چین درگیر نبرد با گونه‌ای از ویروس کرونا که اولین‌بار در هند شناسایی شد

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌دنبال افزایش موارد ویروس کرونا در مناطقی از چین، مقام‌ها در حال انجام آزمایش‌های گسترده هستند و محدودیت‌هایی در برخی مناطق اعمال کرده‌اند.
تبلیغات

مقام‌های استان گوانگ‌دونگ در جنوب چین در حال انجام آزمایش‌های گسترده هستند و برای کنترل افزایش موارد ویروس کرونا در گوانگ‌ژو، محدودیت‌هایی در مناطق مختلف اعمال کرده‌اند. علت افزایش اخیر در موارد گونه دلتا عنوان شده است که اولین‌بار در هند شناسایی شد. سویه دلتا به‌عنوان سویه‌ای با قدرت انتقال بسیار زیاد شناخته می‌شود. گوانگ‌ژو، شهری با بیش از ۱۵ میلیون نفر جمعیت و مرکز استان، ۹۶ مورد از ۱۰۰ مورد گزارش‌شده در استان گوانگ‌دونگ را در شیوع اخیر گزارش کرده است.

چین جایی که ویروس کرونا اولین‌بار سال گذشته در آن ظاهر شد، سریعا همه‌گیری را مهار کرد و در ۱۲ ماه گذشته، موارد ابتلای بسیار کمی داشته؛ اگرچه خوشه‌هایی از موارد در مناطقی از کشور، ازجمله شهرهای بزرگی مانند پکن و شانگهای ظاهر شده است. موارد مربوط به گوانگ‌ژو به‌طور بالقوه نگران‌کننده‌تر هستند؛ زیرا سویه‌ای از ویروس کرونا به نام دلتا را شامل می‌شوند که می‌تواند با سرعت بسیاری گسترش پیدا کند.

محدودیت‌ها

بیست‌ویکم می، زنی ۷۵ ساله در ناحیه لیوان (Liwan) در گوانگ‌ژو اولین مورد تأییدشده گونه دلتا بود. وی به رستورانی رفت و سرانجام همسرش را آلوده کرد. آخرین عفونت‌ها از آنجا آغاز شد و از آن زمان به مناطق دیگر شهر گسترش یافته است.

لیوان که هنوز بیش از مناطق دیگر تحت‌تأثیر شیوع است، محدودیت‌های شدیدی در برخی خیابان‌ها اعمال کرده. در برخی نواحی، مردم اجازه ندارند از منطقه خارج شوند و ساکنان نیز حق ندارند از ساختمانشان بیرون بیایند. ایست‌های بازرسی ۲۴ ساعته برای نظارت بر ورود به این مناطق و خروج از آن‌ها ایجاد و رستوران‌ها و اماکن تفریحی نیز تعطیل شده‌اند.

ویروس به دیگر قسمت‌های شهر و استان نیز سرایت کرده است. فوشان، شهری در جنوب‌غربی گوانگ‌ژو، نیز مواردی را گزارش کرده است. چهارم ژوئن، نتیجه آزمایش ویروس کرونا در شش نفر از اعضای یک خانواده در بخش نانشا در گوانگ‌ژو مثبت شد. روز یکشنبه، یک مورد مثبت در شنژن پیدا شد که محل استقرار شرکت‌هایی مانند هواوی و تنسنت است.

صف انتظار آزمایش ویروس کرونا در چین

۲۶ می ۲۰۲۱ در گوانگ‌ژو مردم در صف‌هایی منتظر انجام آزمایش اسیدنوکلئیک هستند

آزمایش گسترده و محدودیت‌های مسافرتی

پس از پیداشدن مورد اول، گوانگ‌ژو ابتدا آزمایش‌ها گسترده‌ای در لیوان آغاز کرد که از آن زمان به مناطق دیگر نیز گسترش یافته است. در شهر جدید ژو جیانگ، از ساکنان خواسته شد در محلی نزدیک آپارتمان‌هایشان در روزهای جمعه تا یکشنبه آزمایش دهند. روز جمعه، در یکی از محل‌های آزمایش در جاده‌ای مستقر با بارها و رستوران‌های فراوان، صف‌های بسیار طولانی تشکیل شده بود. گوانگ‌ژو از بیست‌وششم می تا نیمه‌شب پنجم ژوئن، بیش از شانزده‌میلیون آزمایش انجام داد.

در گوانگ‌ژو، مقام‌ها محدودیت‌های مسافرتی شدیدتری اعمال کرده‌اند. برای مثال، برخی از ایستگاه‌های مترو در شهر بسته شده است. مقام‌ها از مردم خواسته‌اند از شهر خارج نشوند؛ اما اگر ساکنان به خروج از استان نیاز داشته باشند، باید نتیجه آزمایش اسیدنوکلئیک آنان منفی باشند؛ آن‌هم در‌صورتی‌که فاصله آن با زمان حرکتان بیش از ۴۸ ساعت نباشد. این در حالی است که قبلا این بازه زمانی برای مسافران ۷۲ ساعت بود. ناگفته نماند صدها پرواز داخلی از فرودگاه بین‌المللی باییان گوانگ‌ژو لغو شده است.

خودروهای بی‌راننده که ملزومات را حمل می‌کنند

گوانگ‌ژو به مرکزی برای شرکت‌های سازنده خودروهای بی‌راننده تبدیل شده است تا وسایل نقلیه خود را در جاده‌های عمومی آزمایش کنند و با ایجاد محدودیت‌ها در لیوان، این شرکت‌ها با استفاده از وسایل نقلیه خودکار خود کالاها را به لیوان می‌برند. شرکت وی‌راید که دفتر مرکزی‌اش در گوانگ‌ژو قرار دارد، از اتوبوس خودکار خود برای انتقال موادغذایی به لیوان استفاده کرده است. گفتنی است چندین شرکت دیگر نیز از وسایل نقلیه خودکارشان برای بردن تجهیزات پزشکی و موادغذایی به لیوان و مناطق آلوده دیگر بهره برده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات