رنگ سیاه به رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور اضافه شد (بروزرسانی)

شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
همان‌گونه که وزیر بهداشت اعلام کرده بود، رنگ‌بندی وضعیت کرونا در کشور از قرمز به‌سمت سیاه حرکت می‌کند و اکنون ۶۳ شهرستان در وضعیت سیاه قرار گرفتند.
تبلیغات

۲۲ فروردین وزیر بهداشت خبر از خیز سنگین‌تر کرونا در روزهای پیش‌رو و قرمزتر شدن شهرهای بیشتر کشور و حرکت به‌ سمت سیاهی داد. این وضعیت اکنون در نقشه ماسک دیده می‌شود و ۶۳ شهرستان در وضعیت سیاه کرونایی قرار گرفته‌اند.

طبق اعلام کانال اطلاع‌رسانی اپلیکیشن ماسک، از امروز ۲۶ فروردین، رنگ‌بندی جدیدی برای وضعیت کرونا در شهرستان‌های کشور مشخص می‌شود‌. طبق این رنگ‌بندی، ۶۳ شهرستان در وضعیت سیاه، ۸۵ شهرستان در وضعیت فوق قرمز، ۱۷۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۷۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۷ شهرستان در وضعیت آبی کرونا قرار می‌گیرند.

ماسک که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کند، درخصوص اضافه‌کردن رنگ‌بندی جدید توضیح داده که سرعت افزایش بستری در سونامی چهارم کرونا در ایران از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون در تمام استان‌ها به‌جز سیستان و بلوچستان، قم، مازندران و یزد رکورد شکست؛ به‌طوری‌که شاخص مخاطره در برخی شهرستان‌ها به ۲۸ رسیده؛ حال آنکه حد آستانه‌ی اعلام وضعیت قرمز عدد ۴ است.

وزارت بهداشت وضعیت کرونا در هفته‌ی پیش‌رو را، بسیار سهمگین‌تر توصیف کرده؛ بااین‌حال مسئولان می‌گویند از اواخر فصل بهار، واکسیناسیون وسیع مردم علیه ویروس کرونا با استفاده از واکسن‌های داخلی آغاز می‌شود. طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تاکنون ۴۶۲ هزار و ۶۴۲ دوز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است.

به‌روزرسانی:

بااینکه کانال اطلاع‌رسانی اپلیکیشن ماسک دو روز پیش رنگ‌بندی جدیدی را برای کرونا معرفی کرده بود، هنوز خبری از درج این رنگ‌بندی در نقشه آن نیست. حال این کانال خبر داده که پیشنهادش برای اعلام رنگ‌بندی جدید به تایید ستاد کرونا نرسیده است.

ماسک می‌گوید:

روز پنجشنبه شاخص ریسک در برخی شهرها به ۲۸ رسیده بود، درحالی‌که حد آستانه اعلام وضعیت قرمز در یک شهر ۴ است. از آنجا که می‌خواستیم به مردم و مسوولان هشدار دهیم که وضعیت در بعضی نقاط چقدر وخیم است تصمیم گرفتیم شهرهایی که شاخص بالای ۸ دارند را قرمز تیره و بالای ۱۲ را سیاه کنیم. صرفا یک پیش نمایش از نقشه در کانال تلگرام ماسک منتشر کردیم و منتظر تایید وزارت بهداشت ماندیم.

ماسک اضافه می‌کند از آنجا که در مصوبه ستاد ملی کرونا فقط وضعیت‌های آبی، زرد، نارنجی و قرمز پیش‌بینی شده و مقرراتی برای رنگ‌های دیگر وجود نداشت، افزودن رنگ‌های جدید عملا باعث سردرگمی اصناف می‌شد؛ درنتیجه پیشنهاد تیم ماسک به تایید نرسید و همچنان نقشه ۲۳ فروردین بدون تغییر در ماسک نمایش داده می‌شود. سخنگوی ستاد کرونا امروز خبر داد که نقشه ماسک روز دوشنبه به‌روزرسانی می‌شود و هم‌اکنون ۲۵۷ شهر قرمز، ۱۲۹شهر نارنجی، ۵۱ شهر زرد و ۱۱ شهر آبی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات