بلوباکس، صندوق هوشمند پس‌انداز و مدیریت پول‌ها

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
مطالعه 5 دقیقه
بلوباکس
بلوباکس فضایی به شما می‌دهد که پول‌هایتان را مدیریت کنید. صندوقی شبیه به قلک اما از نوع هوشمند که امکانات بیشتری دارد و پس‌انداز کردن را آسان می‌کند.
تبلیغات

برای خیلی از ما خرج نکردن پول و کنار گذاشتن آن با هدف پس‌انداز کردن کار سختی است. بسیاری از افراد نمی‌توانند برای نگه داشتن پولی در حسابشان چشمشان را روی خرید یک گجت جدید یا یک لباس تازه یا تفریح کردن ببندند. خیلی از ما تا زمانی که موجودی حسابمان به صفر میل نکند گزینه‌ای برای خرج کردن پول‌هایمان روی میز داریم که تا خرجش نکنیم آرام نمی‌گیریم!

با فراگیر شدن خرید آنلاین و استفاده از امکان خرید با کارت بانکی به جای پرداخت وجه نقد، پول خرج کردن راحتتر از قبل هم شده است. افراد حالا ساده‌تر، با چند کلیک ساده یا فقط با کشیدن یک کارت و وارد کردن رمز خرید می‌کنند و همین باعث می‌شود حساب‌ها زود ته بکشد و پولی برای پس‌انداز کردن باقی نماند.

البته آنلاین شدن فرایندهای بانکی در کنار ساده کردن امکان خرید، بسیاری از اقدامات مالی و بانکی ما را هم آسان‌تر و جذاب‌تر کرده است. موضوع مدیریت حساب یا کنار گذاشتن بخشی از پول به قصد پس‌انداز هم یکی از کارهای نه چندان آسانی است که با سرویس‌های آنلاین و خدمات نوین بانکی مثل «بلوباکس» ساده‌تر شده است.

بلوباکس چیست؟

بلوباکس صندوق پس‌انداز کاربران و مشتریان بلوبانک است که به آن‌ها فضایی می‌دهد تا بدون نیاز به یک حساب جایگزین بتوانند درآمد خود را مدیریت و پس‌انداز کند. اگر تا قبل از این یک حساب بانکی مجزا برای پس‌اندازهایتان داشتید یا پول‌هایتان را در قلک ذخیره می‌کردید یا به کسی می‌سپردید تا برایتان نگه‌داری کند، حالا می‌توانید برای این کار از بلوباکس استفاده کنید. البته اگر مشتری و کاربر بلوبانک باشید و در این نئوبانک حساب داشته باشید.

تفاوت بلوباکس با صندوق‌های دیگر این است که برای داشتن آن به فضای خالی نیاز ندارید و حتی لازم نیست بابت نگهداری از صندوق پس‌اندازهایتان نگران باشید. بلوبانک با سرویس بلوباکس این فضا را در اپلیکیشن مهیا کرده است. اگر حساب بلوبانک داشته باشید و اپلیکیشن آن را هم نصب کرده باشد، می‌توانید به‌راحتی باکس یا باکس‌هایی را بسازید، هر مقدار پولی را که می‌خواهید پس‌انداز کنید، در چند ثانیه از حساب اصلی به آن منتقل کنید و مطمئن باشید که این پول در صندوق پس‌اندازتان ذخیره خواهد شد.

اپلیکیشن بلوبانک
مزایای استفاده از سرویس بلوباکس

با این کار دیگر همه پولی که دارید در یک حساب نیست که مدیریت کردنش سخت باشد و پس‌انداز کردن را پیچیده کند. کاربران می‌توانند تا ۱۰ باکس مختلف در بلوبانک خود بسازند و برای موارد مختلف در آن پول ذخیره کنند. مثلا یک باکس برای انتقال پولی که می‌خواهید برای خرید یک گجت جدید پس‌انداز کنید، یک باکس برای هزینه شهریه کلاس زبان، باکسی برای کنار گذاشتن اقساط وامی که گرفته‌اید و... در واقع، مزیت داشتن چنین فضای مجزایی، نگه‌داری مبالغ مازاد، اقساط، پس‌انداز و... است که از هزینه‌های روزمره جدا شده و کمک می‌کند خرج و مخارج اشتباه افراد کمتر شود.

بلوبانک
در بلوبانک می‌توانید باکس‌های مختلفی داشته باشید.

به این ترتیب مبلغی که برای هر کدام از این موارد در نظر دارید از حساب‌تان جدا و در باکس مربوط به آن مورد ذخیره خواهد شد تا هر زمان که به آن نیاز پیدا کردید، از آن استفاده کنید. امکان جالبی که بلوباکس به شما می‌دهد این است که حتی اگر موجودی حساب اصلی کاربر، که خارج از صندوق‌هاست، تمام شود مبلغ موجود در باکس‌ها دست‌نخورده باقی می‌ماند و تا زمانی که کاربر تصمیم به خرج کردن موجودی صندوق‌هایش نداشته باشد، هیچ پولی از باکس خارج و کسر نخواهد شد. البته اگر کاربر بخواهد می‌تواند مبلغ مورد نیاز را از باکس خارج و به حساب اصلی منتقل کند.

چطور باکس بسازیم؟

برای ساختن یک باکس، بعد از افتتاح و راه‌اندازی حساب بلوبانک باید اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید، وارد اپلیکیشن شوید، از قسمت داشبورد اپلیکیشن و از نوار بالای صفحه گزینه‌ی باکس را انتخاب کنید.

بلوبانک

بعد از آن، در منوی باکس گزینه ساخت باکس جدید را انتخاب کنید. با همین سه مرحله یک باکس جدید ساخته‌اید که می‌توانید از آن به‌عنوان فضایی برای مدیریت اهداف و سرمایه‌های خود استفاده کنید و اگر مایل به اضافه کردن باکس جدیدی بودید، با همین روندی که گفته شد تا سقف ۱۰ باکس ایجاد کنید.

کاربران برای ساختن بلوبانک نیاز به پرداخت هزینه ندارند و تمام باکس‌های خود را می‌توانند به‌صورت رایگان ایجاد کنند. هیچ محدودیت زمانی یا مالی هم برای داشتن این باکس‌ها وجود ندارد و مشتریان بلوبانک می‌توانند باکس خود را تا هر زمان که می‌خواهند نگه‌داری کنند، حتی اگر موجودی آن صفر باشد.

درباره حذف یک باکس هم کاربر است که تصمیم می‌گیرد و تنها در صورت تمایل کاربر می‌شود تغییری در باکس ایجاد یا آن را حذف کرد. اگر باکس حذف و بسته شود هم موجودی آن به حساب بلوبانک کاربر برمی‌گردد.

دریافت سود از طریق پس‌انداز

کاربران با استفاده از بلوباکس، در کنار پس‌انداز کردن، جدا کردن و نگهداری بخشی از منابع مالی خود، می‌توانند سود سالانه هم دریافت کنند. به مبلغی که توسط بلوباکس از حساب اصلی جدا شده، مطابق با موجودی حساب اصلی سود تعلق خواهد گرفت. با این امکان پولی که صاحب حساب کنار ‌گذاشته است راکد نخواهد ماند و در هر ماه برای حداقل موجودی خود ۱۰ درصد سود سالانه دریافت خواهد کرد.

نقل و انتقال پول به باکس

کاربران برای این که بتوانند به باکسی که ساخته‌اند پول واریز کنند و اصطلاحاً شارژش کنند فقط باید از طریق حساب اصلی بلوبانک اقدام کنند. یعنی اگر قصد دارید مبلغ باکس را افزایش دهید نمی‌توانید از حساب دیگری در بانک دیگر مستقیم به بلوباکس واریز کنید، بلکه ابتدا باید این پول را از حساب دیگر به حساب بلوبانک واریز کنید و پس از آن، پول را از حساب اصلی بلوبانک به باکس مورد نظرتان انتقال دهید.

اپلیکیشن بلوبانک
واریز پول از حساب اصلی به باکس پس‌انداز

برای انتقال پول از باکس به جایی دیگر هم فقط یک گزینه دارید؛ پول موجود در باکس را فقط می‌توانید به حساب اصلی بلوبانک خودتان منتقل کنید. بنابراین، اگر بخواهید مبلغی را از باکس خود به حساب دیگری انتقال دهید، نمی‌توانید مسیر مستقیمی را طی کنید. ابتدا باید این پول به حساب اصلی بلوبانک منتقل شود و سپس، از حساب بلوبانک به یک حساب دیگر واریز شود. البته برای جابه‌جا کردن و انتقال پول از باکس به حساب اصلی یا برعکس، لازم نیست کارمزد یا هزینه‌ای پرداخت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات