جهانپور: منعی برای خرید واکسن فایزر و مدرنا غیر از تولید آمریکا و انگلیس وجود ندارد

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو، منعی برای واردات انواع واکسن کرونا مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت وجود ندارد؛ اما این واکسن‌ها نباید تولید آمریکا یا بریتانیا باشند.
تبلیغات

سال گذشته به فرمان رهبر انقلاب، واردات واکسن‌های تولیدی آمریکا و بریتانیا به کشور ممنوع شد. پس از آن، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز اعلام کرد واردات واکسن فایزر و مدرنا منتفی است و باقی واکسن‌ها به‌ شرط تولید در مبادی غیر از آمریکا و بریتانیا، مورد بررسی سازمان قرار می‌گیرند.

اما روز گذشته سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد منعی برای واردات انواع واکسن کرونا مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت از جمله فایزر، مدرنا و آسترازنکا وجود ندارد. کیانوش جهانپور در توییتی نوشت:

منعی برای واردات انواع واکسن کرونا مورد تأیید WHO (سازمان جهانی بهداشت) یا سازمان غذا و دارو از جمله آسترزنکا، مادرنا و فایزر و... (غیر از تولیدی آمریکا و بریتانیا) وجود نداشته و ندارد، در مورد آسترزنکا این امر محقق شده و در مورد سایر واکسن‌ها نیز کماکان تلاش برای خرید از منابع مورد تأیید ادامه دارد.

بنا به اعلام گمرک، تاکنون بیش از ۲۱ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده. به گزارش ایرنا، ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز واکسن آسترازنکا ژاپن، یک میلیون و ۲۰ هزار دز واکسن روسی اسپوتنیک، ۱۴ میلیون و ۴۹۰ هزار دز واکسن سینوفارم چینی، ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز واکسن کواکس کره جنوبی، ۱۲۵ هزار دز واکسن بهارات هندی و یک میلیون و ۴۵۲ هزار دز واکسن کواکس از ایتالیا وارد کشور شده است.

همچنین در ۶ مردادماه سال جاری، ۳۱۵ هزار دز واکسن آسترازنکا روسی از سوی بخش خصوصی وارد کشور شد. طبق اعلام وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات