک‌چین TON است که به شما امکان می‌دهد تا موجودی Toncoin خود را بررسی و NFT‌ها را ذخیره کنید. در قسمت زیرین، به دارایی‌های دیگر مثل بیت‌کوین دسترسی خواهید داشت.

نکات مهم استفاده از کیف پول تلگرام

ربات کیف پول تلگرام راهی ایمن و البته آسان برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. کیف پول شما با پین‌کد محافظت می‌شود و هر بار که می‌خواهید به کیف‌پولتان دسترسی پیدا کنید، باید کد مرتبط را وارد کنید. بااین‌حال، برای امنیت هرچه بیشتر کیف پول تلگرام، بهتر است نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • برای امنیت هرچه بیشتر، فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای را در اولویت قرار دهید.
  • هنگام اشتراک‌گذاری آدرس کیف‌پولتان مراقب باشید.
  • ارزهای دیجیتال را فقط برای گیرندگان مطمئن ارسال کنید.
  • سابقه‌ی تراکنش‌های خود را برای هرگونه فعالیت مشکوک زیرنظر بگیرید.
  • برای امنیت بیشتر، در‌صورت تمایل می‌توانید گزینه‌ی Wallet را از منوِ تلگرام حذف کنید.

جمع‌بندی

با قابلیت جدید کیف پول تلگرام، می‌توانید از تراکنش‌های سریع بدون استفاده از صرافی یا پلتفرم‌های کیف پول مجزا لذت ببرید. بااین‌حال، اگر به‌تازگی با دنیای ارزهای دیجیتالی آشنا شده‌اید، توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از ربات کیف پول تلگرام تحقیقات لازم را انجام دهید. خطرهای زیادی در‌زمینه‌ی سرمایه‌ گذاری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که قبل از شروع معامله، باید آن‌ها را درک کنید. درضمن، انجمن بلاکچین با اشاره به مسدودشدن دارایی‌های برخی از کاربران ایرانی، با انتشار بیانیه‌ای به مردم ایران هشدار داده است که به‌هیچ‌عنوان ارزهای داخلی‌شان را مستقیماً از کسب‌وکارهای ایرانی به کسب‌وکارهای خارجی انتقال ندهند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات