پلیس تهران: حدود سه‌هزار نفر واکسن تقلبی کرونا تزریق کردند

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران باندی را دستگیر کرده است که واکسن‌های تقلبی کرونا را به حدود سه‌هزار نفر در تهران و کرج تزریق کرده‌اند.
تبلیغات

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری باند چهارنفره شامل یک دکتر و مسئول تزریقات خبر داد که واکسن‌های تقلبی کرونا را به حدود سه‌هزار نفر در تهران و کرج تزریق کرده‌اند. به‌گزارش خبرگزاری صدا‌و‌سیما، این باند با همکاری یکی از کارمندان بیمارستانی در کرج، پوکه واکسن‌های تزریق‌شده را دوباره با داروی شل‌کننده عضله پر می‌کردند. حال‌آنکه طبق مصوبه وزارت بهداشت، ویال‌های خالی واکسن باید با حضور نیروهای حراست بیمارستان معدوم شوند.

هفته گذشته، پلیس گزارش‌های مردمی درباره فروش و تزریق این واکسن‌ها در حوالی میدان تجریش را دریافت کرد. در تحقیقات مقدماتی، مشخص شد پزشکی هر دُز واکسن تقلبی با برند آسترازنکا را ۷ تا ۲۰ میلیون تومان در مطبش به مراجعان تزریق می‌کرد. ناگفته نماند هر پوکه‌ پر‌شده برای تزریق به ۱۰ نفر استفاده شده است.

طبق گزارش پلیس، ارزش ریالی این کلاه‌برداری را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. این مقام انتظامی از شهروندان خواست از تهیه و تزریق واکسن کرونا خارج از شبکه توزیع وزارت بهداشت خودداری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات