۶ ترفند ثابت نگه داشتن دوربین برای عکس‌های شارپ‌تر و فیلم‌های نرم‌تر

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اگر دوست دارید با استفاده از چند ترفند ساده عکس‌هایی تا حد امکان شارپ و فیلم‌هایی با نویز و لغزش کم بگیرید، در این مقاله با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مهم نیست چه قدر مکان و تنظیمات شما خوب است، چگونه مدل خود را به‌خوبی ژست داده‌اید یا سوژه را به‌خوبی طراحی کرده‌اید؛ لرزش دوربین عکس شما را خراب خواهد کرد. در اینجا ۶ ترفند برای ثابت نگه داشتن دوربین وجود دارد که به شما کمک خواهند کرد دوربین را برای گرفتن عکس‌های شارپ‌تر و فیلم‌های نرم‌تر ثابت نگه دارید.

این پیشنهادها توسط تد سیم برای مجموعه خود با نام «چهار دقیقه فیلم مدرسه» جمع‌آوری شده که اگر چه برای فیلم‌سازان است؛ اما چندین ترفند در آن مورد بحث قرار می‌گیرد که برای گرفتن عکس‌های شارپ‌تر و بدون لرزش، به کاربران عادی کمک می‌کند.

۱- استفاده از یک دستکش کهنه برای لغزش کمتر

دوربین

می‌خواهید عکس‌های شارپ‌تر بگیرد، اما دستان شما به‌طور غیر معمول می‌لرزند؟ نگران نباشید، سه‌پایه گوریلا پاد و یک جفت دست‌کش کهنه را بردارید، نوک انگشتان دست‌کش را جدا کنید و آن‌ها را روی نوک پایه‌های گوریلا قرار دهید.

حالا سه‌پایه روی هر نوع سطح صیقلی، به‌آرامی حرکت می‌کند.

۲- استفاده از یک رشته نخ (یا بند کفش‌) به‌عنوان سه‌پایه‌ی موقت

دوربین ۱

این ترفند یک پیشنهاد سنتی «بدون سه‌پایه، مشکلی نیست» است. اگر شما به چند ثانیه ثبات نیاز دارید و دست‌هایتان این اجازه را به شما نمی‌دهند، از یک رشته نخ یا بند کفشتان استفاده کنید، آن‌ را از حلقه‌های بند دوربین عبور دهید و برای ثابت نگهداشتن آن، پاهای خود را روی دو انتهای رشته‌ی نخ بگذارید.

این ترفند به‌خوبی کار می‌کند.

۳- استفاده از گردن به عنوان نقطه سوم تماس

دوربین ۲

اگر نخ در دسترس ندارید یا بند‌ کفشتان برای ترفند شماره دو به‌اندازه‌ی کافی بلند نیست، بند دوربین بهترین چیزی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. به‌طور عادی آن را به گردن خود بیاویزید و سپس دوربین را به سمت جلو بکشید.

این کار باعث می‌شود گردن شما مانند نقطه سوم تماس عمل کند و به شما اجازه می‌دهد دوربین را نسبت به زمانی که فقط از دست‌هایتان استفاده می‌کنید، ثابت‌تر نگه دارید‌.

۴- نگه داشتن دوربین با یک تکیه‌گاه 

دوربین ۳

سه‌پایه، نخ، بند کفش یا حلقه‌ی دوربین در دسترس شما نیست؟ چیز دیگری برای امتحان کردن وجود دارد. دوربین را روی آرنج و خیلی نزدیک به بدن‌ خود قرار دهید. البته این روش، عکس گرفتن را برای یک عکاس دشوار می کند؛ مگر‌ اینکه ال‌‌‌سی‌دی دوربین شما قابلیت چرخش به اطراف داشته باشد. اما این یک روش عالی برای تثبیت فیلم‌های در حال حرکت است.

۵-  فیلم‌برداری 4K برای تثبیت الکترونیکی  ‌

دوربین ۴

این مورد برای همه فیلم‌ها در هر زمان صادق است. اگر شما فیلم‌برداری دستی انجام می‌دهید و دوربین شما این توانایی را دارد؛ همیشه با بالاترین رزولوشن فیلم‌برداری کنید. این کار به شما امکان می‌دهد قاب را بعد از تولید جدا کنید و در‌حالی‌که قسمت‌های بریده‌شده به اطراف حرکت می‌کنند، مرکز را ثابت نگه دارید.

۶- عکس‌برداری در حالت حرکت آهسته 

دوربین ۵

آخرین ترفند به حذف حرکت‌های زیاد کمکی نمی‌کند؛ اما فریم ریت بالاتر باعث تکان‌های کمتر می‌شود و فیلم‌ها صاف‌تر به نظر می‌رسند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات